Dodano produkt do koszyka

Promocja

KULTUROWE UWARUNKOWANIA INNOWACYJNOŚCI TECHNICZNEJ PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁOWYCH

KULTUROWE UWARUNKOWANIA INNOWACYJNOŚCI TECHNICZNEJ PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁOWYCH

ANNA STRYCHALSKA-RUDZEWICZ

Wydawnictwo: UNIWERSYTET WARMIŃSKO-MAZURSKI

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8100-157-1

314 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019

Niespotykany dotąd w rozwoju ludzkości postęp techniczny i tempo rozwoju technologii decydują o konieczności coraz szybszego wprowadzania innowacji w przedsiębiorstwach przemysłowych. Wprowadzanie innowacji musi być wbudowane w wartości, normy i przekonania pracowników, które powinny być kompatybilne z innymi podsystemami organizacji. Zasadniczym celem monografii była identyfikacja i ocena znaczenia kulturowych uwarunkowań innowacyjności technicznej przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce oraz zaproponowanie pożądanych kierunków doskonalenia kultury organizacyjnej w odniesieniu do wzrostu ich innowacyjności w zakresie produktów i procesów. Przedmiotem monografii była problematyka zarządzania wpisująca się w obszar kulturowych uwarunkowań innowacyjności. W badaniach przyjęto, że kultura organizacyjna jest czynnikiem wpływającym na proces tworzenia innowacji w przedsiębiorstwie. Praca ma charakter studium teoretyczno-empirycznego. Wyniki studiów literaturowych zaprezentowano w rozdziałach: pierwszym, drugim oraz trzecim. Wyniki własnych badań empirycznych przedstawiono w rozdziałach: pierwszym, czwartym, piątym i szóstym.
W rozdziale pierwszym na podstawie literatury scharakteryzowano wewnętrzne czynniki wpływające na innowacyjność przedsiębiorstw. Omówiono znaczenie kultury organizacyjnej na tle wewnętrznych uwarunkowań innowacyjności przedsiębiorstw przemysłowych. Przedstawiono rezultaty badania ankietowego przeprowadzonego wśród ekspertów dotyczącego oceny obecnego i prognozowanego znaczenia wewnętrznych uwarunkowań tworzenia innowacji produktowych i procesowych w przedsiębiorstwach przemysłowych. Wskazano istotne statystycznie podobieństwa i różnice między ocenami znaczenia uwarunkowań wykonanymi przez ekspertów polskich i zagranicznych. Wyróżniono uwarunkowania, które w opinii ekspertów mają oraz będą miały największe znaczenie w procesie tworzenia innowacji. Wskazano obecne i przewidywane znaczenie kultury organizacyjnej i klimatu innowacyjnego w tworzeniu innowacji.
W rozdziale drugim przybliżono istotę i znaczenie kultury organizacyjnej w naukach o zarządzaniu. Omówiono paradygmaty i definicje kultury organizacyjnej w naukach o zarządzaniu oraz przedstawiono modele i typologię kultury organizacyjnej. Omówiono znaczenie oraz wpływ kultury narodowej na kulturę organizacyjną, a także oddziaływanie kultury przedsiębiorczości na kulturę innowacyjną w przedsiębiorstwach.
W rozdziale trzecim przybliżono pojęcie i cechy kultury innowacji. Omówiono wpływ kreatywności jednostkowej i pozajednostkowej na innowacyjność. Wskazano kategorie praktyk wpływających na kreatywność pracowników w organizacjach. Na podstawie literatury scharakteryzowano elementy kultury organizacyjnej wspierające innowacyjność.
Rozdział czwarty zawiera wyniki badań dotyczących występowania wskaźników elementarnych wymiarów wartości w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce. Określono zależność tych wskaźników z obiektywnymi i subiektywnymi wskaźnikami innowacyjności w badanych przedsiębiorstwach. Wskazano przeważający typ wymiaru kultury organizacyjnej w innowacyjnych organizacjach przemysłowych w Polsce.
Rozdział piąty powstał na podstawie wyników badań jakościowych pogłębionych typu case study, które stanowią charakterystykę wybranych przedsiębiorstw w kontekście cech bezpośrednich kultury oraz elementów pośrednich na nią oddziałujących, wpływających na innowacyjność badanych przedsiębiorstw przemysłowych. Wskazano cechy kultur, zarówno wspierających działalność innowacyjną, jak i jej niewspierających.
W rozdziale szóstym przedstawiono wyniki eksploracyjnej analizy czynnikowej i na tej podstawie wyróżniono wymiary kultury innowacji. Omówiono również zależności występujące między kulturą innowacji, innowacyjnością oraz efektywnością przedsiębiorstw.
W podsumowaniu pracy przedstawiono najważniejsze rezultaty badań, odnosząc się do sformułowanych hipotez badawczych. Omówiono ograniczenia badawcze wynikające z charakteru badań i dostępnych danych. Wskazano kierunki kształtowania kultury organizacyjnej sprzyjającej zwiększaniu innowacyjności przedsiębiorstw w zakresie produktów i procesów oraz dalszych badań w obszarze kulturowych uwarunkowań innowacyjności przedsiębiorstw przemysłowych.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

1. Innowacyjność przedsiębiorstw oraz jej uwarunkowania
1.1. Innowacyjność organizacji - konceptualizacja i operacjonalizacja
1.2. Pojęcie i typologia innowacji
1.3. Koncepcje uwarunkowań innowacyjności przedsiębiorstw
1.4. Znaczenie kultury organizacyjnej na tle wewnętrznych uwarunkowań innowacyjności przedsiębiorstw przemysłowych
1.4.1. Cel badania i próba badawcza
1.4.2. Ocena znaczenia wewnętrznych uwarunkowań tworzenia innowacji technicznych

2. Istota i znaczenie kultury organizacyjnej
2.1. Paradygmaty kultury organizacyjnej w naukach o zarządzaniu
2.2. Pojęcie i znaczenie kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie
2.3. Modele i typologie kultury organizacyjnej
2.4. Uwarunkowania kultury organizacyjnej wynikające z kultury narodowej

3. Kultura organizacyjna sprzyjająca kształtowaniu innowacyjności przedsiębiorstw
3.1. Pojęcie "kultura innowacji"
3.2. Cechy kultury innowacji
3.3. Kulturowe elementy kreowania innowacyjności przedsiębiorstwa
3.4. Modelowe ujęcie wpływu elementów kultury organizacyjnej na innowacyjność

4. Pierwotne wymiary kulturowe a innowacyjność przedsiębiorstw w świetle badań
empirycznych
4.1. Założenia modelu badawczego i charakterystyka próby badawczej
4.2. Przewaga wymiaru kulturowego a innowacyjność przedsiębiorstw
4.3. Przewidywanie innowacyjności na podstawie modeli regresji
4.4. Typy i modele aksjologiczne przeważającego wymiaru kultury w przedsiębiorstwach innowacyjnych

5. Kultura organizacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w kontekście budowania
ich innowacyjności - rezultaty badań jakościowych pogłębionych
5.1. Wprowadzenie
5.2. Metodyka badań empirycznych
5.3. Analizy przypadków przedsiębiorstw
5.4. Cechy kulturowe wspierające innowacyjność organizacji i jej niewspierające

6. Empiryczne badanie zależności między kulturą innowacji, innowacyjnością i efektywnością przedsiębiorstwa - rezultaty badań ilościowych
6.1. Wprowadzenie
6.2. Metodyka badań empirycznych
6.3. Operacjonalizacja i weryfikacja konstruktu kultury innowacji
6.4. Zmienne wykorzystane w badaniu i ich pomiar
6.5. Modele zależności między zmiennymi i ich weryfikacja
6.6. Zależności korelacyjne występujące między kulturą innowacji i jej wymiarami a zdolnościąi rezultatami innowacyjnymi

Podsumowanie

Bibliografia

Streszczenie

Załączniki

Kod wydawnictwa: 978-83-8100-157-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl