Dodano produkt do koszyka

Promocja

KONCEPCJA OCENY SPRAWNOŚCI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE

KONCEPCJA OCENY SPRAWNOŚCI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE

SŁAWOMIR WAWAK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE

Cena: 59.90 zł 53.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7252-756-1
 
270 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018
 

Celem głównym rozprawy jest opracowanie koncepcji zagregowanej oceny sprawności zarządzania jakością mającej zastosowanie w przedsiębiorstwach. Celami cząstkowymi są:1) identyfikacja ekonomicznych i organizacyjnych aspektów zarządzania jakością,2) identyfikacja czynników sprawności w dziedzinie zarządzania jakością,3) analiza postrzegania sprawności zarządzania jakością w przedsiębiorstwach,4) zdefiniowanie i zaprojektowanie modelu oceny sprawności zarządzania jakością,5) opracowanie procesu oceny sprawności zarządzania jakością,6) empiryczna ewaluacja modelu oceny sprawności zarządzania jakością.Poszczególne cele zostały zrealizowane w kolejnych rozdziałach. Każdemu celowi odpowiadają przedstawione poniżej hipotezy badawcze. Ten sposób uporządkowania treści pozwala na zwiększenie przejrzystości prezentowanych rozważań.Przyjęto główną hipotezę badawczą stanowiącą, że zastosowanie koncepcji zagregowanej oceny sprawności zarządzania jakością umożliwia przedsiębiorcom rozpoznanie kierunków doskonalenia i ułatwia podejmowanie działań prorozwojowych.

ze Wstępu

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
ZAKRES I FORMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE
1.1. Znaczenie jakości dla przedsiębiorstwa i jego otoczenia
1.1.1. Ewolucja pojęcia jakości i zarządzania jakością
1.1.2. Jakość we współczesnym przedsiębiorstwie
1.1.3. Jakość a oczekiwania konsumenta, gospodarki i społeczeństwa
1.2. Formalizacja zarządzania przedsiębiorstwem
1.3. Klasyfikacja systemów zarządzania jakością

Rozdział 2
SPRAWNOŚĆ ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ JAKO PRZEDMIOT OCENY
2.1. Pojęcie sprawności zarządzania jakością
2.1.1. Formy sprawności działania
2.1.2. Sprawność w dziedzinie zarządzania jakością
2.2. Czynniki determinujące sprawność zarządzania jakością w przedsiębiorstwie
2.2.1. Przesłanki kategoryzacji czynników
2.2.2. Czynniki endogeniczne
2.2.3. Czynniki egzogeniczne
2.3. Koncepcje pomiaru sprawności zarządzania jakością
2.3.1. Sprawność jako przedmiot pomiaru
2.3.2. Ogólne metody pomiaru sprawności zarządzania
2.3.3. Dojrzałość organizacyjna
2.3.4. Modele doskonałości

Rozdział 3
EMPIRYCZNA ANALIZA CZYNNIKÓW SPRAWNOŚCI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
3.1. Tryb badania przedsiębiorstw
3.1.1. Kroki postępowania badawczego
3.1.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw
3.1.3. Analiza dokumentacji jako technika badawcza
3.2. Czynniki sprawności zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach
3.2.1. Przywództwo
3.2.2. Zarządzanie strategiczne
3.2.3. Zarządzanie procesami
3.2.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi
3.2.5. Zarządzanie zasobami i relacjami
3.2.6. Monitorowanie wyników zarządzania jakością
3.3. Podsumowanie badań i wnioski
3.3.1. Analiza krytyczna czynników sprawności zarządzania jakością
3.3.2. Samoocena Polskiej Nagrody Jakości w badaniu sprawności
zarządzania jakością

Rozdział 4
RAMOWA METODYKA OCENY SPRAWNOŚCI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
4.1. Struktura cyklu postępowania badawczego
4.2. Określenie zakresu badania
4.3. Model oceny sprawności zarządzania jakością
4.3.1. Gromadzenie i analiza danych cząstkowych
4.3.2. Opracowanie oceny zagregowanej
4.3.3. Formułowanie zaleceń dotyczących doskonalenia zarządzania jakością
4.4. Wytyczne zastosowania modelu oceny w przedsiębiorstwie

Rozdział 5
SPECYFIKA MODELU OCENY SPRAWNOŚCI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
5.1. Gromadzenie i analiza danych cząstkowych
5.1.1. Stosowane determinanty i mierniki
5.1.2. Metody gromadzenia danych
5.1.3. Normalizacja mierników
5.2. Opracowanie oceny zagregowanej
5.2.1. Formuła obliczania współczynników wagowych
5.2.2. Współczynniki wagowe w ocenie ekspertów
5.2.3. Schemat obliczania oceny zagregowanej
5.3. Formułowanie zaleceń dotyczących doskonalenia zarządzania jakością
5.3.1. Przegląd metod i technik doskonalenia zarządzania jakością
5.3.2. Dobór metod i technik doskonalenia zarządzania jakością
5.3.3. Projektowanie wdrażania zmian i ocena ich rezultatów

Rozdział 6
FORMUŁA APLIKACYJNA MODELU OCENY SPRAWNOŚCI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
6.1. Tryb badań empirycznych
6.1.1. Etapy postępowania badawczego
6.1.2. Charakterystyka próby badawczej
6.1.3. Techniki badawcze
6.2. Ocena sprawności zarządzania jakością badanych przedsiębiorstw
6.2.1. Ogólne wyniki oceny sprawności zarządzania jakością
6.2.2. Proponowane kierunki rozwoju zarządzania jakością
w przedsiębiorstwach
6.2.3. Prezentacja raportów z oceny w wybranych przedsiębiorstwach
6.3. Przydatność modelu oceny sprawności zarządzania jakością
6.3.1. Zalety modelu oceny sprawności zarządzania jakością
6.3.2. Ograniczenia modelu oceny sprawności zarządzania jakością
6.3.3. Podsumowanie badań

Zakończenie

Literatura

Spis tabel

Spis rysunków

Streszczenie w języku angielskim

Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii
specjalnej Zeszytów Naukowych: Monografie

Kod wydawnictwa: 978-83-7252-756-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl