LOGISTYKA I INNE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA W NAUKACH EKONOMICZNYCH KSIĘGA JUBILEUSZOWA DEDYKOWANA PROF.DR.HAB. PIOTROWI BLAIKOWI W 70.ROCZNICĘ URODZIN
RED.SABINA KAUF
Wydawnictwo: UNIWERSYTET OPOLSKI
Cena: 25.90 zł
23.31 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7395-504-2
oprawa: miękka Rok wydania: 2012 |
...Prezentowana Liber Amicorum podzielona została zatem na trzy części. W pierwszej z nich odnajdujemy słowa o Jubilacie, Jego działalności naukowej i dydaktycznej. Część druga poświęcona jest sylwetce Profesora Piotra Blaika widzianej z perspektywy Jego przyjaciół, współpracowników i wychowanków. Trzecia część obejmuje rozważania dotyczące zagadnień stricte logistycznych. Przedstawiono w niej miejsce logistyki w zarządzaniu i podstawowe jej paradygmaty. Wiele uwagi poświęcono łańcuchom i sieciom dostaw, kompetencjom logistycznym i kosztom w obszarze logistyki informacji. Na uwagę zasługują też teksty dotyczące zastosowania logistyki w nowych obszarach, jak np. akcjach humanitarnych czy w zarządzaniu jednostkami terytorialnymi.
W księdze znajdują się również opracowania poświęcone innym aspektom zarządzania przedsiębiorstwem (część czwarta), a w szczególności działalności marketingowej. Burzliwie zmieniająca się rzeczywistość skłoniła autorów do przedstawienia przede wszystkim tendencji rozwojowych w marketingu, który nieuchronnie zmierza w kierunku marketingu 3.0, a to sprawia, że ewoluuje także rola klienta we współczesnym zarządzaniu. W części tej przedstawiono też znaczenie działań marketingowych w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa oraz problemy metodologii badań w zarządzaniu międzykulturowym.
Księga ta ma pełnić cel naukowy, gdyż - naszym zdaniem - stanowi ona wkład w rozwój nauk o zarządzaniu, a spektrum poruszanych w niej zagadnień jest nowatorskie i aktualne. Przede wszystkim jednak stanowi ona wyraz wdzięczności dla Jubilata i jest naszym prezentem dla Niego...
Ze wstępu
SPIS TREŚCI
Słowo wstępne
Część I. Charakterystyka działalności naukowej Profesora Piotra Blaika
List gratulacyjny Rektorów Uniwersytetu Opolskiego
- prof. dr hab. Krystyna Czają i prof. dr hab. Stanisława Sokołowska
Życiorys zawodowy prof. zwycz. dr. hab. Piotra Blaika (Sabina Kauf)
Wykaz publikacji w dorobku naukowym Profesora Piotra Blaika
(oprać. Sabina Kauf)
Część II. Profesor Piotr Blaik - przyjaciel, współpracownik, nauczyciel (kilka refleksji o Jubilacie)
Słowo o Panu Profesorze Piotrze Blaiku (Zbigniew Mikołajewicz)
Profesor Piotr Blaik - uczony, dydaktyk i wychowawca (Janusz Słodczyk)
Profesor Piotr Blaik jako nauczyciel akademicki i twórca kierunku logistyka na Wydziale Ekonomicznym (Anna Bruska, Sabina Kauf, Rafał Matwiejczuk)
Profesor Piotr Blaik - mistrz i nauczyciel (wychowankowie z Katedry
Logistyki i Marketingu)
Część III. Logistyka w zarządzaniu współczesnymi przedsiębiorstwami
Elżbieta Gołembska, Miejsce współczesnej logistyki w ekonomii i zarządzaniu
Jacek Szołtysek, Paradygmat logistyki a paradygmaty w logistyce
Rafał Matwiejczuk, Kompetencje logistyki jako metakompetencje
przedsiębiorstwa
Adam Czerwiński, Zagadnienie kosztów w logistyce informacji
Anna Bruska, Epistemologiczne źródła skandynawskiego i amerykańskiego
nurtu w badaniach nad logistyką i łańcuchami dostaw
Danuta Kisperska-Moroń, Ewolucja koncepcji społecznych aspektów
funkcjonowania łańcuchów dostaw
Władysław Szczepankiewicz, Janusz Liber, Współpraca w łańcuchu dostaw jako element zapobiegania stratom w sektorze FMCG
Danuta Kempny, Operatorzy logistyczni w sieci dostaw synchronicznych
Anna Bruska, Sabina Kauf, Rafał Matwiejczuk, Integracja logistyki
i marketingu w zarządzaniu łańcuchem dostaw - wybrane problemy
Maciej Szymczak, Logistyka międzynarodowa w świetle koncepcji
Piotra Blaika
Tadeusz Pokusa, Logistyka humanitarna - istota, warunki skuteczności
i porównanie z ujęciem klasycznym
Sabina Kauf, Problemy komunikacyjne a lokalizacja przedsiębiorstw logistycznych - nowe zagadnienie zintegrowanego planowania rozwoju miasta
Część IV. Logistyka a inne koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem
Stanisława Sokołowska, Paweł Szwiec, Zarządzanie międzykulturowe
-problemy metodologii badań
Jan Długosz, Ewolucja roli klienta we współczesnych koncepcjach
zarządzania
Maria Sławińska, Kierunki rozwoju marketingu jako koncepcji zarządzania
Dorota Potwora, Witold Potwora, Od marketingu społecznego
do marketingu 3.0 - proces czy "zaklinanie" rzeczywistości?
Halina Szulce, Znaczenie działań marketingowych w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa
Kod wydawnictwa: 978-83-7395-504-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.