Dodano produkt do koszyka

Promocja

INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA JAKO ODPOWIEDź NA UWARUNKOWANIA ZEWNĘTRZNE OTOCZENIA ORGANIZACJI

INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA JAKO ODPOWIEDź NA UWARUNKOWANIA ZEWNĘTRZNE OTOCZENIA ORGANIZACJI

red.nauk.KATARZYNA SZYMAŃSKA

Wydawnictwo: FUNDACJA NA RZECZ CZYSTEJ ENERGII

Cena: 50.90 zł 45.81 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-66800-74-8

277 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Książka prezentuje wnioski płynące z rozważań na temat zmieniających się warunków funkcjonowania organizacji. Zmiany, z którymi na przestrzeni ostatnich lat mierzą się organizacje, zachodzą z coraz większą dynamiką i w sposób często trudny do przewidzenia. Skutkuje to potrzebą analizy otoczenia zewnętrznego z bardzo szerokiej perspektywy, nierzadko zastosowania nieoczywistych rozwiązań, szybkości reagowania i elastyczności w zarządzaniu.

Proponowane zestawienie łączy wątki, które w dyskusjach nad podjętą tematyką pojawiały się najczęściej. Obecnie do szczególnych wyzwań zarządzania można zaliczyć konieczność wpisania działalności przedsiębiorstw w ramy koncepcji zrównoważonego rozwoju i nieoczekiwane zmiany w podejściu do zarządzania, wymuszone pandemią Covid-19. Popularyzacja pracy zdalnej wywołała potrzebę adaptowania nowoczesnych rozwiązań informatycznych w wielu aspektach działania przedsiębiorstwa.

Pozycja zawiera elementy wiedzy z zakresu współczesnych koncepcji i technik zarządzania - zarządzania pracą zdalną, zarządzania zasobami ludzkimi, możliwości stosowania koncepcji, takich jak Lean Management czy Compliance Management, korzyści płynących ze stosowania metod ilościowych w zarządzaniu i efektów rozwoju technologii informatycznych.
 
SPIS TREŚCI
 

Przedmowa

Rozdział I
Przyszłość zarządzania zasobami ludzkimi w świetle
współczesnych koncepcji i problemów zarządzania
- Paulina Kramarz
Wprowadzenie
1.1. Zmiany postrzegania roli jednostki w organizacji, w kontekście ewolucji funkcji personalnej i wybranych koncepcji zarządzania
1.2. Przemiany systemu wartości i oczekiwań związanych
z kształtowaniem warunków pracy w czasie trwania pandemii Covid-19
1.3. Wybrane aspekty popularyzacji pracy zdalnej
Bibliografia

Rozdział II
Zarządzanie w pracy zdalnej - Katarzyna Szyntańska
Wprowadzenie
2.1. Charakterystyka pracy zdalnej
2.2. Planowanie i organizowanie pracy w przedsiębiorstwie
2.3. Motywacja i motywowanie w pracy zdalnej
2.4. Komunikacja w pracy zdalnej
2.5. Kontrola w pracy zdalnej
2.6. Przyszłość
Bibliografia

Rozdział III
Kompetencje menedżerskie w świetle zmian współczesnego świata
- Ewa Listopadzka
Wprowadzenie
3.1. Ciągłe, otaczające nas dzisiaj zmiany, czyli rzeczywistość VUCA
3.2. Czarny Łabędź i Szary Nosorożec
3.3. Kompetencje menedżerskie - historycznie i dzisiaj
3.4. Kompetencje przyszłości - wyniki badań i raporty
3.5. Oczekiwania w stosunku do menedżera
- czy kształcenie kompetencji menedżerskich ma sens
Bibliografia

Rozdział IV
Wynagrodzenie w procesie motywowania pracowników na
przykładzie wybranej jednostki budżetowej
- Mariola Rzymkowska, Alicja Olszewska
Wprowadzenie
4.1. Teoretyczne aspekty motywowania i motywacji
4.2. Motywowanie za pomocą wynagrodzeń
4.3. Rola wynagrodzeń w motywowaniu pracowników Straży Miejskiej w Płocku
4.4. Proponowane zmiany w zakresie procesu motywowania funkcjonariuszy Straży Miejskiej z perspektywy opinii pracowników
4.5. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział V
Marketing technologiczny i jego potencjał w zarządzaniu
przedsiębiorstwem - Elwira Duś-Prieto
Wprowadzenie
5.1. Istota i definicja pojęcia marketingu technologicznego
5.2. Marketing 5.0, czyli rola cyfryzacji w zmianie marketingowych dogmatów
5.3. Cyfryzacja i sztuczna inteligencja w marketingu
5.4. Charakterystyka wybranych kategorii i instrumentów marketingu technologicznego
5.5. Wykorzystanie narzędzi MarTech w małych i średnich przedsiębiorstwach
5.6. Zakończenie
Bibliografia

Rozdział VI
Zastosowanie koncepcji Lean Management w organizacjach
z sektora MSP - Kamil Borowski
Wprowadzenie
6.1. Koncepcja Lean Management i jej założenia
6.2. Wybrane narzędzia Lean Management i ich wykorzystanie
w MSP
6.3. Istota wdrażania Lean Management w organizacjach
6.4. Problemy i wyzwania związane z wdrażaniem Lean Management w MSP
6.5. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział VII
Prognozowanie wartości firmy w zrównoważonym rozwoju
- Urszula Krysiak, Zbigniew Krysiak
Wprowadzenie
7.1. Charakterystyka problemu, cel i hipotezy badania
7.2. Prognozowanie wartości firmy w modelu opcji
7.3. Charakterystyka metody badawczej
7.4. Ocena jakości prognozowania wartości firmy w modelu opcji
7.5. Pomiar efektywności spółek ESG potencjałem dla modelu opcji
7.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział VIII
Ograniczenie ryzyka związanego z kosztami transformacji
energetycznej w polskiej gospodarce - Małgorzata Niestepska
Wprowadzenie
8.1. Istota transformacji energetycznej w UE
8.2. Identyfikacja obszarów ryzyka i metody jego analizy
8.3. Ryzyko wynikające z kosztów przeprowadzenia transformacji energetycznej w Polsce
8.4. Kierunki działań ograniczające ryzyko negatywnych skutków transformacji energetycznej dla polskiej gospodarki
8.5. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział IX
System zarządzania zgodnością - Compliance Management System
(CMS) jako narzędzie walki z ryzykiem w organizacji
- Elżbieta Gąsiorowska
Wprowadzenie
9.1. Istota i funkcje compliance
9.2. Polityka compliance w organizacji
9.3. Umiejscowienie i rola funkcji compliance w nowoczesnym przedsiębiorstwie
9.4. Narzędzia wykorzystywane w systemie zarządzania zgodnością w organizacji
9.5. Regularny Raport Compliance jako dokument zapewniający zgodność w przedsiębiorstwie
9.6. CMS w polskich firmach
Bibliografia

Rozdział X
Kształtowanie modelu biznesowego przedsiębiorstwa społecznego
w kontekście zmian uwarunkowań zewnętrznych
- Teresa Szot-Gabryś
Wprowadzenie
10.1. Cele i funkcje przedsiębiorstwa społecznego
10.2. Kształtowanie modeli biznesowych
10.3. Przedsiębiorstwa społeczne - uwarunkowania tworzenia
i modyfikacji modeli biznesowych
10.4. Teoria a praktyka kształtowania modelu biznesowego
Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-66800-74-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl