INSTRUMENTY ZAPOBIEGANIA STRATOM W ŁAŃCUCHACH DOSTAW LOGISTYCZNYCH SEKTORA FMCG
ADAM FIGIEL, LESZEK KOZIOŁ, JANUSZ LIBER
Wydawnictwo: MWSE w TARNOWIE
Cena: 84.90 zł
76.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7793-755-6
184 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Przedsiębiorstwa, stając się uczestnikami łańcuchów dostaw, prowadzą działalność na szeroką skalę, co wiąże się z występowaniem różnorodnych czynników mogących zakłócić funkcjonowanie całego łańcucha, dlatego też w logistyce dużego znaczenia nabiera zarządzanie ryzykiem. Ma ono na celu minimalizowanie możliwości wystąpienia niekorzystnych incydentów lub nieuczciwych działań, które mogą prowadzić do strat finansowych.
Celem monografii jest poznanie przyczyn powstawania strat oraz metod ich szacowania, charakterystyka instrumentów związanych z redukcją strat, a także zaproponowanie metodologii zapobiegania stratom w sektorze FMCG. W ramach celu głównego sformułowano cele cząstkowe. Są nimi: ukazanie zasadności prowadzenia polityki zapobiegania stratom oraz identyfikacja i charakterystyka czynników przeciwdziałania im w badanym sektorze.
Zagadnienia poruszone w książce koncentrują się wokół specyfiki zarządzania łańcuchem dostaw w sektorze FMCG, ze zwróceniem szczególnej uwagi na rodzaje ryzyka związanego z generowaniem strat. Ukazano przyczyny i podział strat operacyjnych i intencjonalnych w łańcuchu dostaw. Sporo miejsca poświęcono na omówienie instrumentów (zasad, metod, technik i narzędzi IT) wykorzystywanych w identyfikacji i minimalizowaniu strat. Autorzy książki wykorzystali zarówno liczne, dostępne już opracowania poświęcone tym zagadnieniom, jak i rezultaty własnych badań empirycznych, skupionych na problematyce zapobiegania stratom w branży FMCG w Polsce.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I
Pojęcie straty w˙literaturze przedmiotu
Rozdział II
Struktura strat w˙sektorze FMCG
Rozdział III
Pomiar strat w˙łańcuchach dostaw logistycznych
Rozdział IV
Sposoby ograniczania strat intencjonalnych
Rozdział V
Narzędzia wspomagające redukcję strat operacyjnych
Rozdział VI
Ograniczanie strat przy wykorzystaniu automatycznej
identyfikacji towarów
Podsumowanie
Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-7793-755-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.