Dodano produkt do koszyka

Promocja

MONITORING FINANSOWY W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM

MONITORING FINANSOWY W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM

HELENA KOŚCIELNIAK

Wydawnictwo: POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7193-822-1

150 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Współczesne uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem stają się bardziej wymagające i niestabilne. W związku z tym coraz większego znaczenia nabiera problem dostarczania menedżerom rzetelnych informacji.
Rozwój i przetrwanie przedsiębiorstw zależą od umiejętności szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków. Konieczne jest więc poszukiwanie nowych narzędzi zarządzania przedsiębiorstwem celem wczesnego ostrzegania przed zagrożeniami oraz identyfikowanie nowych możliwości przetrwania i rozwoju przedsiębiorstw. Jednym z takich narzędzi jest monitoring finansowy, który cechuje proces ciągłego i aktywnego zarządzania oparty na pełnej i kompleksowej analizie sytuacji przedsiębiorstwa, antycypujący pojawiające się ograniczenia, zagrożenia i bariery funkcjonowania oraz rozwoju zarówno wewnątrz, jak na zewnątrz (w otoczeniu). Stanowi istotne narzędzie uzupełniające w procesach oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej własnego przedsiębiorstwa, a także potencjalnych partnerów handlowych.
Zasadniczy cel niniejszej monografii został zrealizowany za pomocą uzyskania odpowiedzi na poniższe pytania:
1. W jaki sposób monitoring i monitoring finansowy jest przedstawiany w dokumentach informacyjnych (sprawozdaniach finansowych i niefinansowych) działalności przedsiębiorstw?
2. Na jakich wskaźnikach oparty jest monitoring finansowy, jakie są warunki skutecznego monitoringu wspomagającego procesy zarządzania przedsiębiorstw?
3. W jaki sposób można przeprowadzać monitoring finansowy w przedsiębiorstwach z zastosowaniem określonych modeli dyskryminacyjnych?
4. W jaki sposób zasoby informacyjne oparte na monitoringu finansowym są dostosowywane, aby prawidłowo i syntetycznie diagnozowały sytuację przedsiębiorstw również z uwzględnieniem ryzyka?
Dla uzyskania odpowiedzi na powyższe pytania zastosowano różne, wzajemnie uzupełniające się metody badawcze obejmujące krytyczną analizę literatury polskiej i zagranicznej, analizę zawartości treści (content analysis) sprawozdań finansowych i niefinansowych, raportów, dokumentów informacyjnych, studia przypadków w ujęciu przedsiębiorstw i sektorów oraz wnioskowanie na podstawie zebranej literatury i wyników badań empirycznych. W ramach badań empirycznych analizie treści poddano dokumentację informacyjną polskich różnych 56 sektorów.
Monografia składa się ze wstępu, czterech rozdziałów i podsumowania.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1
Istota monitoringu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.1. Pojęcie monitoringu i jego rodzaje
1.2. Rola i zadania monitoringu w działalności współczesnych przedsiębiorstw
1.3. Monitoring w informacyjnym wspomaganiu zarządzania przedsiębiorstwem

Rozdział 2
Problemy metodyczne w monitoringu finansowym działalności przedsiębiorstw
2.1. Wskaźniki w systemie monitoringu, metodyka
2.2. Sprawozdawczość finansowa i niefinansowa a monitoring działalności przedsiębiorstwa
2.3. Metodologia skutecznego monitoringu - zagadnienia wybrane

Rozdział 3
Monitoring działalności przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych, studia przypadków
3.1. Wskaźnik syntetyczny W monitoringu przedsiębiorstwa
3.2. Monitoring działalności przedsiębiorstwa oparty na modelach E.I. Altmana
3.4 Monitoring działalności przedsiębiorstwa oparty na modelu E. Mączyńskiej i M. Zawadzkiego
3.5. Monitoring działalności przedsiębiorstwa oparty na modelu J. Gajdki i D. Stosa
3.6. Monitoring działalności przedsiębiorstwa z zastosowaniem modelu A. Hołdy
3.7. Analiza logitowa w monitoringu finansowym działalności przedsiębiorstw
3.8. Monitoring efektywności sektorów w latach 2015-2019

Rozdział 4
Monitoring działalności przedsiębiorstw z uwzględnieniem ryzyka. Przyszłość monitoringu finansowego w analityce biznesowej przedsiębiorstw (zagadnienia wybrane)
4.1. Ryzyko w monitorowaniu działalności przedsiębiorstw
4.2. Wskaźniki pomiaru dokonań w monitoringu z uwzględnieniem ryzyka finansowego
4.3. Sprawozdania pro forma, przyszłość monitoringu finansowego w analityce biznesowej przedsiębiorstw

Podsumowanie

Literatura

Spis tabel

Spis rysunków

Kod wydawnictwa: 978-83-7193-822-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl