KOMPETENCJE NAUCZYCIELI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO. SZKIC MONOGRAFICZNY ILUSTROWANY RELACJAMI Z WŁASNYCH BADAŃ EMPIRYCZNYCH
CZESŁAW PLEWKA
Wydawnictwo: POLITECHNIKA KOSZALIŃSKA
Cena: 73.90 zł
66.51 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7365-541-6
241 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Strukturę monografii tworzą dwie części, z których pierwsza, składająca się z dwóch rozdziałów, stanowi płaszczyznę rozważań teoretycznych dotyczących podjętej problematyki i jest swoistego rodzaju bazą do rozważań podjętych w części drugiej, w której zaprezentowano dorobek z przeprowadzonych badań własnych.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I.
WYBRANE ASPEKTY TEORETYCZNE DOTYCZĄCE
WSPÓŁCZESNEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ I JEJ NAUCZYCIELA
Rozdział I.
Kompetencje i kwalifikacje - istota, typologia, oczekiwania
1. Wokół pojęć kwalifikacji i kompetencji - ustalenia terminologiczne
2. Przegląd typologii kompetencji i ich podstawowych cech
3. Kompetencje jako atrybut współczesnego pracownika
i współczesnej organizacji
Rozdział II.
Szkoła i nauczyciel szkoły zawodowej w perspektywie współczesnej
rzeczywistości
1. Oczekiwania wobec współczesnej szkoły zawodowej
2. Nauczyciel kształcenia zawodowego - jego funkcje, role i zadania
3. Kompetencje jako pożądany wielowymiarowy potencjał
nauczycieli kształcenia zawodowego
CZĘŚĆ II.
KOMPETENCJE NAUCZYCIELI TEORETYCZNYCH
PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH I PRAKTYCZNEJ NAUKI
ZAWODU W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH
Rozdział III.
Metodologiczne założenia badań własnych
1. Przesłanki skłaniające do prowadzenia badań dotyczących kompetencji
nauczycieli współczesnej szkoły zawodowej
2. Cele i problematyka badań
3. Metody, techniki i narzędzia zastosowane w badaniach
4. Charakterystyka próby badawczej i terenu badań
5. Organizacja i przebieg badań
Rozdział IV.
Rzeczywisty i oczekiwany poziom kompetencji nauczycieli kształcenia
zawodowego
1. Nauczyciele teoretycznych przedmiotów zawodowych o poziomie
swoich kompetencji
2. Nauczyciele praktycznej nauki zawodu o poziomie swoich kompetencji 150
3. Oczekiwany poziom kompetencji szczegółowych nauczycieli
teoretycznych przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu
ukazany w opiniach dyrektorów szkół zawodowych
4. Podobieństwa i różnice dotyczące wskazań udzielonych
w poszczególnych grupach badanych na rzeczywisty i oczekiwany
poziom kompetencji nauczycieli kształcenia zawodowego
Zakończenie i rekomendacje dla teorii i praktyki
Bibliografia
Aneksy
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Kod wydawnictwa: 978-83-7365-541-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.