Dodano produkt do koszyka

Promocja

WYBRANE ZAGADNIENIA OCENY JAKOŚCI SYSTEMU INFORMACYJNEGO W SIECI WWW

WYBRANE ZAGADNIENIA OCENY JAKOŚCI SYSTEMU INFORMACYJNEGO W SIECI WWW

ADAM CZERWIŃSKI, MARCIN KRZESAJ

Wydawnictwo: UNIWERSYTET OPOLSKI

Cena: 19.90 zł 17.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7395-590-5

163 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014

W ramach gospodarki opartej na wiedzy informacja jako budulec wiedzy stała się podstawowym zasobem gospodarczym i czynnikiem wytwórczym, który współcześnie determinuje tempo oraz poziom rozwoju gospodarczego. Internet wraz z usługą World Wide Web pełni obecnie funkcję globalnego systemu informacyjnego zawierającego bardzo bogate zasoby informacji i wiedzy, które mogą być wykorzystywane przez podmioty do sterowania i podejmowania decyzji oraz do konsumpcji. Ocena jakości tego rodzaju systemów informacyjnych jest zagadnieniem bardzo trudnym, ale stała się koniecznością z wielu ważnych społeczno-ekonomicznych powodów. Autorzy monografii dokonali teoretycznej charakterystyki różnych koncepcji, modeli i metod oceny jakości w systemach informacyjnych, a następnie umiejscowili je w środowisku systemów działających w sieci WWW. Ponadto zidentyfikowali podstawowe problemy i zachodzące zmiany związane z oceną i zarządzaniem jakością informacji w systemach informacyjnych. Ukazali także możliwości praktycznego wykorzystania różnych metod do oceny serwisów tematycznych, oceny jakości informacji medycznej oraz oceny użyteczności serwisów branżowych.Książka jest adresowana do wszystkich tych, którzy od strony teoretycznej i praktycznej zajmują się badaniem jakości informacji. Są to zatem producenci, oferenci i dostawcy informacji, zarządzający i opiekujący się systemami informacyjnymi, nabywcy i użytkownicy produktów informacyjnych oraz studenci ekonomii, zarządzania i marketingu.SPIS TREŚCIWstępRozdział 1. Koncepcje i modele oceny jakości w systemachinformacyjnych1.1. Pojęcie jakości i jej rodzaje1.2. System informacyjny i jego ocena1.3. Ocena ogólnej jakości Sl1.4. Modele i ocena jakości usług informacyjnych1.4.1. Cechy jakości usług1.4.2. Modele jakości usług1.4.3. Metody pomiaru jakości usług1.5. Metoda SERVQUAL i jej zastosowanie do oceny jakościusług SIRozdział 2. Ocena i zarządzanie jakością informacji w systemieinformacyjnym2.1. Ocena jakości informacji2.1.1. Konceptualizacja jakości informacji2.1.2. Wymiary i cechy jakości informacji2.1.3. Pomiar jakości informacji - model konceptualny2.1.4. Sposoby pomiaru oraz przykłady miar jakości informacji2.2. Zarządzanie jakością informacjiRozdział 3. Modele i metody oceny jakości informacji w sieci WWW3.1. Ogólna ocena systemu informacyjnego w sieci WWW3.1.1. Wpływ zmian w obszarze technologii na ocenę SIw sieci WWW3.1.2. Wpływ zmian w obszarze potrzeb informacyjnychna ocenę SI w sieci WWW3.1.3. Wpływ zmian w obszarze celów i priorytetów rządzącychna ocenę SI w sieci WWW3.2. Ocena jakości informacji w sieci WWW3.2.1. Model oceny jakości informacji w sieci WWW3.2.2. Nowości technologiczne a jakość informacjiw sieci WWW3.2.3. Jakość informacji w sieci WWW a zmiany społeczne3.3. Taksonomie metod oceny jakości systemu informacyjnegoWWW3.3.1. Kryteria taksonomii metod oceny jakości systemuinformacyjnego WWW3.3.2. Wybrane metody oceny jakości serwisów WWW3.3.3. Wybrane metody oceny jakości systemów informacyjnychWWW według kryterium szczegółowości3.3.4. Wybrane metody oceny jakości systemów informacyjnychWWW według kryterium stopnia "centryczności"Rozdział 4. Praktyka oceny jakości serwisów i jakości informacjiw serwisach WWW4.1. Serwisy tematyczne o kontrolowanej jakości4.2. Ocena jakości serwisu tematycznego z zakresu nauktechnicznych4.2.1. Kryteria oceny jakości źródeł i informacji4.3. Ocena jakości informacji dotyczących zdrowia i medycynyw serwisach WWW4.3.1. Specyfika i kryteria oceny jakości informacji dotyczącychzdrowia i medycyny w serwisach WWW4.3.2. Wdrażanie kryteriów jakości informacji dotyczącychzdrowia i medycyny w serwisach WWW4.3.3. Metody i narzędzia zarządzania jakością informacjidotyczących zdrowia i medycyny w serwisach WWW4.3.4. Wybrane wyniki badań jakości informacji dotyczącychzdrowia i medycyny w serwisach WWW4.4. Ocena użyteczności wybranych serwisów WWWZakończenieZałącznikiBibliografiaSpis tabel i rysunków

Kod wydawnictwa: 978-83-7395-590-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl