Dodano produkt do koszyka

Promocja

ODPOWIEDZIALNE ZARZĄDZANIE W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH

ODPOWIEDZIALNE ZARZĄDZANIE W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH

red.nauk.ANNA SKOWRONEK-MIELCZAREK

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 36.00 zł 32.40 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8030-147-4
 
192 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017
 

Wiodącym celem niniejszej monografii jest dokonanie identyfikacji powiązań zrównoważonego rozwoju z szeroko rozumianymi procesami zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Chodzi nie tylko o wskazanie mechanizmu tych powiązań, ale również o pokazanie ich specyfiki w odniesieniu do MSP. Wymaga to analizy czynników mających wpływ na zrównoważony rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, pokazania metod i narzędzi zarządczych dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania. W pracy starano się udowodnić tezę, że w obecnych warunkach rynkowych konieczne jest uwzględnianie w małych i średnich przedsiębiorstwach odpowiedzialnego i zrównoważonego podejścia do procesów zarządzania. Kolejna teza zakłada, iż występują szerokie możliwości zastosowania w praktyce określonych narzędzi i metod zarządzania, powiązanych ze zrównoważonym rozwojem, które mogą przyczynić się do wzrostu poziomu innowacyjności i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Przyjęcie powyższych założeń wymagało postawienia wielu pytań badawczych, które sformułowano we wprowadzeniach do kolejnych rozdziałów monografii.Przyjęty cel, tezy i pytania badawcze postawione w trakcie powstawania niniejszego opracowania znalazły swe odzwierciedlenie w jego strukturze.

SPIS TREŚCI

Anna Skowronek-Mielczarek

Wprowadzenie

Katarzyna Bachnik

Rozdział I. Społeczna odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami1.1. Wprowadzenie1.2. Rozumienie idei zrównoważonego rozwoju w badanych przedsiębiorstwach1.3. Motywy i działania przedsiębiorstw podejmowane w zakresie realizacji strategii w kontekście zrównoważonego rozwoju1.4. Aktywność badanych przedsiębiorstw w obszarze CSR1.5. Narzędzia z zakresu CSR stosowane w badanych przedsiębiorstwach1.6. Korzyści i bariery w zakresie stosowania zasad zrównoważonego rozwoju1.7. Reakcja badanych przedsiębiorstw a zmiany w otoczeniu1.8. PodsumowanieBibliografiaAnna Skowronek-MielczarekRozdział II. Zrównoważony rozwój a zarządzanie zasobami finansowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach2.1. Wprowadzenie2.2. Rola analiz zasobów finansowych w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami2.3. Procesy finansowania w badanych małych i średnich przedsiębiorstwach2.4. Uwarunkowania procesów inwestycyjnych małych i średnich przedsiębiorstw w kontekście zrównoważonego rozwoju2.5. Rodzaje i efekty inwestycji jako wyznacznik rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w kontekście zrównoważonego rozwoju2.6. PodsumowanieBibliografiaBarbara BojewskaRozdział III. Zrównoważony rozwój a odpowiedzialne zarządzanie zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach3.1. Wprowadzenie3.2. Działania społecznie odpowiedzialne w zarządzaniu zasobami ludzkimi w kontekście zrównoważonego rozwoju3.3. Planowanie kariery pracowniczej w małych i średnich przedsiębiorstwach3.4. Kariera zawodowa pracowników w małych i średnich przedsiębiorstwach3.5. Koncepcje zarządzania wspomagające zarządzanie zasobami ludzkimi w kontekście zrównoważonego rozwoju3.6. Korzyści z zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście zrównoważonego rozwoju3.7. Bariery w zarządzaniu zasobami ludzkimi w kontekście zrównoważonego rozwoju3.8. PodsumowanieBibliografiaCelina Sołek-BorowskaRozdział IV. Zarządzanie wiedzą i zasobami informacji w małych i średnich przedsiębiorstwach w kontekście odpowiedzialnego zarządzania4.1. Wprowadzenie4.2. Tworzenie nowej wiedzy w przedsiębiorstwie4.3 Proces dzielenia się wiedzą w badanych przedsiębiorstwach4.4. Narzędzia wykorzystywane w procesie dzielenia się wiedzą w badanych przedsiębiorstwach4.5. Korzyści z nowych technologii w badanych przedsiębiorstwach a zrównoważony rozwój4.6. Obszary wykorzystania nowych technologii4.7. PodsumowanieBibliografiaMarta ZiółkowskaRozdział V. Zrównoważony rozwój a odpowiedzialne zarządzanie zasobami marketingowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach5.1. Wprowadzenie5.2. Czynniki motywujące i działania podejmowane w obszarze marketingu5.3. Formy komunikacji marketingowej w badanych przedsiębiorstwach5.4. Strategia współtworzenia wartości produktów i usług5.5. Zarządzanie relacjami w małych i średnich przedsiębiorstwach5.6. PodsumowanieBibliografiaZałącznikOpis próby badawczej

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-147-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl