Dodano produkt do koszyka

Promocja

HANDEL WEWNĄTRZGAŁĘZIOWY ISTOTA UWARUNKOWANIA TRENDY

HANDEL WEWNĄTRZGAŁĘZIOWY ISTOTA UWARUNKOWANIA TRENDY

MONIKA WYRZYKOWSKA-ANTKIEWICZ

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 60.00 zł 47.40 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7556-446-4

175 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Problematyka międzynarodowego handlu wewnątrzgałęziowego stanowi szczególny przedmiot zainteresowania ekonomistów od czasu rozpoczęcia badań wpływu integracji gospodarczej na wymianę towarową między krajami Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej na początku lat 60. XX w. Zmiany zachodzące we współczesnej gospodarce światowej sprawiły, iż pojawiły się nowe obszary eksploracji wymiany wewnątrzgałęziowej. Nie bez znaczenia w tym w względzie pozostaje proces liberalizacji przepływu dóbr, kapitału czy usług. Szczególny wpływ na rozwój handlu wewnątrzgałęziowego ma wzrost intensywności przepływu kapitału, zwłaszcza w postaci bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Istotna jest także rosnąca rola korporacji transnarodowych, które spowodowały internacjonalizację procesu produkcji i fragmentaryzację produkcji.


W książce zaprezentowano genezę, istotę, ewolucję pojęcia, metodykę i metodologię badań oraz sposoby pomiaru handlu wewnątrzgałęziowego. Ponadto przedstawiono przyczyny i skutki rozwoju handlu wewnątrzgałęziowego w świetle teorii. Jedną z części monografii poświęcono zjawisku handlu wewnątrzgałęziowego w aspekcie funkcjonowania współczesnej gospodarki. W celu ukazania występujących trendów w handlu wewnątrzgałęziowym przedstawiono wyniki badań empirycznych.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Istota handlu wewnątrzgałęziowego
1.1. Początki rozwoju handlu wewnątrzgałęziowego
1.2. Pojęcie wymiany wewnątrzgałęziowej
1.3. Metodyka a metodologia badań handlu wewnątrzgałęziowego
1.4. Miary handlu wewnątrzgałęziowego
1.5. Prognozowanie rozwoju handlu wewnątrzgałęziowego

Rozdział 2
Przyczyny i skutki rozwoju wymiany wewnątrzgałęziowej
2.1. Przyczyny rozwoju wymiany wewnątrzgałęziowej w świetle teorii handlu międzynarodowego
2.1.1. Handel wewnątrzgałęziowy według tradycyjnych i współczesnych teorii handlu międzynarodowego
2.1.2. Handel wewnątrzgałęziowy w świetle wybranych najnowszych teorii handlu międzynarodowego
2.2. Skutki prowadzenia wymiany wewnątrzgałęziowej w świetle teorii handlu międzynarodowego

Rozdział 3
Handel wewnątrzgałęziowy a funkcjonowanie współczesnej gospodarki
3.1. Handel wewnątrzgałęziowy i teoria integracji
3.2. Wymiana wewnątrzgałęziowa a międzynarodowe migracje czynników produkcji
3.2.1. Migracje ludności (siły roboczej) a handel wewnątrzgałęziowy
3.2.2. Teoria migracji wiedzy technicznej a handel wewnątrzgałęziowy
3.2.3. Teoria migracji kapitału a handel wewnątrzgałęziowy
3.3. Wielkie korporacje transnarodowe a handel wewnątrzgałęziowy
3.4. Handel wewnątrzgałęziowy a teoria lokalizacji (New economic geography)
3.5. Rynek usług a wymiana wewnątrzgałęziowa
3.6. Wzrost i rozwój gospodarczy a handel wewnątrzgałęziowy

Rozdział 4
Badania empiryczne handlu wewnątrzgałęziowego
4.1. Empiryczna weryfikacja modeli handlu wewnątrzgałęziowego
4.2. Wymiana wewnątrzgałęziowa a funkcjonowanie współczesnej gospodarki w świetle badań empirycznych
4.3. Luka między teorią a badaniami empirycznymi handlu wewnątrzgałęziowego

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

Kod wydawnictwa: 978-83-7556-446-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl