KONSTRUOWANIE I ROZUMIENIE ZNACZEŃ W KOMUNIKOWANIU MEDIOWANYM KOMPUTEROWO
BEATA DZIEDZIC
Wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK
Cena: 41.90 zł
37.71 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-7441-171-6
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2005 |
|
W pracy podjęłam próbę analizy symbolu, za jaki przyjęłam uważać działanie społeczne. Założyłam, że samo jego istnienie jest adresowanym do określonego audytorium komunikatem oferującym znaczenie. Zamierzeniem moim było spojrzenie na działania zbiorowe od strony symbolizmu ekspresyjnego, który im towarzyszy oraz zjawiska tworzenia tożsamości na kształt dramaturgii społecznej. W badaniu zajęłam się określoną społecznością w określonym czasie i określonej przestrzeni. Starałam się przeanalizować spontanicznie wywiązujące się społeczne "tu i teraz". Kierowałam się założeniem, iż istniejąca realnie tkanka społeczna stanowić będzie materiał badawczy najprawdziwszy z możliwych. O potrzebie eksploracji takiego materiału głęboko jestem przekonana. Praktyka edukacyjna jest praktyką społeczną. Przebiega w toku oddziaływań społecznych i jej celem jest wprowadzenie młodego pokolenia w życie społeczne.
fragment Wprowadzenia
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Wprowadzenie
1. KOMUNIKACJA SPOŁECZNA. PRÓBA ZAWARCIA ZNAJOMOŚCI
1.1. Komunikowanie społeczne w perspektywie ujęć teoretycznych
1.1.1. Wieloaspektowość pojęcia komunikowanie
1.1.2. Paradygmaty i szkoły w nauce o komunikowaniu
1.1.3. Wybrane konceptualizacje komunikowania
1.1.4. Komunikowanie społeczne jako proces
1.1.5. Komunikowanie społeczne jako zjawisko
1.2. Technologie informacyjne jako nośniki komunikacji społecznej
1.2.1. Informacja, technologie informacyjne, komunikacja-wzajemne odniesienia
1.2.3. Zarys historii rozwoju technologii informacyjnych
1.2.3. Rozwój technologii informacyjnych a zmiana kulturowa
2. CZY EDUKACJA TO KOMUNIKACJA
2.1 Edukacja a komunikacja-próba określenia relacji
2.2 Edukacja w obliczu zmiany
2.3 Kompetencja komunikacyjna jako całościująca optyka
3. MIĘDZY PYTANIEM A ODPOWIEDZIĄ. O ZAŁOŻENIACH METODOLOGICZNYCH
3.1 Pole problemowe w przyjętej perspektywie teoretyczne
3.2 Obszar badań
3.3 Strategia badawcza
3.4 Model badawczy
3.5 Organizacja badań
4. MIĘDZY WIDZIANYM A NIEWIDZIANYM. O INTERAKCJI SPOŁECZNEJ W PRZESTRZENI WIRTUALNEJ
4.1 Wprowadzenie w problematykę interakcji społecznej
4.2 Analiza interakcyjna - opis i interpretacja wybranych zjawisk
4.3 Podsumowanie
5. MIĘDZY PISANYM A MÓWIONYM. O JĘZYKU ZAPOŚREDNICZONEGO WSPÓŁPRZEBYWANIA
5.1 Wprowadzenie w problematykę języka
5.2 Analiza j ęzykowej formy działalności komunikacyjnej - opis i interpretacja wybranych zjawisk
5.3 Podsumowanie
6. MIĘDZY ANARCHIĄ A DEMOKRACJĄ. O DYSKURSYWNEJ PRAKTYCE SIECIOWEJ.
6.1 Wprowadzenie w problematykę konwersacji, dyskursu i tekstu
6.2 Analiza konwersacyjna - opis i interpretacja wybranych zjawisk
6.3 Podsumowanie
7. REFLEKSJA KOŃCOWA
7.1 Znaczenia społeczne w komunikowaniu mediowanym komputerowo
7.2 Edukacja jako znaczeniotwórcza praktyka komunikacyjna
BIBLIOGRAFIA
Kod wydawnictwa: 83-7441-171-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.