OBSŁUGA GOŚCI W OBIEKCIE ŚWIADCZĄCYM USŁUGI HOTELARSKIE CZĘŚĆ 1 KWALIFIKACJA HGT.03
red.BEATA SAWICKA
Wydawnictwo: FORMAT AB
Cena: 55.00 zł
49.50 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-89184-85-6
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2019 |
|
Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie jest podręcznikiem wydanym w dwóch częściach, przeznaczonym dla uczniów szkół kształcących w zawodach technik hotelarstwa oraz pracownik obsługi hotelowej. Publikacja została przygotowana zgodnie z aktualną podstawą programową kształcenia w tym zawodzie, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 2019 r. w sprawie ogólnych celów i zadań kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego.Niniejszy podręcznik uwzględnia efekty kształcenia i kryteria ich weryfikacji dla kwalifikacji HGT.03. Podręcznik ma na celu przekazanie wiedzy i zdobycie przez ucznia umiejętności niezbędnych do obsługi gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie. Treść merytoryczną podręcznika wzbogacają zdjęcia, rysunki i tabele, co pozwala na szybkie i efektywne przyswajanie materiału. Wiedza teoretyczna została wsparta licznymi przykładami wskazując na różnorodne sposoby jej praktycznego zastosowania.
SPIS TREŚCI
Wstęp1. Bezpieczeństwo w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie. Ochrona przeciwpożarowa, ochrona środowiska, bezpieczeństwo i higiena pracyoraz ergonomia1.1. System bezpieczeństwa w obiekcie hotelarskim1.2. Ochrona przeciwpożarowa w hotelu1.2.1. Przepisy prawa dotyczące ochrony przeciwpożarowej1.2.2. Systemy i urządzenia przeciwpożarowe w hotelu1.2.3. Ewakuacja gości hotelowych1.2.4. Normalizacja na przykładzie systemu ochrony przeciwpożarowej1.3. Ochrona środowiska w hotelu 1.3.1. Przepisy prawa dotyczące ochrony środowiska w hotelarstwie 1.3.2. Instytucje i służby działające w zakresie ochrony środowiska1.3.3. Obowiązki hoteli w zakresie ochrony środowiska1.3.4. Dobre praktyki środowiskowe1.4. Bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP) oraz ergonomia w hotelu1.4.1. Przepisy prawa dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii1.4.2. Prawa i obowiązki pracodawcy w zakresie BHP1.4.3. Prawa i obowiązki pracownika w zakresie BHP 1.4.4. Czynniki niebezpieczne, szkodliwe i uciążliwe w środowisku pracy1.4.5. Ryzyko zawodowe i wypadki przy pracy1.4.6. Instytucje i służby działające w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy1.4.7. Przygotowanie stanowisk pracy zgodnie z zasadami ergonomii1.4.8. Pierwsza pomoc w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego2. Podstawy hotelarstwa 2.1. Wybrana terminologia z zakresu turystyki i hotelarstwa2.1.1. Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki 2.1.2. Klasyfikacja turystyki i kryteria jej podziału. Formy i rodzaje turystyki2.1.3. Charakterystyka wybranych rodzajów turystyki 2.1.4. Podstawowe pojęcia z zakresu hotelarstwa2.1.5. Klasyfikacja obiektów świadczących usługi hotelarskie. Rodzaje i kategorie obiektów hotelarskich2.2. Rozwój hotelarstwa w Polsce i na świecie2.2.1. Zarys historii hotelarstwa na świecie i w Polsce2.2.2. Prekursorzy współczesnego hotelarstwa na świecie2.2.3. Wybrani polscy hotelarze2.2.4. Międzynarodowe i krajowe organizacje hotelarskie2.2.5. Przesłanki rozwoju hotelarstwa - trendy rozwojowe 2.2.6. Kierunki rozwoju budownictwa hotelowego2.2.7. Współczesne systemy i sieci hotelowe w Polsce i na świecie2.3. Baza noclegowa w Polsce2.3.1. Obiekty zbiorowego zakwaterowania2.3.2. Gestorzy bazy noclegowej w Polsce 2.4. Usługi hotelarskie 2.4.1. Pojęcie i cechy usług hotelarskich2.4.2. Podział usług hotelarskich2.4.3. Zasady kategoryzacji obiektów noclegowych w Polsce2.4.4. Wymagania kategoryzacyjne dotyczące usług 2.4.5. Przystosowanie obiektu do obsługi gości niepełnosprawnych 2.4.6. Usługi odpłatne i nieodpłatne 2.4.7. Systemy oceny jakości usług hotelarskich2.5. Personel hotelowy. Predyspozycje i umiejętności pracowników do wykonywania zawodu2.5.1. Pojęcie kompetencji2.5.2. Predyspozycje psychofizyczne i intelektualne pracowników 2.5.3. Dress code w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie2.5.4. Kultura i etyka w relacjach z gośćmi 2.5.5. Odpowiedzialność za podejmowane działania2.5.6. Tajemnica przedsiębiorstwa2.5.7. Stres zawodowy 2.6. Wybrane zagadnienia organizacji pracy2.6.1. Struktury i schematy organizacyjne w obiektach hotelarskich2.6.2. Piony funkcjonalne w obiektach hotelarskich2.6.3. Stanowiska pracyLiteraturaAneks
Kod wydawnictwa: 978-83-89184-85-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.