Dodano produkt do koszyka

Promocja

KOMUNIKACJA MARKETINGOWA NA RYNKU FARMACEUTYCZNYM wyd.2

KOMUNIKACJA MARKETINGOWA NA RYNKU FARMACEUTYCZNYM wyd.2

ANNA ROGALA, BOGNA PILARCZYK

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 77.00 zł 60.83 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8102-576-8
 
296 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
 

Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw działających na rynku farmaceutycznym - podejmując się przekazywania na rynek informacji niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie - wymaga szczególnych kompetencji.
Na jej specyfikę wpływa głównie różnorodność kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), leków z ograniczoną możliwością zakupu, leków OTC (wydawanych bez recepty) oraz suplementów diety i dermokosmetyków (nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty). Poszczególne kategorie z kolei podlegają regulacjom prawnym, które m.in. ograniczają możliwość stosowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na specyfikę komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym są względy etyczne. Bywa, że powodują one odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesie komunikacji.

W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:
- procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznych
- uwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym
- narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę
- wyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznej
- dobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków).

Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie - odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Rola komunikacji w działaniach marketingowych
1.1. Procesy komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
1.2. Zmiany społeczno-technologiczne i ich konsekwencje dla aktywności komunikacyjnej organizacji
1.3. Audytorium działań komunikacyjnych podmiotów rynkowych
1.4. Proces tworzenia strategii oraz narzędzia komunikacji marketingowej
1.5. Badania i ocena skuteczności działań w ramach strategii komunikacji

Rozdział 2
Determinanty komunikacji na rynku farmaceutycznym
2.1. Szczególne cechy komunikacji marketingowej na rynku leków
2.2. Uwarunkowania prawne i etyczne działań marketingowych
2.3. Charakterystyka nadawców komunikatów marketingowych
2.4. Nabywca indywidualny jako odbiorca komunikatów marketingowych

Rozdział 3
Narzędzia komunikacji marketingowej na rynku leków bez recepty
3.1. Reklama jako narzędzie komunikacji masowej na rynku leków OTC
3.2. Promocja osobista - rola farmaceuty w sprzedaży leków OTC
3.3. Narzędzia promocji sprzedaży konsumenckiej
3.4. Działania public relations wykorzystywane na rynku leków bez recepty
3.5. Merchandising apteczny jako forma komunikacji
3.6. Komunikacja marketingowa wykorzystująca środowisko Internetu
3.7. Nietypowe formy komunikacji na rynku leków bez recepty

Rozdział 4
Działania w zakresie komunikacji marketingowej na rynku leków na receptę (Rx)
4.1. Dozwolone formy reklamy leków na receptę
4.2. Rola i znaczenie przedstawiciela medycznego w procesie sprzedaży
4.3. Promocja sprzedaży kierowana do pośredników w obrocie lekami
4.4. e-pharmamarketing jako zbiór narzędzi komunikacji na rynku leków Rx
4.5. Narzędzia public relations wykorzystywane na rynku leków Rx

Rozdział 5
Wyzwania komunikacji marketingowej w branży farmaceutycznej
5.1. Rola i znaczenie branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia
5.2. Zachowania zdrowotne Polaków a działania komunikacyjne przedsiębiorstw farmaceutycznych
5.3. Szanse, zagrożenia i rekomendacje dla aktywności komunikacyjnej z wykorzystaniem nowych technologii
5.4. Potencjał opieki farmaceutycznej w komunikacji farmaceutów z pacjentami

Rozdział 6
W kierunku odpowiedzialnej komunikacji marketingowej
6.1. Odpowiedzialność za zdrowie pacjentów jako przejaw etycznej komunikacji w branży farmaceutycznej
6.2. Dobre praktyki w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu na rynku farmaceutycznym - studia przypadków
6.3. Rekomendacje dotyczące tworzenia odpowiedzialnych strategii komunikacji

Zakończenie

Postscriptum

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Spis zdjęć

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-576-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl