Dodano produkt do koszyka

Promocja

MIĘDZY INTELIGENCKĄ TRADYCJĄ A MENEDŻERYZMEM STUDIUM KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA NAUKOWEJ ORGANIZACJI JEGO IDEOLOGII I DZIAŁAŃ ORGANIZATORSKICH W POLSCE

MIĘDZY INTELIGENCKĄ TRADYCJĄ A MENEDŻERYZMEM STUDIUM KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA NAUKOWEJ ORGANIZACJI JEGO IDEOLOGII I DZIAŁAŃ ORGANIZATORSKICH W POLSCE

PIOTR GÓRSKI

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO

Cena: 47.20 zł 42.48 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-233-2028-4

292 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2005

Praca jest rezultatem obszernych badań źródłowych, prowadzących do powstania poważnego wkładu nie tylko w historię myśli społecznej, ideologii, etosu inteligenckiego, ale i historię społeczeństwa polskiego i jego kultury. Jest to książka odkrywcza, polemiczna wobec utartych poglądów na polską inteligencję i związane z gospodarką grupy. Poza wartościami naukowymi ma ona wartość dydaktyczną, może i powinna być czytana przez studentów zarządzania - przyniesie im wartości poznawcze i moralne, pomoże kształtować samoświadomość przyszłych polskich menedżerów. (z recenzji Prof. Jana Jerschiny)

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział pierwszy. Kontekst teoretyczny i metodologiczny prowadzonych badań

Rozdział drugi. Od przedsiębiorców do menedżerówKształtowanie się środowiska menedżerskiego w USA i AngliiMenedżeryzm w opinii komentatorów

Rozdział trzeci. Od inteligencji do menedżerówDyskusje socjologów nad inteligencjąProces profesjonalizacji inteligencji w okresie przed odzyskaniem niepodległościOkres międzywojennyZmiany w systemie edukacji i pozycji społecznej inteligencjiObrona pozycji zawodowej środowisk związanych z gospodarkąWartość nauki i pracy w tradycji inteligenckiejOkres zaborówDyskusje nad stosunkiem inteligencji do pracy i wiedzy w okresiemiędzywojennym

Wnioski

Rozdział czwarty. Kontekst gospodarczy kształtowania środowiska i ideologiimenedżerskiejPodstawowe problemy gospodarcze i społeczne Polski międzywojennejRola państwa w gospodarce, zagadnienie planowaniaOcena poziomu zarządzania przedsiębiorstwami w Polsce międzywojennejWnioski

Rozdział piąty. Kształtowanie środowiska naukowej organizacji i jegoinstytucjonalizacjaZainteresowanie naukową organizacją w okresie poprzedzającym odzyskanieniepodległościKształtowanie środowiska naukowej organizacji w Polsce w okresiemiędzywojennymStowarzyszenia zawodoweDziałalność wydawnicza i szkoleniowaOrganizacja zjazdów, kontakty z innymi stowarzyszeniami i współpracamiędzynarodowaWnioski

Rozdział szósty. Światopogląd pionierów i propagatorów naukowej organizacjiw międzywojennej PolsceStosunek do naukiSpory wokół przedmiotu, metod i funkcji naukowej organizacjiKontrowersje wokół stosunku naukowej organizacji do psychotechnikiStosunek propagatorów naukowej organizacji do wartości pracyWizja społeczeństwa, stosunek do zasad polityki gospodarczej i robotnikówWizja struktury społecznejKrytyka stosunku Polaków do pracyStosunek do zasad polityki gospodarczejStosunek do robotników i sposobów rozwiązywania konfliktówspołecznychWnioski

Rozdział siódmy. Wzór osobowy menedżera i jego przemiany w okresiemiędzywojennymAmerykańskie wzoryWzorowy menedżer w świetle polskich publikacjiZmiany w organizacji przedsiębiorstw i ich wpływ na wymagania stawianemenedżeromUmiejętności wymagane od menedżerówObrona pozycji zawodowejWnioski

Rozdział ósmy. Wprowadzanie racjonalnych metod organizacji, realizacja wzorumenedżeraPrzesłanki i warunki wprowadzania racjonalnych metod organizacjiWprowadzenie racjonalnych metod organizacji w okresie pionierskim i jegoefektyWprowadzenie racjonalnych metod organizacji w latach trzydziestychw usługach i sektorze publicznymWnioskiZakończenieBibliografiaIndeks nazwiskSummary

Kod wydawnictwa: 83-233-2028-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl