Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
INNOWACYJNE FORMY OBSŁUGI LOGISTYCZNEJ WSPÓŁCZESNYCH ŁAŃCUCHÓW DOSTAW
IWONA WASIELEWSKA-MARSZAŁKOWSKA
Wydawnictwo: UMK
Cena: 54.90 zł
49.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-231-5226-2
stron: 265
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2023
Powstaniu niniejszej monografii przyświecał cel przybliżenia Czytelnikom problematyki innowacji i innowacyjnych form obsługi logistycznej współczesnych łańcuchów dostaw realizowanej przez dostawców tych usług (operatorów 3PL i integratorów logistycznych 4PL). Książka systematyzuje aspekty teoretyczne w odniesieniu do ujednolicenia i interpretacji licznych, nierzadko rozbieżnych definicji, wśród których wymienić należy między innymi te odnoszące się do pojęć: innowacji (w logistyce) i innowacyjności obsługi logistycznej, modeli usługodawców logistycznych – dostawców usług logistycznych, łańcucha dostaw i sprawności logistycznej. Zaprezentowana problematyka badawcza oraz wnioski płynące z przeprowadzonego badania stanowią więc próbę integracji dotychczasowych studiów literaturowych, zatem wiedzy i praktyki badawczej na temat innowacji, innowacyjnych rozwiązań/form obsługi logistycznej współczesnych łańcuchów dostaw wdrażanych przez operatorów 3PL i integratorów logistycznych 4PL, będących najwyżej rozwiniętymi modelami realizującymi tę obsługę. W książce poruszono tematykę logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw, zwłaszcza w odniesieniu do czynników determinujących rozwój i kształt współczesnych łańcuchów dostaw, które przykładowo wynikają z aktualnej sytuacji geopolitycznej, uwarunkowań prawnych i rozwoju nowoczesnych technologii. Rozprawa jest adresowana do wszystkich zainteresowanych niniejszą tematyką, stanowi doskonałe źródło wiedzy dla osób zajmujących się kwestią wdrażania innowacji w sferze obsługi logistycznej łańcuchów dostaw w globalnym środowisku biznesowym, a treść prezentowana z punktu widzenia „innowacji w logistyce” może zachęcić do wykorzystania publikacji jako kompendium wiedzy dla teoretyków, menedżerów i ekspertów zarządzających przedsiębiorstwami z branży usług logistycznych (TSL).
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Obsługa logistyczna łańcuchów dostaw – ramy teoretyczne
1.1. Przegląd badań z zakresu definiowania łańcuchów dostaw, outsourcingu i dostawców usług logistycznych
1.1.1. Metodyka systematycznego przeglądu literatury
1.1.2. Rezultaty systematycznego przeglądu literatury dotyczącej badań z zakresu definiowania łańcuchów dostaw, outsourcingu i dostawców usług logistycznych
1.2. Łańcuchy dostaw – istota i pojęcia związane
1.3. Outsourcing obsługi logistycznej
Rozdział 2. Dostawcy usług logistycznych w łańcuchach dostaw
2.1. Usługi logistyczne w łańcuchach dostaw – istota i charakterystyka
2.2. Ewolucja modeli biznesowych usługodawców logistycznych
2.2.1. Tradycyjne modele usługodawców logistycznych
2.2.2. Model biznesowy 3PL i jego charakterystyka
2.2.3. Model biznesowy 4PL – generacja integratora logistycznego
Rozdział 3. Innowacje w obsłudze logistycznej łańcuchów dostaw
3.1. Innowacje, innowacyjność – rozważania terminologiczne i definicyjne
3.1.2. Typologia i źródła innowacji – wybrane aspekty
3.1.3. Innowacje w obsłudze logistycznej – implikacje teoretyczne
3.2. Sprawność obsługi logistycznej łańcuchów dostaw
3.3. Przegląd badań poruszających problematykę wpływu innowacyjności dostawców usług logistycznych na sprawność łańcuchów dostaw
Rozdział 4. Deskrypcja metodyki badań empirycznych
4.1. Badanie ilościowe – metoda, technika i narzędzie badawcze
4.2. Modelowanie równań strukturalnych – zarys teoretyczny
4.3. Charakterystyka próby badawczej w badaniu ilościowym
Rozdział 5. Innowacyjność dostawców usług logistycznych w świetle badań empirycznych
5.1. Innowacje, innowacyjność usługodawców logistycznych – wyniki badania ankietowego
5.2. Wpływ innowacyjności operatorów 3PL i integratorów logistycznych 4PL na sprawność logistyczną dostawców usług logistycznych – wyniki modelowania PLS-SEM
Podsumowanie, dyskusja – ustalenia badawcze i implikacje praktyczne
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-231-5226-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.