Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

MODELE ŚWIADCZENIA USŁUG W HANDLU MIĘDZYNARODOWYM

MODELE ŚWIADCZENIA USŁUG W HANDLU MIĘDZYNARODOWYM

ELŻBIETA BOMBIŃSKA

Producent: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE

Cena: 49.90 zł 44.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Poczta Polska - pobranie 15.50 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 17.00 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.00 zł brutto
  • Kurier GLS - pobranie 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 11.50 zł brutto
  • Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
  • Kurier GLS - przedpłata 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 8.99 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7252-853-7
 
198 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
 

[...] W świetle powyższych rozważań jako główny cel pracy przyjęto próbę weryfikacji i określenia znaczenia usług w handlu międzynarodowym. Osiągnięcie tak sformułowanego celu głównego wiązało się z koniecznością realizacji kilku zadań cząstkowych, do których zaliczono:
1) określenie i opis form (modeli) międzynarodowej wymiany usług,
2) przedstawienie mechanizmów ekonomicznych stanowiących podstawę handlu usługami z uwzględnieniem występujących w nim sposobów świadczenia
usług,
3) prezentację rozwoju metodyki badań handlu usługami i jej aktualnego stanu,
4) wskazanie istniejących ograniczeń i barier pomiaru obrotów usługami,
5) wyznaczenie wartości handlu usługami z uwzględnieniem wszystkich zidentyfikowanych form świadczenia usług.
W kontekście tak sformułowanego celu głównego i celów cząstkowych starano się udowodnić, że:
1) sposób ujmowania międzynarodowej wymiany usług, jaki przyjęto w Układzie ogólnym w sprawie handlu usługami, nie wyczerpuje wszystkich form ich świadczenia w wymiarze międzynarodowym (hipoteza H1),
2) powszechnie stosowany sposób pomiaru obrotów międzynarodowej wymiany usług na podstawie statystyk bilansu płatniczego powoduje istotne zaniżenie wartości handlu usługami (hipoteza H2).
Monografia składa się z pięciu rozdziałów. Rozdziały 1-4 mają charakter teoretyczny, ostatni zawiera zaś wyniki badań empirycznych.

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział 1
MIĘDZYNARODOWY HANDEL USŁUGAMI - ISTOTA I ŚWIATOWE
REGULACJE
1.1. Uwagi wprowadzające
1.2. Usługi jako przedmiot międzynarodowej wymiany handlowej
1.3. Usługi w międzynarodowych klasyfikacjach statystycznych
1.3.1. Klasyfikacje działalności
1.3.2. Klasyfikacje produktów
1.4. Ewolucja pojęcia międzynarodowych obrotów usługami w XX wieku
1.5. Rozwój międzynarodowych regulacji prawnych w sprawie handlu usługami
1.5.1. Regulacje międzynarodowego handlu usługami w okresie poprzedzającym GATS - kodeksy OECD
1.5.2. Układ ogólny w sprawie handlu usługami i regulacje rundy Doha
1.5.3. Uregulowania handlu usługami w regionalnych porozumieniach handlowych
1.6. Podsumowanie

Rozdział 2
MODELE HANDLU USŁUGAMI W TEORIACH HANDLU
MIĘDZYNARODOWEGO I BEZPOŚREDNICH INWESTYCJI
ZAGRANICZNYCH ORAZ W WYNIKACH BADAŃ
2.1. Uwagi wprowadzające
2.2. Międzynarodowa wymiana usług w świetle teorii handlu międzynarodowego
2.2.1. Przewaga komparaty wna jako przesłanka handlu usługami
2.2.2. Wykorzystanie współczesnych teorii handlu międzynarodowego
do opisu handlu usługami
2.2.3. Badania determinant rozwoju międzynarodowego handlu usługami
2.3. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a międzynarodowa wymiana usług
2.3.1. Międzynarodowy handel usługami w świetle teorii bezpośrednich inwestycji zagranicznych
2.3.2. Czynniki determinujące rozwój handlu usługami w formie obecności handlowej oraz wybór modelu świadczenia usług - przegląd badań
2.4. Podsumowanie

Rozdział 3
MIERZENIE OBROTÓW ŚWIATOWEJ WYMIANY USŁUG W ŚWIETLE
REKOMENDACJI MANUAŁ ON STATISTICS OF INTERNATIONAL
TRADE IN SERVICES
3.1. Uwagi wprowadzające
3.2. Modele świadczenia usług
3.2.1. Handel transgraniczny i zagraniczna konsumpcja usług
3.2.2. Model obecności handlowej
3.2.3. Handel usługami świadczonymi przez osoby fizyczne
3.3. Zalecenia dotyczące źródeł danych statystycznych
3.3.1. Bilans płatniczy jako źródło danych dotyczących wymiany usług między rezydentami a nierezydentami
3.3.2. Statystyki zagranicznych jednostek zależnych
3.3.3. Inne źródła
3.4. Trudności i ograniczenia pomiaru obrotów międzynarodowego handlu usługami
3.4.1. Identyfikacja modeli świadczenia usług w statystykach bilansu płatniczego
3.4.2. Trudności wynikające z przyjętych klasyfikacji statystycznych
3.4.3. Dostępność danych statystycznych
3.5. Podsumowanie

Rozdział 4
MODEL 5 - KONCEPCJA I METODY POMIARU POŚREDNIEGO HANDLU USŁUGAMI
4.1. Uwagi wprowadzające
4.2. Istota serwicyzacji produkcji przemysłowej
4.3. Komponenty serwicyzacji
4.3.1. Kupowanie usług
4.3.2. Produkowanie usług
4.3.3. Sprzedaż usług
4.4. Serwicyzacja produkcji przemysłowej a modele świadczenia usług
4.5. Pomiar pośredniego handlu usługami
4.5.1. Metody pomiaru
4.5.2. Międzynarodowe tablice przepływów międzygałęziowych i międzynarodowe tablice podaży i wykorzystania
4.5.3. Bazy danych
4 5.4. Ograniczenia pomiaru handlu usługami realizowanego w formie
modelu 5
4.6. Podsumowanie

Rozdział 5
OBROTY MIĘDZYNARODOWEGO HANDLU USŁUGAMI -WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH
5.1. Uwagi wprowadzające
5.2. Bezpośredni handel usługami
5.2.1. Wielkość i struktura światowej wymiany usług w świetle statystyk bilansu płatniczego
5.2.2. Struktura obrotów międzynarodowego handlu usługami w przekroju modeli świadczenia usług
5.3. Pośredni handel usługami
5.3.1. Usługi stanowiące nakłady zewnętrzne przedsiębiorstw
5.3.2. Usługi stanowiące nakłady wewnętrzne przedsiębiorstw
5.3.3. Usługi sprzedawane przez przedsiębiorstwa produkcyjne
5.4. Międzynarodowa wymiana usług w Polsce
5.4.1. Obroty usługami w statystykach bilansu płatniczego
5.4.2. Modele świadczenia usług w bezpośrednim handlu usługami
5.4.3. Znaczenie modelu 5 w obrotach usługowych Polski z zagranicą
5.5. Podsumowanie

Zakończenie

Aneks

Literatura

Spis tabel

Spis rysunków

Streszczenie w języku angielskim

Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii specjalnej Zeszytów Naukowych: Monografie

Kod producenta: 978-83-7252-853-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

 

Tel. 22 822 90 41

www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.