Dodano produkt do koszyka

Promocja

INTUICJA JAKO KOMPETENCJA MENEDŻERSKA W TEORII I PRAKTYCE ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM

INTUICJA JAKO KOMPETENCJA MENEDŻERSKA W TEORII I PRAKTYCE ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM

WALDEMAR JĘDRZEJCZYK

Wydawnictwo: TNOiK

Cena: 59.90 zł 53.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7285-712-5
 
312 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2013
 

W zasadniczym nurcie rozważań prowadzonych w niniejszej monografii główna uwaga skierowana jest na zagadnienie intuicji, która postrzegana jest w kategorii kompetencji menedżerskiej. Ponadprzeciętne zdolności menedżerskie, określone przez autora mianem intuicji menedżerskiej, mogą być źródłem sukcesów przedsiębiorstwa w coraz bardziej złożonym, dynamicznym i trudno przewidywalnym otoczeniu, w sytuacji gdy współczesna gospodarka światowa przestaje funkcjonować według racjonalnych i logicznych zasad rynkowych...W zarządzaniu współczesnymi przedsiębiorstwami nie tylko istnieje, ale permanentnie rośnie potrzeba odwoływania się do intuicji. Nie można w praktyce organizacyjnej uniknąć decyzji i zachowań intuicyjnych. Należy jednak podjąć pewne działania, aby przynajmniej w pewnym stopniu ograniczyć ilość błędów popełnianych w procesach intuicyjnych...Aby zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu przedsiębiorstwa na rynku należy umiejętnie integrować twarde i miękkie aspekty zarządzania. Współcześnie oczekiwane są propozycje rozwiązań systemowych tego problemu...

Zaproponowana autorska koncepcja systemu zarządzania intuicją menedżerską w przedsiębiorstwie powinna przyczynić się do zwiększenia znaczenia intuicji w praktyce organizacyjnej oraz wpłynąć na wzrost sprawności i skuteczności działań menedżerskich...Autor

SPIS TREŚCI

WSTĘP

Rozdział 1
EWOLUCJA NAUK O ZARZĄDZANIU W KONTEKŚCIE UWARUNKOWAŃ RYNKOWYCH WSPÓŁCZESNEGO BIZNESU
1.1. Trendy współczesnej gospodarki światowej
1.2. Współczesne otoczenie organizacji
1.3. Wpływ czynników pozaekonomicznych na współczesną gospodarkę
1.3.1. Rozwój nurtu ekonomii behawioralnej
1.3.2. Czynniki pozaekonomiczne w teoriach ekonomicznych
1.3.3. Nurty behawioralne w naukach o zarządzaniu
1.4. Zarządzanie przedsiębiorstwami w nowej gospodarce
1.4.1. Podejście strategiczne w zarządzaniu
1.4.2. Model biznesu jako narzędzie zarządzania
1.4.3. Problematyka współczesnego zarządzania przedsiębiorstwem
1.4.4. Idea behawioralnych koncepcji zarządzania
Podsumowanie rozdziału

Rozdział 2
PARADYGMAT ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W TEORII NAUK O ZARZĄDZANIU
2.1. Problematyka zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach
2.1.1. Koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi
2.1.2. Skuteczność i sprawność zarządzania zasobami ludzkimi
2.1.3. Symptomy marginalizacji znaczenia zasobów ludzkich w polskich
przedsiębiorstwach
2.2. Kapitał intelektualny organizacji
2.2.1. Istota kapitału intelektualnego
2.2.2. Struktura kapitału intelektualnego - model Skandii
2.2.3. Społeczna koncepcja kapitału intelektualnego
2.3. Kompetencje jako zasoby organizacji
2.3.1. Kompetencje w ujęciu definicyjnym
2.3.2. Kategorie kompetencji
2.3.3. Zarządzanie kompetencjami w przedsiębiorstwach
Podsumowanie rozdziału

Rozdział 3
KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE WE WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE
3.1. Kompetencje menedżerskie kadry kierowniczej
3.1.1. Uwarunkowania pracy menedżerskiej
3.1.2. Dobór na stanowiska kierownicze
3.1.3. Charakterystyka kompetencji menedżerskich
3.2. Doskonalenie kompetencji menedżerskich w przedsiębiorstwach
3.2.1. Doskonalenie kompetencji menedżerskich - problematyka badawcza
w literaturze
3.2.2. Formalne sposoby doskonalenia kompetencji menedżerskich
3.3. Wspomaganie kadry kierowniczej w procesie doskonalenia kompetencji
menedżerskich
3.3.1. Kadra kierownicza - organizacja pracy własnej
3.3.2. Rola działu personalnego w procesie doskonalenia kompetencji
kadry kierowniczej
3.3.3. Wpływ modelu komunikacji na proces doskonalenia kompetencji
menedżerskich
Podsumowanie rozdziału

Rozdział 4
SYSTEMY INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE PROCESY PODEJMOWANIA DECYZJI I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE
4.1. Nowoczesne technologie w systemach informacyjnych przedsiębiorstw
4 1.1. Poziom zaawansowania współczesnej technologii informacyjnej
4.1.2. Systemy wieloagentowe
4 1.3. Model chmury obliczeniowej
4.2. Systemy informatyczne klasy ERP
4.2.1. Ujęcie definicyjne systemów informatycznych klasy ERP
4.2.2. Dostawcy systemów klasy ERP w Polsce
4.2 3. Strategie produktowe producentów systemów klasy ERP
4.2.4. Korzyści wynikające z wdrożenia systemu klasy ERP w przedsiębiorstwie
4.3. Systemy informatyczne dedykowane dla działów ZZL w przedsiębiorstwach
4.3.1. Możliwości funkcjonalne systemów wspomagania zarządzania zasobami ludzkimi
4.3.2. Zakres klasycznego zarządzania kadrami
4.3.3. Zakres szeroko pojmowanego zarządzania zasobami ludzkimi
4.3.4. Wdrożenia systemów informatycznych wspomagania działów ZZL
w Polsce
Podsumowanie rozdziału

Rozdział 5
INTUICJA MENEDŻERSKA
5.1. Intuicja w zarządzaniu przedsiębiorstwem
5.1.1. Istota intuicji
5.1.2. Intuicyjny proces podejmowania decyzji
5.1.3. Znaczenie intuicji w zarządzaniu
5.2. Metodyka ocen zdolności intuicyjnych
5.3. Intuicja w zarządzaniu - problematyka badawcza w literaturze
Podsumowanie rozdziału

Rozdział 6
ZARZĄDZANIE INTUICJĄ MENEDŻERSKĄ W PRZEDSIĘBIORSTWACH W ŚWIETLE WŁASNYCH BADAŃ EMPIRYCZNYCH
6.1. Metodologia badań własnych
6.2. Charakterystyka populacji badawczej pierwszego etapu badań
6.3. Zarządzanie kompetencjami menedżerskimi w polskiej praktyce organizacyjnej
6.4. Przydatność narzędzi informatycznych dla kadry menedżerskiej w przedsiębiorstwach
6.5. Zdolności intuicyjne kadry menedżerskiej przedsiębiorstw i ich wykorzystanie w procesach decyzyjnych
6.6. Wnioski i konkluzje z badań własnych
Podsumowanie rozdziału

Rozdział 7
KONCEPCJA SYSTEMU ZARZĄDZANIA INTUICJĄ MENEDŻERSKĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE
7.1. Pojęcie systemu zarządzania intuicją menedżerską
7.2. Umiejscowienie systemu zarządzania intuicją menedżerską w przedsiębiorstwie
7.3. System zarządzania intuicją menedżerską w przedsiębiorstwie w przekroju czynnościowym
7.3.1. Diagnoza stanu zastanego w przedsiębiorstwie w zakresie wykorzystania intuicji w działalności biznesowej
7.3.2. Opracowanie rekomendacji dla systemu zarządzania intuicją menedżerską w przedsiębiorstwie
7.3.3. Określenie wartości normatywnych poziomu zdolności intuicyjnych
dla stanowisk menedżerskich
7.3.4. Podjęcie działań naprawczych w przedsiębiorstwie
7.4. System zarządzania intuicją menedżerską w przekroju podmiotowym.
7.5. System informatyczny wspomagania zarządzania intuicją menedżerską
w przedsiębiorstwie
7.5.1. Idea systemu informatycznego wspomagania zarządzania intuicją
menedżerską w przedsiębiorstwie
7.5.2. System ekspertowy diagnozujący zdolności intuicyjne kadry menedżerskiej
7.5.3. System ekspertowy wspomagania zarządzania intuicją menedżerską
w przedsiębiorstwie
7.6. Ocena proponowanego systemu zarządzania intuicją menedżerską w przedsiębiorstwie
Podsumowanie rozdziału

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA

ZAŁĄCZNIK. KWESTIONARIUSZ BADAWCZY

Kod wydawnictwa: 978-83-7285-712-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl