KANONY PEDAGOGIKI XXI WIEKU (TENDENCJE I PROGNOZY)
JANUSZ CZERNY, BEATA KRZYSZPIN
Wydawnictwo: GÓRNOŚLĄSKA WYŻSZA SZKOŁA HANDLOWA
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-60953-21-1
77 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2009
Książka niniejsza ma przybliżyć Czytelnikowi główne wydarzenia, jakie rozgrywają się dziś na globie ziemskim, z pewną próbą objaśnienia tych wydarzeń czy tendencji, które już teraz dają o sobie znać, w kontekście głównych koncepcji technicznych, pedagogicznych i oświatowych.Autorzy ograniczyli się tylko do opisu węzłowych zjawisk dzisiejszej cywilizacji, pomijając zjawiska marginalne lub przypadkowe, chociaż nie oznacza to, że są one mało istotne.
SPIS TREŚCI
Zamiast wstępu
Rozdział I. Cywilizacyjny "background"
1.1. Wprowadzenie
1.2. O Wolności
1.3. Zmiana ludzkiego bytowania
1.4. Społeczeństwo informatyczne
Rozdział II. Aksjologiczne spory wokół statusu edukacji u progu XXI w.
2.1. Wprowadzenie
2.2. Modele i style edukacji
Rozdział III. O edukacji początku XXI wieku
3.1. Wprowadzenie
3.2. Idee współczesnego kształcenia
3.3. Azjatycki syndrom edukacji
Rozdział IV. O wartościach we współczesnym świecie
4.1. Wprowadzenie
4.2. Mieć i co dalej?
4.3. Spory o "ład" aksjologiczny
Rozdział V. Człowiek a cywilizacja
5.1. Wprowadzenie
5.2. Człowiek a cywilizacja
5.3. Kim jest człowiek?
Rozdział VI. Galopująca cywilizacja
6.1. Wprowadzenie
6.2. Kierunki cywilizacji XXI wieku
Rozdział VII. Stratyfikacja ludzkości u progu XXI wieku
7.1. Wprowadzenie
7.2. Dogmaty nauki
7.3. O edukacji
7.4. Status quo nauki
Rozdział VIII. Współczesne zagrożenia cywilizacyjne
8.1. Wprowadzenie
8.2. Na styku niewspółmierności kształcenia i wychowania
8.3. Konkurencja
Rozdział IX. Edukacyjne prognozy
9.1. Wprowadzenie
9.2. Edukacja a geniusze
9.3. Społeczny kontekst geniuszu
Zakończenie
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-60953-21-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.