Dodano produkt do koszyka

Promocja

GODNOŚĆ OSOBY W MEDIACH - MEDIA GODNE OSOBY

GODNOŚĆ OSOBY W MEDIACH - MEDIA GODNE OSOBY

red.MICHAŁ DROŻDŻ, red.KATARZYNA DRĄG

Wydawnictwo: BIBLOS

Cena: 75.00 zł 67.50 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7793-735-8

480 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Niniejsza monografia z serii "Etyka Mediów" jest próbą pokazania godności osoby jako podstawowej wartości człowieka w kontekście współczesnych mediów w podwójnym aspekcie: podmiotowym (godność osoby w mediach) oraz przedmiotowym (media godne osoby). Przyjęcie szacunku dla godności osoby jako podstawowej zasady etycznej oraz poszanowanie godności każdego człowieka jako podstawowej zasady życia społecznego stanowią podstawowy i czytelny wyznacznik jakości dziennikarstwa oraz jakości życia społecznego.

Dlatego troszcząc się o poprawę jakości współczesnej mediosfery, należy przywrócić należny szacunek dla godności człowieka we wszelkich działaniach medialnych oraz wyzwolić konieczny i skuteczny mechanizm etycznego sprzeciwu wobec zjawisk instrumentalizacji człowieka i tendencji upodmiotawiania maszyn. Prezentowane w monografii artykuły są zarówno rezultatem badań mediów z perspektywy troski o godność człowieka w przestrzeni medialnej, jak również stanowią forum dyskusji nad różnymi wymiarami braku szacunku dla człowieka i jego wartości w mediosferze.

SPIS TREŚCI

Michał Drożdż, Katarzyna Drąg
Tworzyć media godne osoby

I. Zrozumieć godność człowieka w komunikowaniu i mediach

Katarzyna Drąg, Michał Drożdż
Godność osoby w komunikowaniu międzykulturowym

Katarzyna Pokorna-Ignatowicz
Nowe media jako miejsce "autentycznej kultury spotkania" oraz "dziennikarstwo pokoju" według papieża Franciszka

Maria Magoska
O kryzysie demokracji, mediach i prawach człowieka

II. Etyczna ochrona godności osoby w mediach

Sławomir Soczyński
Kształtowanie postaw etycznych w przedsiębiorstwie medialnym

Tomasz Goban-Klas
Etyka samouczących się algorytmów - przypadek Tay bota Microsoftu

Mirosław Lakomy
Próba określenia uwarunkowań specyficznego kodu etycznego Edwarda Bernaysa

Lidia Pokrzycka
Obraz imigrantów w mediach islandzkich. Etyka dziennikarska w praktyce

III. Prawno-instytucjonalna ochrona godności osoby

Lucyna Szot
Upolitycznienie mediów a ochrona godności jednostki

Jacek A. Żurawski
Naruszenie godności człowieka w świetle decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

Agnieszka M. Domańska
Czy społeczeństwo ma swój głos? Interpretacja korespondencji nadesłanej przez słuchaczy Radia Maryja do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

Agnieszka Wąsowska
Zakaz naruszania godności kobiet na podstawie przepisów ustawy o radiofonii i telewizji. Praktyczne aspekty

IV. Wartości na straży godności człowieka

Anna Teler
Prawda w mediach. O konsekwencjach braku granic na przykładzie afery Hackgate

Kamila Rączy
Godność człowieka istotą wolności. Aksjologia ludzkich wyborów w produkcji serialowej Ozark

Ewa Cepil
Godność dziennikarza jako zobowiązanie. Przesłanie filmu Michelangela Antonioniego Zawód: reporter w świetle Karty Etycznej Mediów

V. Godność osoby w reklamie

Michał Drożdż
Reklama godna człowieka - odkrywać w reklamie potencjał dobra

Marzena Barańska
Etyczny wymiar reklamy. Analiza wybranych przykładów

Żaneta Wełna
Godność kandydata w politycznej reklamie negatywnej. Studium porównawcze spotów wyborczych w wybranych kampaniach prezydenckich

VI. Szacunek dla człowieka w praktyce dziennikarskiej

Jolanta Chwastyk-Kowalczyk
Czy na emigracji istnieje etyczne polskie dziennikarstwo?

Marta Woźniak
Godność a łamanie kanonów sztuki dziennikarskiej. Kontekst antynagrody "Hiena Roku"

Beata Szkaradzińska
Godność osoby w sytuacji podejrzenia o popełnienie przestępstwa - perspektywa powinności dziennikarskiej

Julia Piwowarczyk
Rzetelność dziennikarska w świetle godności na przykładzie problematyki smogu w polskich miastach

Kod wydawnictwa: 978-83-7793-735-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl