Dodano produkt do koszyka

Promocja

ŁAD PRZEDSIĘBIORSTWA RODZINNEGO DOŚWIADCZENIA ŚWIATOWE ORAZ ZALECENIA DLA POLSKI

ŁAD PRZEDSIĘBIORSTWA RODZINNEGO DOŚWIADCZENIA ŚWIATOWE ORAZ ZALECENIA DLA POLSKI

JACEK LIPIEC

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 38.00 zł 34.20 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-171-9

224 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

(...)Istotne dla zrozumienia funkcjonowania firmy rodzinnej jest pojęcie rodziny, dlatego też zostało ono poddane szczegółowej analizie. Badacze z różnych dziedzin naukowych zajmują się zagadnieniem rodziny, dlatego konieczna była jego analiza z perspektywy socjologicznej, psychologicznej oraz teorii przedsiębiorstwa. Rodzinę można utożsamiać z zespołem funkcjonującym w firmie, jednak realizującym różne cele, a zatem diagnoza ról członków rodziny stanowi punkt wyjścia do kształtowania relacji rodzina-firma. Ponadto relacje rodzinne można analizować za pomocą drzew genealogicznych, którym został poświęcony odrębny rozdział.Celem praktycznym pracy było wdrożenie rozwiązań ładu przedsiębiorstwa rodzinnego w dwóch polskich firmach rodzinnych: Roleski (2010 r.) oraz Łapaj (2011 r.). W pierwszej firmie zastosowano rozwiązanie ładu w postaci konstytucji firmy rodzinnej (formalizacja), natomiast w drugim przypadku - formę protokołu (deskryptywność). Prace wdrożeniowe trwały ok. 12 miesięcy w każdej z obu firm i były zwieńczone uroczystym przyjęciem obu dokumentów.Cel aplikacyjny pracy polega na opracowaniu modelu ładu przedsiębiorstwa rodzinnego dla polskich firm rodzinnych na podstawie syntezy rozwiązań wprowadzonych w Konstytucji firmy rodzinnej Roleski oraz Statucie dziedzictwa rodzinnej Grupy Łapaj. Ponownie należy podkreślić, że niniejsza praca ogranicza się tylko do tych dwóch wdrożeń, ponieważ nie znaleziono dowodów na wcześniejsze funkcjonowanie takich rozwiązań w polskich firmach rodzinnych.Na podstawie powyższych celów sformułowano następujące hipotezy badawcze:Hipoteza główna: Wybór, modyfikacja oraz wprowadzenie wybranych elementów ładu korporacyjnego do przedsiębiorstwa rodzinnego, takich jak rada rodziny i zgromadzenie rodziny, sprzyjają profesjonalizacji rodzinnej działalności gospodarczej, przyczyniając się do jej rozwoju wielopokoleniowego oraz rozwoju gospodarczego kraju.Hipoteza I: Rodzina, głównie jej struktura oraz funkcje, stanowi najistotniejszy element determinujący kształt firm rodzinnych oraz rozwiązania w nich wprowadzane.Hipoteza II: W firmach rodzinnych, w których wdrożono rozwiązania ładu przedsiębiorstwa rodzinnego, kluczową rolę odgrywa rada rodziny oraz sposób doboru jej członków.Hipoteza III: Na potrzeby firm rodzinnych można opracować modelowe rozwiązanie ładu przedsiębiorstwa rodzinnego, które przyczyni się do profesjonalizacji firmy w wymiarze wielopokoleniowym oraz rozwoju gospodarki opartej na przedsiębiorstwach rodzinnych.Sformułowane powyżej cele badawcze oraz przyjęte na ich podstawie hipotezy determinują strukturę pracy oraz zastosowane metody badawcze. ze Wstępu

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Charakterystyka firm rodzinnych oraz przedsiębiorczości rodzinnej1.1. Wprowadzenie1.2. Złożoność firmy rodzinnej1.3. Definicja firmy rodzinnej1.4. Podsumowanie2. Rozwój badań nad rodziną2.1. Rodzina w ujęciu socjologiczno-psychologicznym2.1.1. Wprowadzenie2.1.2. Psychologia rodziny2.1.3. Rodzina w ujęciu socjologiczno-ekonomicznym2.1.4. Rodzina małżeńska2.1.5. Funkcje rodziny2.1.6. Struktura rodziny2.1.7. Rodziny przedsiębiorcze2.1.8. Rodzina współczesna2.2. Drzewo genealogiczne2.3. Rodzina jako zespół2.3.1. Wprowadzenie2.3.2. Różnica między zespołem a grupą2.3.3. Istota ról zespołowych2.4. Podsumowanie3. Ład w relacjach rodzina-firma rodzinna3.1. Wprowadzenie3.2. Zarys pojęcia ładu korporacyjnego3.2.1. Cele i zadania ładu korporacyjnego3.2.2. Definicje i zakres ładu korporacyjnego3.2.3. Teorie ładu korporacyjnego3.3. Koncepcja ładu przedsiębiorstwa rodzinnego3.4. Wytyczne ładu przedsiębiorstwa rodzinnego3.5. Koncepcja porozumienia rodzinnego3.5.1. Ogólne założenia porozumienia rodzinnego3.5.2. Treść i proces tworzenia porozumienia rodzinnego3.5.3. Polityka własnościowa i personalna rodziny przedsiębiorczej3.6. Podsumowanie4. Wdrożenie porozumienia rodzinnego4.1. Wprowadzenie4.2. Konstytucja firmy rodzinnej Roleski4.3. Statut dziedzictwa rodzinnej Grupy Łapaj4.4. Harmonogram prac nad porozumieniem rodzinnym4.5. Propozycja ładu dla polskich firm rodzinnychZakończenieZałącznikBibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-171-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl