KLIENT NA RYNKU UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE WYBRANE PROBLEMY NA PRZYKŁADZIE WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
KINGA STĘPLEWSKA
Wydawnictwo: UJK KIELCE
Cena: 26.90 zł
24.21 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7133-660-7
193 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016
Zasadniczym celem niniejszej książki jest identyfikacja i analiza czynników ekonomiczno-społecznych wpływających na zawarcie indywidualnej umowy ubezpieczenia na życie oraz jej kontynuację przez kolejne lata. Praca składa się z kilku rozdziałów. Rozdział pierwszy stanowi wprowadzenie do tematyki ubezpieczeniowej, systematyzuje pojęcia z zakresu ubezpieczeń i ubezpieczeń na życie, przedstawia ich klasyfikację i rodzaje dystrybucji. W kolejnym rozdziale opisano modele rynkowych zachowań klientów, a w szczególności na rynku indywidualnych ubezpieczeń na życie. Rozdział trzeci przedstawia metody przygotowania i przeprowadzenia badań ankietowych, dobór próby badawczej, sposoby opracowania i prezentacji zebranych danych. Ponadto pokazano tu również charakterystykę próby badawczej oraz zastosowanie metody analizy danych i wykorzystane wskaźniki. W ostatnim rozdziale przedstawiono praktyczne możliwości wykorzystania wyników badania, koncentrując się na relacjach pomiędzy klientem a pośrednikiem ubezpieczeniowym i zakładem ubezpieczeń na życie. Zaprezentowano również wskazania dotyczące budowy produktów ubezpieczeniowych oraz metodologii badań w zakresie zachowania konsumenta na rynku ubezpieczeń na życie. Monografia skierowana jest do wszystkich zainteresowanych problematyką funkcjonowania rynku ubezpieczeniowego.
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów i oznaczeń Wstęp ROZDZIAŁ 1. RYNEK UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE - ROZWÓJ I ZASADY FUNKCJONOWANIA1.1. Charakterystyka ubezpieczeń na życie 1.1.1. Pojęcie, podmiot, przedmiot, zakres ubezpieczenia na życie 1.1.2. Istota, cel oraz funkcje ubezpieczeń na życie 1.1.3. Polisa na życie jako produkt 1.2. Geneza i rozwój ubezpieczeń na życie 1.2.1. Zarys rozwoju ubezpieczeń na życie do 1990 roku 1.2.2. Ubezpieczenia na życie w Polsce w latach 1991-2006 1.3. Klasyfikacje ubezpieczeń na życie i metody ich dystrybucji 1.3.1. Rodzaje ubezpieczeń na życie 1.3.2. Produkty oferowane w Polsce (na przykładzie wybranychtowarzystw ubezpieczeń na życie) 1.3.3. Kanary dystrybucji ubezpieczeń życiowych ROZDZIAŁ 2. CHARAKTERYSTYKA ZACHOWAŃ RYNKOWYCH KLIENTÓW NA RYNKU UBEZPIECZENIOWYM2.1. Potrzeby jako podstawa zachowań klientów 2.1.1. Zachowanie konsumentów na rynku - ujęcie teoretyczne 2.1.2. Potrzeba ubezpieczeniowa w hierarchii potrzeb człowieka 2.1.3. Świadomość potrzeby bezpieczeństwa a świadomośćubezpieczeniowa 2.2. Czynniki wpływające na zachowania klientów indywidualnychna rynku usług ubezpieczeniowych 2.2.1. Rola czynników ekonomicznych w kształtowaniu decyzjizakupu ubezpieczenia 2.2.2. Uwarunkowania społeczne zachowań konsumentów usługubezpieczeniowych 2.2.3. Pozostałe determinanty zachowań konsumenta na rynkuubezpieczeniowym 2.3. Teorie kształtowania więzi zakładu ubezpieczeń z klientem 2.3.1. Czynniki wpływające na lojalność klienta 2.3.2. Kształtowanie satysfakcji klienta 2.3.3. Zaufanie a więź z klientem 2.4. Badania nad zachowaniami konsumentów na polskim rynkuubezpieczeniowym ROZDZIAŁ 3. KLIENT NA ŚWIĘTOKRZYSKIM RYNKU UBEZPIECZEŃ ŻYCIOWYCH3.1. Metodologia badań 3.2. Charakterystyka badanej zbiorowości klientów 3.3. Czynniki wpływające na decyzje ubezpieczonych na życie w świetlebadań empirycznych 3.3.1. Okoliczności towarzyszące podejmowaniu decyzjio ubezpieczeniu oraz źródła informacji o ubezpieczeniach 3.3.2. Ekonomiczne i społeczne determinanty wyboru ubezpieczycielai produktu ubezpieczeniowego 3.3.3. Czynniki determinujące znajomość posiadanego produktuprzez ubezpieczonego ROZDZIAŁ 4. ZASTOSOWANIE W PRAKTYCE WYNIKÓW BADAŃ O ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW4.1. Nowe spojrzenie na metodologię badań nad zachowaniamiubezpieczonych na życie 4.2. Relacje: pośrednik ubezpieczeniowy a ubezpieczający/ubezpieczony4.3. Relacje: ubezpieczający/ubezpieczony a zakład ubezpieczeń 4.4. Determinanty w zakresie konstrukcji ogólnych warunkówubezpieczenia 4.5. Kształtowanie świadomości ubezpieczeniowej Zakończenie Załączniki Bibliografia Spis tabel Spis wykresów
Kod wydawnictwa: 978-83-7133-660-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.