OD RADIA MARCONIEGO DO MEDIÓW STRUMIENIOWYCH REWOLUCJA TECHNOLOGICZNA EWOLUCJA PRZEKAZU I ODBIORU
STANISŁAW JĘDRZEJEWSKI
Wydawnictwo: POLTEXT
Cena: 74.90 zł
67.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8175-090-5
441 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Radio nie ma przyszłości" - stwierdził w 1897 roku lord Kelvin, słynny fizyk. Jakże się mylił. Książka profesora Stanisława Jędrzejewskiego jest wieloaspektową, obszerną refutacją tezy wielkiego uczonego. Radio przetrwało już ponad 120 lat, pierwsze transmisje Guglielmo Marconi przeprowadził w 1894 roku. Mimo konkurencji z mediami streamingowymi, typu Spotify, nadającymi muzykę, radio trzyma się mocno. Jest niezwykle różnorodne, ma miliardy odbiorców, oferuje niezliczone audycje i podcasty. I o takim, stale zmieniającym się technologicznie, organizacyjnie, treściowo i odbiorczo radiu w ramach transformacji dawnych i pojawienia się nowych mediów obszernie traktuje książka Stanisława Jędrzejewskiego.
Książka omawia także żywo dyskutowaną w Polsce (i nie tylko) problematykę mediów publicznych, ich potrzeby, funkcje, przeobrażenia i perspektywy. Problem nie jest jedynie polityczny, ale przede wszystkim kulturowy i społeczny, a także organizacyjny i zarządczy. Autor wykorzystał praktyczne doświadczenia nabyte w latach pracy w Polskim Radiu, prawno-regulacyjne w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, badawcze w sondażach socjologicznych, dydaktyczne
z wykładów prowadzonych w prestiżowych uczelniach polskich i zagranicznych.
Książka będzie wręcz niezbędna dla studentów nauk o mediach i komunikacji społecznej, zarządzania mediami, oraz socjologii kultury, a pomocna dla studentów kulturoznawstwa i sztuk audiowizualnych. Sięgnąć po nią powinni menedżerowie medialni, dziennikarze, szczególnie radiowi, a nade wszystko edukatorzy medialni.
Tomasz Goban-Klas, Professor emeritus Uniwersytetu Jagiellońskiego
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
RÓŻNE OBLICZA MEDIÓW
Siła i słabość mediów
Media a zmiana społeczna
Media tradycyjne
Historia mediów - kilka uwag metodologicznych
Media w Portugalii - od Estado Novo do nowego społeczeństwa
Internet
Edukacja medialna w kształceniu dziennikarzy!?
Komentarz
MEDIA PUBLICZNE - QUO VADIS?
Media publiczne na rynku - szansa czy konieczność
Media publiczne - dokąd zmierzają?
Niezależność mediów publicznych w czasach populizmu
- przypadek Polski
Media publiczne w Polsce: strategie rozwoju technologicznego
Media publiczne w świecie konwergencji - regulacje europejskie a praktyka komunikacyjna
Komentarz
RADIO - STARE MEDIUM W NOWYM ŚWIECIE MEDIÓW
Wirtualizacja dźwięku: radio - internet - telefon komórkowy-iPod - iPhone
Od muzyki w radiu do muzyki w sieci
Radiofonia regionalna i lokalna - wprowadzenie
Strategie zarządzania rozgłośnią publiczną
w warunkach konwergencji
Polskie Radio wobec wyzwań technologicznych
Radio cyfrowe - przełom technologiczny?
Od air do web: rzeźbienie radia w sieci
Komentarz
ODBIORCY JAKO UŻYTKOWNICY MEDIÓW
Nowe praktyki komunikacyjne odbiorców:
media w świecie konwergencji
Krzyżowa konsumpcja wiadomości medialnych
- zastosowanie metody Q sorting
Radio i telewizja publiczna w indywidualnych
repertuarach mediów
Użytkownicy mediów w świecie wielu platform
Komentarz
PROMEMORIAM
0 Leonie jako badaczu, mędrcu, podróżniku
Kod wydawnictwa: 978-83-8175-090-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.