Dodano produkt do koszyka

Promocja

NARZĘDZIA AUDYTU BIZNESOWEGO W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

NARZĘDZIA AUDYTU BIZNESOWEGO W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH

ANNA SKOWRONEK-MIELCZAREK, BARBARA BOJEWSKA

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 55.00 zł 49.50 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

Problematyka niniejszego opracowania dotyczy funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), procesów zarządzania tymi podmiotami oraz wykorzystywania określonych narzędzi zarządczych. To, jaka jest sytuacja MSP, jakie procesy w nich zachodzą oraz jaka jest ich efektywność, ma istotne znaczenie w funkcjonowaniu całego sektora przedsiębiorstw w gospodarce. Wynika to z ich dominującej roli w zakresie liczebności aktywnych podmiotów w gospodarce, udziału w tworzeniu miejsc pracy czy tworzeniu PKB. Z tego chociażby względu sytuacja małych i średnich przedsiębiorstw w sposób decydujący wpływa zarówno na tempo rozwoju sektora przedsiębiorstw, całej gospodarki, jak i poszczególnych regionów. Przedsiębiorstwa zaliczane do tej grupy podmiotów mogą w dużej mierze warunkować poziom konkurencyjności oraz innowacyjności danej gospodarki. Dlatego ważna jest ich sytuacja ekonomiczno-finansowa, jej zmiany w odniesieniu do efektywności działania, wykorzystania określonych zasobów. Istotne są także umiejętności i kompetencje właścicieli czy osób zarządzających tymi podmiotami, bo to od nich również zależy stan i sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstw. Warto zauważyć, że zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem tylko pozornie wydaje się procesem prostym i łatwym do realizacji. W rzeczywistości podmiotom tym jest zdecydowanie trudniej, ze względu na problemy z pozyskiwaniem specjalistów od zarządzania, wykwalifikowanej kadry, która potrafi funkcjonować we współczesnych warunkach rynkowych umiejętnie oraz efektywnie zarządzać, wykorzystywać nowoczesne narzędzia zarządcze.SPIS TREŚCIWstępAnna Skowronek-MielczarekRozdział I. Narzędzia diagnozowania i oceny działalności wykorzystywane w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem1.1. Wprowadzenie1.2. Kontrola w procesach zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem1.3. Audyt w procesach zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem1.4. Controlling w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem1.5. Źródła informacji i systemy informacji wykorzystywane w diagnozowaniu i ocenie działalności przedsiębiorstwa1.6. Wybrane narzędzia audytu biznesowego w procesach zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem1.7. PodsumowanieBibliografiaBarbara BojewskaRozdział II. Audyt personalny małego i średniego przedsiębiorstwa - narzędzia analizy zasobów ludzkich i zarządzania zasobami ludzkimi2.1. Wprowadzenie2.2. Istota i znaczenie audytu zarządzania zasobami ludzkimi w małym i średnim przedsiębiorstwie2.3. Analiza zasobów ludzkich jako pracowników wiedzy w małym i średnim przedsiębiorstwie2.4. Analiza zasobów ludzkich jako kapitału ludzkiego w małym i średnim przedsiębiorstwie2.5. Ocena efektywności zespołu pracowniczego a efektywność małego i średniego przedsiębiorstwa2.6. Analiza strategii personalnej w małym i średnim przedsiębiorstwie2.7. Uwarunkowania i ocena skuteczności zarządzania zasobami ludzkimi w małym i średnim przedsiębiorstwie2.8. PodsumowanieBibliografiaAnna Skowronek-MielczarekRozdział III. Audyt zasobów finansowych małego i średniego przedsiębiorstwa - wybrane narzędzia3.1. Wprowadzenie3.2. Źródła informacji o zasobach finansowych małego i średniego przedsiębiorstwa - sprawozdanie finansowe3.3. Ocena zasobów majątkowych i kapitałowych w małym i średnim przedsiębiorstwie jako element audytu biznesowego3.4. Analiza i ocena przychodów, kosztów i wyników w małym i średnim przedsiębiorstwie - obszar audytu biznesowego3.5. Wykorzystanie analizy wskaźnikowej w audycie biznesowym małego i średniego przedsiębiorstwa3.6. PodsumowanieBibliografiaCelina Sołek-BorowskaRozdział IV. Audyt zasobów wiedzy i informacji w małym i średnim przedsiębiorstwie - wybrane narzędzia4.1. Wprowadzenie4.2. Technologie informacyjno-komunikacyjne w procesach zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem4.3. Od zarządzania informacją do zarządzania wiedzą w małym i średnim przedsiębiorstwie4.4. Audyt zarządzania wiedzą w małym i średnim przedsiębiorstwie4.5. Systemy informacyjne jako podstawa wdrażania systemów zarządzania wiedzą w małym i średnim przedsiębiorstwie4.6. Audyt strategii wykorzystania mediów społecznościowych w małym i średnimprzedsiębiorstwie4.7. PodsumowanieBibliografiaKatarzyna BachnikRozdział V. Audyt marketingowy w małym i średnim przedsiębiorstwie5.1. Wprowadzenie5.2. Pozycjonowanie audytu marketingowego w małym i średnim przedsiębiorstwie5.3. Istota i etapy audytu marketingowego w małym i średnim przedsiębiorstwie5.4. Przykłady i wzorce audytu marketingowego wspierające małe i średnie przedsiębiorstwo5.5. Wyjątkowe okoliczności przemawiające za audytem marketingowym w małym i średnim przedsiębiorstwie5.6. PodsumowanieBibliografiaMarta ZiółkowskaRozdział VI. Model biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie - narzędzia analizy i audytu6.1. Wprowadzenie6.2. Pojęcie i koncepcja modelu biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie6.3. Determinanty i uwarunkowania wyboru modelu biznesowego dla małego i średniego przedsiębiorstwa6.4. Analiza kosztów i przychodów modelu biznesowego. Efektywność modelu biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie6.5. Wybrane narzędzia analizy modelu biznesu dla potrzeb małego i średniego przedsiębiorstwa6.6. Audyt wewnętrzny modelu biznesowego w małym i średnim przedsiębiorstwie6.7. PodsumowanieBibliografiaBarbara BojewskaRozdział VII. Audyt innowacyjności w małym i średnim przedsiębiorstwie - narzędzia analizy innowacji i zarządzania innowacjami7.1. Wprowadzenie7.2. Istota audytu innowacyjności w małym i średnim przedsiębiorstwie7.3. Etapy i instrumenty audytu innowacyjności w małym i średnim przedsiębiorstwie7.4. Analiza innowacji w kontekście konkurencyjności małego i średniego przedsiębiorstwa7.5. Analiza innowacji w kontekście cech małego i średniego przedsiębiorstwa jako przedsiębiorstwa innowacyjnego7.6. Uwarunkowania i ocena skuteczności zarządzania innowacjami w małym i średnim przedsiębiorstwie7.6.1. Analiza procesu innowacyjnego7.6.2. Analiza strategii innowacji7.7. PodsumowanieBibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-345-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl