Dodano produkt do koszyka

Promocja

HOTELARSTWO CZĘŚĆ V PODSTAWY DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA

HOTELARSTWO CZĘŚĆ V PODSTAWY DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA

BEATA SAWICKA, KAROL KRAJEWSKI, AGNIESZKA TUL-KRZYSZCZUK, TERESA MIKULSKA, ANNA SAWICKA-MUCHEWICZ, AGNIESZKA BOBOLA, ZYGMUNT MIETLEWSKI, ROMUALD ZABROCKI

Wydawnictwo: FORMAT AB

Cena: 47.90 zł 43.11 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-89184-67-2

370 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015

Hotelarstwo cz. V Podstawy działalności przedsiębiorstwa jest podręcznikiem przeznaczonym dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa 422402. Publikacja została przygotowana zgodnie z aktualną podstawą programową kształcenia w tym zawodzie, Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (DzUz 17.02.2012 r., poz. 184) oraz ze stanem prawnym obowiązującym w czerwcu 2015 roku.

SPIS TREŚCI

Podstawy hotelarstwa1. Wybrane makroekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw1.1. Gospodarka i proces gospodarowania1.2. Potrzeby konsumentów, cel i motywy gospodarowania1.3. Dobra i usługi1.4. Główne pojęcia z zakresu funkcjonowania gospodarki rynkowej1.5. Pieniądz w gospodarce rynkowej1.6. Wahania koniunkturalne1.7. Inflacja1.8. Wzrost gospodarczy i jego mierniki1.9. Rynek pracy i bezrobocie2. Mikroekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstwhotelarskich2.1. Akty prawne regulujące prowadzenie działalności gospodarczej2.1.1. Podstawy prawne działalności gospodarczej2.1.2. Podstawowe pojęcia w ustawie o swobodzie prowadzeni adziałalności gospodarczej2.1.3. Zasady podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej2.1.4. Ograniczenia w swobodzie wykonywania działalności gospodarczej2.2. Polska Klasyfikacja Działalności Gospodarczej (PKD)2.2.1. Istota Polskiej Klasyfikacji Działalności Gospodarczej2.2.2. Klasyfikacja przedsiębiorstw hotelarskich w PKD2.3. Przedsiębiorca i przedsiębiorstwo2.3.1. Definicja i rodzaje przedsiębiorców2.3.2. Definicja i funkcje przedsiębiorstwa2.4. Formy organizacyjno-prawne działalności gospodarczej2.4.1. Klasyfikacja form organizacyjno-prawnych2.4.2. Indywidualna działalność gospodarcza2.4.3. Spółki cywilne2.4.4. Osobowe spółki handlowe2.4.5. Kapitałowe spółki handlowe (osoby prawne)2.4.6. Inne formy organizacyjno-prawne2.5. Przedsiębiorstwa i instytucje na rynku usług hotelarskich2.5.1. Rodzaje przedsiębiorstw hotelarskich2.5.2. Instytucje na rynku usług hotelarskich3. Wybrane aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw hotelarskich3.1. Główne przepisy prawne regulujące świadczenie usług hotelarskich3.2. Regulacje cywilnoprawne i wewnętrzne świadczenia usług hotelarskichw Polsce3.2.1. Umowa hotelowa3.2.2. Odpowiedzialność cywilnoprawna hotelu za rzeczy wniesione przezgości3.2.3. Regulamin hotelowy3.3. Przepisy prawne związane z bezpieczeństwem żywności (system HACCP)i wymaganiami higieniczno-sanitarnymi w przedsiębiorstwie hotelarskim3.4. Prawo pracy w przedsiębiorstwie hotelarskim3.4.1. Podstawowe definicje i zasady prawa pracy3.4.2. Umowa o pracę3.4.3. Dokumentacja związana z zatrudnieniem3.4.4. Wynagrodzenie za pracę3.4.5. System czasu pracy i czas pracy3.4.6. Urlopy3.4.7. Umowy cywilnoprawne3.4.8. Praca osób młodocianych3.4.9. Obciążenia pracodawcy związane z zatrudnianiem pracowników3.4.10. Tajemnica przedsiębiorstwa3.4.11. Odpowiedzialność za podejmowane działania3.5. Bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP), ochrona przeciwpożarowa orazergonomia w przedsiębiorstwie hotelarskim3.5.1. Podstawowe pojęcia i przepisy prawne3.5.2. Prawa i obowiązki pracodawcy w zakresie BHP3.5.3. Prawa i obowiązki pracownika w zakresie BHP3.5.4. Ochrona przeciwpożarowa3.5.5. Ergonomia w przedsiębiorstwie hotelarskim3.6. Prawna ochrona pracy3.7. Prawo podatkowe3.7.1. Podstawowe definicje i przepisy prawa podatkowego3.7.2. Klasyfikacja podatków w Polsce3.7.3. Podstawowe proste formy opodatkowania działalności gospodarczej(księgowość uproszczona)3.7.4. Opodatkowanie działalności gospodarczej - pełna księgowość3.8. Ubezpieczenia społeczne i gospodarcze3.8.1. Pojęcia podstawowe3.8.2. Ubezpieczenia społeczne3.8.3. Ubezpieczenia gospodarcze3.9. Ochrona danych osobowych3.10. Ochrona praw autorskich4. Planowanie i zakładanie przedsiębiorstwa hotelarskiego4.1. Przychody, koszty i wynik finansowy4.2. Próg rentowności i jego interpretacja4.3. Źródła finansowania przedsiębiorstwa hotelarskiego4.4. Biznesplan małego przedsiębiorstwa hotelarskiego4.4.1. Definicja i funkcje biznesplanu4.4.2. Struktura biznesplanu4.4.3. Sposób sprawdzenia pomysłu na opłacalny biznes w hotelarstwie4.5. Procedura rejestracji przedsiębiorstwa hotelarskiego5. Pracownicy w przedsiębiorstwie hotelarskim5.1. Zarządzanie pracownikami w przedsiębiorstwie hotelarskim5.2. Wybrane elementy organizacji pracy personelu hotelowego5.3. Motywowanie, rozwój i doskonalenie zawodowe pracowników6. Praca biurowa w przedsiębiorstwie hotelarskim6.1. Praca biurowa i środki pracy6.2. Wybrane urządzenia biurowe i ich obsługa w przedsiębiorstwie hotelarskim6.3. Korespondencja w działalności gospodarczej6.3.1. Rodzaje i zadania pism wykorzystywanych w prowadzeniu działalnościgospodarczej6.3.2. Zasady formułowania i formatowania pism6.4. Wykorzystanie internetu w działalności gospodarczej w hotelarstwie6.5. Programy komputerowe wspomagające prowadzenie działalnościgospodarczej6.5.1. Rodzaje oprogramowania6.5.2. Systemy hotelowe7. Społeczno-środowiskowa odpowiedzialność przedsiębiorstwa hotelarskiego7.1. Podstawowe pojęcia i przepisy ochrony środowiska7.2. Instytucje i służby działające w zakresie ochrony środowiska w Polsce7.3. Obowiązki przedsiębiorstw hotelarskich w zakresie ochrony środowiska7.4. Wyzwania środowiskowe i interesariusze przedsiębiorstw hotelarskichLiteraturaAneksI. Przykładowy biznesplan małego przedsiębiorstwa hotelowegoII. Wybrane druki: wniosek CEIDG-1, wniosek o zaszeregowanie obiektuhotelarskiego z załącznikami, wniosek o promesę

Kod wydawnictwa: 978-83-89184-67-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl