KULTURA PEDAGOGICZNA RODZICÓW W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM
MAŁGORZATA BEREŹNICKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY W KRAKOWIE
Cena: 59.90 zł
53.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7271-932-4
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2015 |
Monografia ma walory poznawcze i praktyczne. W części teoretycznej przedstawiono zagadnienia związane ze społeczeństwem informacyjnym, kulturą pedagogiczną i pedagogizacją rodziców w Polsce. Część druga ma charakter empiryczny- na podstawie badań własnych Autorka stawia diagnozę stanu kultury pedagogicznej oraz opracowuje projekt pedagogizacji społeczeństwa w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem grupy rodziców. Publikacja może być przydatna zarówno dla rodziców, jak i dla nauczycieli, pedagogów, dyrektorów szkół, specjalistów tworzących programy szkolne, polityków i wszystkich osób zajmujących się kwestiami edukacyjnymi, a zwłaszcza wychowaniem dzieci i młodzieży.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Część I
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE A KULTURA PEDAGOGICZNA
Rozdział 1. Od społeczeństwa informacyjnego do społeczeństwa wiedzy
1.1. Cywilizacja postprzemysłowa i społeczeństwo informacyjne
1.2. Społeczeństwo informacyjne a społeczeństwo wiedzy
1.3. Podziały w społeczeństwie informacyjnym
Rozdział 2. Kultura pedagogiczna w świetle literatury przedmiotu
2.1. Pojęcie kultury pedagogicznej
2.2. Programy kształcenia kultury pedagogicznej rodziców
2.3. Kultura pedagogiczna w ocenie społecznej i w badaniach
2.4. Postulaty związane z kształceniem kultury pedagogicznej
2.5. Stosunek rodziców do pedagogizacji
2.6. Projekty realizacji pedagogizacji rodziców
w ujęciu chronologicznym
Rozdział 3. Współczesne możliwości i perspektywy pedagogizacji
rodziców w Polsce
3.1. Działania oświatowe i wspierające rodziców
3.2. Pedagogizacja a współpraca szkoły i rodziców
3.3. Edukacja w zakresie wychowania do życia w rodzinie
3.4. Przykłady współpracy szkoły z rodziną w ramach pedagogizacji
3.5. Organizacja kursów dla rodziców
3.6. Inne formy kształcenia rodziców
Część II
KULTURA PEDAGOGICZNA RODZICÓW W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH
Rozdział 4. Metodologia badań własnych
4.1. Przedmiot i cele badań
4.2. Problemy badawcze
4.3. Zmienne i wskaźniki
4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
4.5. Organizacja badań
4.6. Charakterystyka badanej grupy
Rozdział 5. Kultura pedagogiczna w opinii współczesnych rodziców
- analiza wyników badań
5.1. Relacje między rodzicami a dziećmi
5.1.1. Ocena kontaktu rodziców z dziećmi
5.1.2. Ocena trudności wychowawczych rodziców
5.1.3. Instytucje wspierające w wychowaniu
5.1.4. Formy wspólnego spędzania czasu
5.1.5. Znajomość potrzeb dzieci
5.1.6. Najważniejsze potrzeby dzieci w ocenie rodziców
5.2. Styl i działania wychowawcze preferowane przez rodziców
5.2.1. Style wychowania najbliższe badanym rodzicom
5.2.2. Nagrody preferowane w wychowaniu
5.2.3. Kary stosowane przez rodziców
5.3. Ocena własnych kompetencji wychowawczych przez rodziców
5.3.1. Ocena wiedzy o rodzicielstwie w momencie
pojawienia się potomstwa
5.3.2. Ocena obecnej wiedzy i kompetencji wychowawczych
5.3.3. Aktualne źródła wiedzy o rodzicielstwie
5.4. Stosunek rodziców do podnoszenia kultury pedagogicznej
5.4.1. Zagadnienia wychowawcze pożądane w pedagogizacji
5.4.2. Preferowane metody wykorzystywane w ramach
pedagogizacji
5.4.3. Formy dokształcania pedagogicznego preferowane
przez rodziców
5.4.4. Preferowane osoby prowadzące zajęcia w ramach
pedagogizacji
5.4.5. Deklarowana chęć do dokształcania się w kwestiach
wychowawczych
5.4.6. Stosunek do pedagogizacji społeczeństwa
5.4.7. Propozycje dotyczące zachęcenia rodziców do pedagogizacji.
5.5. Podsumowanie i wnioski z badań
5.5.1. Odpowiedzi na problemy badawcze
5.5.2. Wnioski z badań w ujęciu syntetycznym
5.5.3. Implikacje z badań a kultura pedagogiczna
współczesnych rodziców
Rozdział 6. Ramowy projekt pedagogicznego kształcenia rodziców
6.1. Uzasadnienie wyboru tematu
6.2. Określenie celów pedagogizacji rodziców
6.3. Formy realizacji projektu i harmonogram działań
6.4. Obszary tematyczne pedagogicznego dokształcania rodziców
6.5. Wiodące strategie i główne metody realizacji projektu
6.6. Zakończenie
Bibliografia
Załącznik 1. Wzór kwestionariusza wywiadu
Załącznik 2. Wzór kwestionariusza ankiety
Spis tabel
Spis wykresów
Kod wydawnictwa: 978-83-7271-932-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.