Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
KONTROLA I KONTROLA ZARZĄDCZA W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH - WYBRANE ASPEKTY I PRZYKŁADY
red.nauk.PAWEŁ DEC
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 36.00 zł
32.40 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8030-327-0
149 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Kontrola wykonywanych czynności odbywa się praktycznie we wszystkich obszarach funkcjonowania człowieka, instytucji czy przedsiębiorstw. Trudno sobie wyobrazić brak procedur sprawdzania efektów, stanu czy zmian wprowadzanych w podmiotach gospodarczych. Tym bardziej tak istotna jest potrzeba kontrolowania działalności jednostek sektora finansów publicznych, wobec których oczekiwania do ich poprawnego wykonywania obowiązków i nałożonych zadań są szczególnie duże. Zwłaszcza, że konsekwencje braku prawidłowego funkcjonowania określonych instytucji ponoszą bezpośrednio ich kierownicy, a pośrednio politycy sprawujący władzę w danym okresie. Stąd niezwykle ważne jest wdrażanie i przestrzeganie procedur oraz zasad prowadzenia kontroli w tego typu podmiotach.Głównym celem niniejszej monografii jest próba przedstawienia różnych aspektów dotyczących kontroli, zwłaszcza kontroli zarządczej w określonych jednostkach sektora finansów publicznych. Przy czym jest to ujęcie wieloautorskie, stąd czasami odmiennie akcentowane są określone problemy. Wartością dodaną publikacji jest również połączenie wiedzy teoretycznej z bogatym doświadczeniem zawodowym większości autorów, pracujących w sektorze finansów publicznych.Monografia składa się z trzynastu rozdziałów.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Dorota Kubiś
Rozdział I. Kontrola zarządcza jako instrument zapewniający dyscyplinę finansów publicznycWprowadzenie1. Pojęcie i istota kontroli zarządczej2. Standardy kontroli zarządczej3. Obowiązki i odpowiedzialność wskazanych osób w zakresie kontroli zarządczej4. Adekwatność uregulowań w zakresie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych5. Realizacja standardów kontroli zarządczej6. Naruszenia dyscypliny finansów publicznych - ujęcie statystyczneZakończenieBarbara Majewska
Rozdział II. System kontroli wewnętrznej w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w WarszawieWprowadzenie1. Istota i rola kontroli oraz audytu wewnętrznego - wybrane aspekty teoretyczne2. Istota i elementy systemu kontroli wewnętrznej3. System kontroli wewnętrznej stosowany w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w WarszawieZakończenieAngelika Rejmanowska
Rozdział III. Niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków w zakresie kontroli zarządczejWprowadzenie1. Kontrola - wybrane aspekty2. Przesłanki odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych3. Wybrane problemy orzeczniczeZakończenieCezary Liberadzki
Rozdział IV. Najwyższa Izba Kontroli w systemie kontroli państwowejWprowadzenie1. Najwyższa Izba Kontroli jako naczelny organ państwa2. Zasady przeprowadzania kontroli NIK3. Postępowanie kontrolne Najwyższej Izby Kontroli4. Kontrola NIK w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych5. Kontrola NIK w Starostwie Powiatowym w Płońsku
Zakończenie
Monika Barszczewska
Rozdział V. Najczęstsze uchybienia procedur zamówień publicznych i możliwość ich identyfikacjiWprowadzenie1. Zamówienia publiczne - wybrane aspekty2. Uchybienia związane z zachowaniem uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców3. Uchybienia związane z ustaleniami wartości i opisem przedmiotu zamówienia4. Uchybienia związane ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia5. Najczęściej popełniane uchybienia po nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznychZakończenieAgata Domańska
Rozdział VI. Funkcjonowanie kontroli zarządczej w Biurze Polonijnym Kancelarii SenatuWprowadzenie1. Cele i mierniki osiągania celów jako element kontroli zarządczej2. Samoocena kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych3. Funkcjonowanie kontroli zarządczej w Biurze Polonijnym Kancelarii Senatu4. Ocena rozwiązań w zakresie kontroli zarządczej w Biurze Polonijnym Kancelarii Senatu
Zakończenie
Anna Szelka
Rozdział VII. Funkcjonowanie kontroli zarządczej w Urzędzie Miasta ŻoryWprowadzenie1. Odpowiedzialność kierownika jednostki sektora finansów publicznych w kontroli zarządczej2. Podstawy prawne kontroli zarządczej w Urzędzie Miasta Żory3. Organizacyjne aspekty funkcjonowania kontroli zarządczej w Urzędzie Miasta Żory4. Samoocena kontroli zarządczej w Urzędzie Miasta Żory w 2018 roku
Zakończenie
Marta Pikulińska
Rozdział VIII. Specyfika kontroli wewnętrznej w jednostkach szkolnictwa wyższego na przykładzie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w OlsztynieWprowadzenie1. Działalność kontrolna w UWM w Olsztynie - procedury i regulacje2. Działalność kontrolna Biura Kontroli Wewnętrznej UWM w Olsztynie w latach 2016-20183. Wyniki i oceny zrealizowanych w UWM w Olsztynie kontroli wewnętrznychZakończenieSylwia Baer
Rozdział IX. Aspekty kontroli celno-skarbowej w Polsce w kontekście przekształceń organizacji służb skarbowychWprowadzenie1. Administracja skarbowa - organizacja i zadania2. Funkcje, zadania i zakres kontroli celno-skarbowej3. Uprawnienia kontrolujących i obowiązki podmiotów kontrolowanych4. Zakończenie kontroli celno-skarbowej5. Ewolucja organizacji i uprawnień służb celno-skarbowych w Polsce
Zakończenie
Krzysztof Szydłak
Rozdział X. System kontroli programów europejskich na podstawie Programu INTERREG VA Brandenburgia-PolskaWprowadzenie1. Program Współpracy INTERREG VA Brandenburgia-Polska 2014-20202. System kontroli w Programie Współpracy INTERREG VA Brandenburgia-Polska 2014-20203. Wyniki kontroli w programie
Zakończenie
Marcin Warda
Rozdział XI. Specyfika kontroli wykonania zadań w Ministerstwie Obrony NarodowejWprowadzenie1. Kontrola w jednostkach organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej2. Przeprowadzenie kontroli3. Kontrola wykonania zadania w jednostce wojskowej4. Kontrola jako ostatnia faza procesu dowodzenia
Zakończenie
Jakub Jamka
Rozdział XII. Kontrola jako element systemu nadzoru ministrów nad fundacjamiWprowadzenie1. Ogólne podstawy prawne nadzoru ministrów nad fundacjami2. Kompetencje kontrolne ministrów względem fundacji3. Kompetencje kontrolne wprowadzone ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu4. Procedura kontroli fundacji jako instytucji obowiązanych przez ministra nadzorującego
Zakończenie
Agata Kosowska
Rozdział XIII. Agencja wykonawcza - zagadnienia funkcjonowania i kontroliWprowadzenie1. Aspekty prawne regulujące działalność i funkcjonowanie agencji wykonawczych2. Istota i podstawy gospodarki finansowej agencji wykonawczych3. Mechanizmy kontroli finansowej agencji wykonawczych4. Zakres i zasady odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
Zakończenie
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-8030-327-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.