GODNOŚĆ OSOBY W MEDIACH - MEDIA GODNE OSOBY
red.MICHAŁ DROŻDŻ, red.KATARZYNA DRĄG
Wydawnictwo: BIBLOS
Cena: 75.00 zł
67.50 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7793-735-8
480 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Niniejsza monografia z serii "Etyka Mediów" jest próbą pokazania godności osoby jako podstawowej wartości człowieka w kontekście współczesnych mediów w podwójnym aspekcie: podmiotowym (godność osoby w mediach) oraz przedmiotowym (media godne osoby). Przyjęcie szacunku dla godności osoby jako podstawowej zasady etycznej oraz poszanowanie godności każdego człowieka jako podstawowej zasady życia społecznego stanowią podstawowy i czytelny wyznacznik jakości dziennikarstwa oraz jakości życia społecznego.
Dlatego troszcząc się o poprawę jakości współczesnej mediosfery, należy przywrócić należny szacunek dla godności człowieka we wszelkich działaniach medialnych oraz wyzwolić konieczny i skuteczny mechanizm etycznego sprzeciwu wobec zjawisk instrumentalizacji człowieka i tendencji upodmiotawiania maszyn. Prezentowane w monografii artykuły są zarówno rezultatem badań mediów z perspektywy troski o godność człowieka w przestrzeni medialnej, jak również stanowią forum dyskusji nad różnymi wymiarami braku szacunku dla człowieka i jego wartości w mediosferze.
SPIS TREŚCI
Michał Drożdż, Katarzyna Drąg
Tworzyć media godne osoby
I. Zrozumieć godność człowieka w komunikowaniu i mediach
Katarzyna Drąg, Michał Drożdż
Godność osoby w komunikowaniu międzykulturowym
Katarzyna Pokorna-Ignatowicz
Nowe media jako miejsce "autentycznej kultury spotkania" oraz "dziennikarstwo pokoju" według papieża Franciszka
Maria Magoska
O kryzysie demokracji, mediach i prawach człowieka
II. Etyczna ochrona godności osoby w mediach
Sławomir Soczyński
Kształtowanie postaw etycznych w przedsiębiorstwie medialnym
Tomasz Goban-Klas
Etyka samouczących się algorytmów - przypadek Tay bota Microsoftu
Mirosław Lakomy
Próba określenia uwarunkowań specyficznego kodu etycznego Edwarda Bernaysa
Lidia Pokrzycka
Obraz imigrantów w mediach islandzkich. Etyka dziennikarska w praktyce
III. Prawno-instytucjonalna ochrona godności osoby
Lucyna Szot
Upolitycznienie mediów a ochrona godności jednostki
Jacek A. Żurawski
Naruszenie godności człowieka w świetle decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
Agnieszka M. Domańska
Czy społeczeństwo ma swój głos? Interpretacja korespondencji nadesłanej przez słuchaczy Radia Maryja do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
Agnieszka Wąsowska
Zakaz naruszania godności kobiet na podstawie przepisów ustawy o radiofonii i telewizji. Praktyczne aspekty
IV. Wartości na straży godności człowieka
Anna Teler
Prawda w mediach. O konsekwencjach braku granic na przykładzie afery Hackgate
Kamila Rączy
Godność człowieka istotą wolności. Aksjologia ludzkich wyborów w produkcji serialowej Ozark
Ewa Cepil
Godność dziennikarza jako zobowiązanie. Przesłanie filmu Michelangela Antonioniego Zawód: reporter w świetle Karty Etycznej Mediów
V. Godność osoby w reklamie
Michał Drożdż
Reklama godna człowieka - odkrywać w reklamie potencjał dobra
Marzena Barańska
Etyczny wymiar reklamy. Analiza wybranych przykładów
Żaneta Wełna
Godność kandydata w politycznej reklamie negatywnej. Studium porównawcze spotów wyborczych w wybranych kampaniach prezydenckich
VI. Szacunek dla człowieka w praktyce dziennikarskiej
Jolanta Chwastyk-Kowalczyk
Czy na emigracji istnieje etyczne polskie dziennikarstwo?
Marta Woźniak
Godność a łamanie kanonów sztuki dziennikarskiej. Kontekst antynagrody "Hiena Roku"
Beata Szkaradzińska
Godność osoby w sytuacji podejrzenia o popełnienie przestępstwa - perspektywa powinności dziennikarskiej
Julia Piwowarczyk
Rzetelność dziennikarska w świetle godności na przykładzie problematyki smogu w polskich miastach
Kod wydawnictwa: 978-83-7793-735-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.