INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA JAKO ODPOWIEDź NA UWARUNKOWANIA ZEWNĘTRZNE OTOCZENIA ORGANIZACJI
red.nauk.KATARZYNA SZYMAŃSKA
Wydawnictwo: FUNDACJA NA RZECZ CZYSTEJ ENERGII
Cena: 50.90 zł
45.81 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-66800-74-8
277 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Proponowane zestawienie łączy wątki, które w dyskusjach nad podjętą tematyką pojawiały się najczęściej. Obecnie do szczególnych wyzwań zarządzania można zaliczyć konieczność wpisania działalności przedsiębiorstw w ramy koncepcji zrównoważonego rozwoju i nieoczekiwane zmiany w podejściu do zarządzania, wymuszone pandemią Covid-19. Popularyzacja pracy zdalnej wywołała potrzebę adaptowania nowoczesnych rozwiązań informatycznych w wielu aspektach działania przedsiębiorstwa.
Pozycja zawiera elementy wiedzy z zakresu współczesnych koncepcji i technik zarządzania - zarządzania pracą zdalną, zarządzania zasobami ludzkimi, możliwości stosowania koncepcji, takich jak Lean Management czy Compliance Management, korzyści płynących ze stosowania metod ilościowych w zarządzaniu i efektów rozwoju technologii informatycznych.
Przedmowa
Rozdział I
Przyszłość zarządzania zasobami ludzkimi w świetle
współczesnych koncepcji i problemów zarządzania
- Paulina Kramarz
Wprowadzenie
1.1. Zmiany postrzegania roli jednostki w organizacji, w kontekście ewolucji funkcji personalnej i wybranych koncepcji zarządzania
1.2. Przemiany systemu wartości i oczekiwań związanych
z kształtowaniem warunków pracy w czasie trwania pandemii Covid-19
1.3. Wybrane aspekty popularyzacji pracy zdalnej
Bibliografia
Rozdział II
Zarządzanie w pracy zdalnej - Katarzyna Szyntańska
Wprowadzenie
2.1. Charakterystyka pracy zdalnej
2.2. Planowanie i organizowanie pracy w przedsiębiorstwie
2.3. Motywacja i motywowanie w pracy zdalnej
2.4. Komunikacja w pracy zdalnej
2.5. Kontrola w pracy zdalnej
2.6. Przyszłość
Bibliografia
Rozdział III
Kompetencje menedżerskie w świetle zmian współczesnego świata
- Ewa Listopadzka
Wprowadzenie
3.1. Ciągłe, otaczające nas dzisiaj zmiany, czyli rzeczywistość VUCA
3.2. Czarny Łabędź i Szary Nosorożec
3.3. Kompetencje menedżerskie - historycznie i dzisiaj
3.4. Kompetencje przyszłości - wyniki badań i raporty
3.5. Oczekiwania w stosunku do menedżera
- czy kształcenie kompetencji menedżerskich ma sens
Bibliografia
Rozdział IV
Wynagrodzenie w procesie motywowania pracowników na
przykładzie wybranej jednostki budżetowej
- Mariola Rzymkowska, Alicja Olszewska
Wprowadzenie
4.1. Teoretyczne aspekty motywowania i motywacji
4.2. Motywowanie za pomocą wynagrodzeń
4.3. Rola wynagrodzeń w motywowaniu pracowników Straży Miejskiej w Płocku
4.4. Proponowane zmiany w zakresie procesu motywowania funkcjonariuszy Straży Miejskiej z perspektywy opinii pracowników
4.5. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział V
Marketing technologiczny i jego potencjał w zarządzaniu
przedsiębiorstwem - Elwira Duś-Prieto
Wprowadzenie
5.1. Istota i definicja pojęcia marketingu technologicznego
5.2. Marketing 5.0, czyli rola cyfryzacji w zmianie marketingowych dogmatów
5.3. Cyfryzacja i sztuczna inteligencja w marketingu
5.4. Charakterystyka wybranych kategorii i instrumentów marketingu technologicznego
5.5. Wykorzystanie narzędzi MarTech w małych i średnich przedsiębiorstwach
5.6. Zakończenie
Bibliografia
Rozdział VI
Zastosowanie koncepcji Lean Management w organizacjach
z sektora MSP - Kamil Borowski
Wprowadzenie
6.1. Koncepcja Lean Management i jej założenia
6.2. Wybrane narzędzia Lean Management i ich wykorzystanie
w MSP
6.3. Istota wdrażania Lean Management w organizacjach
6.4. Problemy i wyzwania związane z wdrażaniem Lean Management w MSP
6.5. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział VII
Prognozowanie wartości firmy w zrównoważonym rozwoju
- Urszula Krysiak, Zbigniew Krysiak
Wprowadzenie
7.1. Charakterystyka problemu, cel i hipotezy badania
7.2. Prognozowanie wartości firmy w modelu opcji
7.3. Charakterystyka metody badawczej
7.4. Ocena jakości prognozowania wartości firmy w modelu opcji
7.5. Pomiar efektywności spółek ESG potencjałem dla modelu opcji
7.6. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział VIII
Ograniczenie ryzyka związanego z kosztami transformacji
energetycznej w polskiej gospodarce - Małgorzata Niestepska
Wprowadzenie
8.1. Istota transformacji energetycznej w UE
8.2. Identyfikacja obszarów ryzyka i metody jego analizy
8.3. Ryzyko wynikające z kosztów przeprowadzenia transformacji energetycznej w Polsce
8.4. Kierunki działań ograniczające ryzyko negatywnych skutków transformacji energetycznej dla polskiej gospodarki
8.5. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział IX
System zarządzania zgodnością - Compliance Management System
(CMS) jako narzędzie walki z ryzykiem w organizacji
- Elżbieta Gąsiorowska
Wprowadzenie
9.1. Istota i funkcje compliance
9.2. Polityka compliance w organizacji
9.3. Umiejscowienie i rola funkcji compliance w nowoczesnym przedsiębiorstwie
9.4. Narzędzia wykorzystywane w systemie zarządzania zgodnością w organizacji
9.5. Regularny Raport Compliance jako dokument zapewniający zgodność w przedsiębiorstwie
9.6. CMS w polskich firmach
Bibliografia
Rozdział X
Kształtowanie modelu biznesowego przedsiębiorstwa społecznego
w kontekście zmian uwarunkowań zewnętrznych
- Teresa Szot-Gabryś
Wprowadzenie
10.1. Cele i funkcje przedsiębiorstwa społecznego
10.2. Kształtowanie modeli biznesowych
10.3. Przedsiębiorstwa społeczne - uwarunkowania tworzenia
i modyfikacji modeli biznesowych
10.4. Teoria a praktyka kształtowania modelu biznesowego
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-66800-74-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.