Dodano produkt do koszyka

Promocja

DETERMINANTY DZIAŁALNOŚCI EKSPORTOWEJ W ŚWIETLE NAJNOWSZYCH TEORII HANDLU MIĘDZYNARODOWEGO

DETERMINANTY DZIAŁALNOŚCI EKSPORTOWEJ W ŚWIETLE NAJNOWSZYCH TEORII HANDLU MIĘDZYNARODOWEGO

ANNA FORNALSKA-SKURCZYŃSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI

Cena: 29.90 zł 26.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

Działalność eksportowa przedsiębiorstw jest przedmiotem licznych analiz, zarówno na gruncie teoretycznym, jak i empirycznym. Wobec wciąż rosnącej konkurencji na rynku światowym, wskazuje się na potrzebę prowadzenia przemyślanej polityki gospodarczej i podejmowania działań zmierzających do trwałego zwiększenia eksportu i tym samym pobudzenia wzrostu gospodarczego. Dlatego tak ważne jest rozpoznanie czynników (determinant) mających wpływ na decyzje przedsiębiorstw o podjęciu działalności eksportowej. Znajomość tych determinant daje bowiem możliwość długofalowego i skutecznego kreowania polityki gospodarczej. Celem głównym publikacji jest identyfikacja i wielowymiarowa analiza determinant działalności eksportowej firm z perspektywy "nowych nowych" teorii handlu międzynarodowego. Determinanty eksportu analizowane są na dwóch płaszczyznach. Pierwsza skupia się na wpływie poszczególnych czynników na liczbę firm eksportujących, czyli de facto na skłonności firm do podjęcia działalności eksportowej (ekstensywna marża eksportu). Druga płaszczyzna pozwala na identyfikację determinant wartości eksportu w przeliczeniu na firmę, czyli intensywności eksportu (intensywna marża eksportu). Podjęto próbę poszerzenia katalogu determinant działalności eksportowej o szczegółowe zmienne charakteryzujące położenie firmy w przestrzeni. Mowa zarówno o cechach opisujących poszczególne lokalizacje goszczące, jak też o dostępności czasowej firm w odniesieniu do określonych punktów w przestrzeni - elementów infrastruktury. Koncepcja lokalizacji jest obecna w teorii handlu międzynarodowego, jednak w analizie determinant działalności eksportowej na poziomie firmy, znaczenie lokalizacji traktowane jest bardzo ogólnie. Podobnie jak w badaniach związku między zjawiskiem aglomeracji i eksportem, charakterystyka regionu goszczącego często jest pomijana. Rozważania nad determinantami działalności eksportowej firm skłaniają do wniosku, że przede wszystkim cechy opisujące firmę mają wpływ na intensywną oraz ekstensywną marżę eksportu. Ponadto lokalizacja firm, a szczególnie dostępność czasowa w odniesieniu do infrastruktury, jest ciekawym i obiecującym kierunkiem badań z obszaru międzynarodowej wymiany handlowej.SPIS TREŚCIWstęp Rozdział 1Determinanty działalności eksportowej w˙teorii ekonomii międzynarodowej:w˙poszukiwaniu cech przedsiębiorstwa i˙heterogeniczności 1.1. W˙kierunku klasycznej doktryny handlu 1.2. Standardowy model handlu i˙ teoria obfitości zasobów 1.3. Nowa teoria handlu˙- model Dixita-Stiglitza-Krugmana1.4. Model "nowej nowej" teorii handlu Marca Melitza 1.5. Handel międzynarodowy w˙teorii lokalizacji i˙nowej geografii ekonomicznej 1.6. Zagraniczne inwestycje bezpośrednie a˙działalność eksportowaRozdział 2Determinanty eksportu w˙świetle dotychczasowych badań empirycznych 2.1. Eksport jako działalność "dla wybranych" 2.2. Produktywność przedsiębiorstwa oraz zjawisko uczenia się przez eksport 2.3. Znaczenie obecności kapitału zagranicznego w˙strukturze własności firmydla działalności eksportowej firm 2.4. Geografia działalności eksportowej˙- lokalizacja˙firm˙eksportujących Rozdział 3Determinanty działalności eksportowej firm w˙Polsce˙- analiza statystyczna 3.1. Założenia badania i˙charakterystyka próby badawczej 3.2. Produktywność, wiek firmy, jej wielkość oraz udział kapitałuzagranicznego w˙strukturze własności 3.3. Położenie badanych firm względem wybranych punktów w˙przestrzeni 3.4. Cechy lokalizacji goszczącej Rozdział 4Analiza ekonometryczna determinant działalności eksportowejprzedsiębiorstw w˙Polsce 4.1. Wybór postaci matematycznej modelu 4.2. Wybór zmiennych do modelu 4.3. Determinanty ekstensywnej marży eksportu˙- model˙regresji logistycznej 4.4. Determinanty intensywnej marży eksportu˙- model˙regresji przekrojowej Zakończenie Podziękowania Bibliografia Spis tabel Spis rysunków

Kod wydawnictwa: 978-83-7865-937-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl