CHAOS CZY TWÓRCZA DESTRUKCJA? KU NOWYM MODELOM W GOSPODARCE I POLITYCE
ANNA ZORSKA red.
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 45.00 zł
40.50 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7378-648-6
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2011 |
|
Obecna rewolucja informacyjna - zapoczątkowana rozwojem nowej generacji technologii informacyjnych i komunikacyjnych, a zwłaszcza internetu - uruchomiła procesy przemian w gospodarce i innej działalności. Polegają one na wdrażaniu nowych i˙ bardziej efektywnych rozwiązań (innowacji), zanim istniejące metody - coraz mniej skuteczne - staną się przestarzałe i nieefektywne. Takie przemiany nazwano twórczą destrukcją, a pojęcie to stworzył wielki ekonomista J.A. Schumpeter, którego dorobek ponownie przyciąga uwagę.
Próba odpowiedzi na pytanie ?Chaos czy twórcza destrukcja?" zawarte w tytule niniejszej książki stała się tematem odpowiedzi i dyskusji prowadzonych przez pracowników, współpracowników i doktorantów Instytutu Studiów Międzynarodowych, w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Czy w różnych dziedzinach gospodarki i polityki następują obecnie ważne przemiany, które są stymulowane przez rozwój nowych technologii, zwłaszcza informacyjnych? Czy zmiany te polegają na wdrażaniu nowych i nowoczesnych sposobów działania oraz odchodzeniu od tradycyjnych i mniej efektywnych? Czy innowacje stają się coraz szerzej akceptowane i wdrażane, a jednocześnie tworzą nowe modele działania wielu podmiotów w różnych dziedzinach?
Poznanie obecnego przebiegu procesów przemian stymulowanych przez czynniki technologiczne, stałe poszukiwanie i wdrażanie nowych rozwiązań - czyli postawa twórczej destrukcji - stwarza inspiracje, wyzwania i szanse dla wszystkich aktywnie działających ludzi i organizacji. Z tego względu książkę można polecić wszystkim osobom studiującym oraz badającym nowe zjawiska i procesy we współczesnej gospodarce i polityce.
SPIS TREŚCI
Wstęp (Anna Zorska, Bohdan Jung)
˙
1.Koncepcja twórczej destrukcji J.A. Schumpetera i jej odniesienie do przemian gospodarczych w dobie obecnej rewolucji naukowo-technicznej (Anna Zorska)
Wstęp
1.1.Twórcza destrukcja i innowacje w ujęciu J.A. Schumpetera
1.2.Innowacyjność w dobie globalizacji i rewolucji informacyjnej
1.3.Twórcza destrukcja w dobie rewolucji informacyjnej
Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
˙
2.Off shoring jako czynnik zmian rozkładu aktywności ekonomicznej na świecie i szansa regionów rozwijających się na włączenie się w proces globalizacji - Marcin Ślepko
Wstęp
2.1.Rozwój off shoringu
2.2.Model rozwoju off shoringu usług w Indiach
2.3.Nowe lokalizacje w sektorze off shoringu usług
Podsumowanie
Bibliografia
˙
3.Twórcza destrukcja jako siła napędowa gospodarki internetowej. Internetowe modele biznesu a zmiany technologiczno-ekonomiczne (Michał Jasiorkowski)
Wstęp
3.1.Gospodarka internetowa
3.2.Modele biznesowe
3.3.Modele biznesowe w gospodarce internetowej
Podsumowanie
Bibliografia
˙˙
4.Allegro 2.0 czy jednak Allegro.pl? - wykorzystanie Web 2.0 i koncepcji twórczej destrukcji w tworzeniu i funkcjonowaniu serwisu aukcyjnego Allegro.pl (Nina Stępnicka)
Wstęp
4.1.?Wielodefinicyjność" serwisów nurtu Web 2.0 z perspektywy różnych autorów
4.2.Wykorzystanie narzędzi Web 2.0 i założeń twórczej destrukcji w tworzeniu i funkcjonowaniu serwisu aukcyjnego Allegro.pl
4.3.Atrybuty przynależności Allegro.pl do nurtu ?e-commerce 2.0"
4.4.Technologia Web 3.0 i jej zastosowanie w obsłudze serwisu Allegro.pl
4.5.Allegro 2.0 a głosy sprzeciwu wobec przynależności platformy aukcyjnej do nurtu Web 2.0
4.6.Perspektywy rozwoju serwisu Allegro.pl i rynku aukcyjnego w Polsce
Podsumowanie
Bibliografia
˙
5.Nowy konsument - nowe formy reklamy (Anna Kozłowska)
Wstęp
5.1.Nowy konsument: prosument
5.2.Zmiany w strategiach reklamowych
Podsumowanie
Bibliografia
˙
6.Idee Web 2.0 i prosumenta jako przejawy mitologizacji współczesnego świata (Jacek Wójcik)
Wstęp
6.1.Definicja Web 2.0 i prosumenta
6.2.Geneza idei Web 2.0 i prosumentyzmu
6.3.Wykorzystanie koncepcji Web 2.0 i prosumenta w komunikacji marketingowej
Bibliografia
˙
7.Społeczna geneza przemian konsumpcji - między konsumpcją masową a ?polityczną" konsumpcją zindywidualizowaną (Małgorzata Grzegorek)
Wstęp
7.1.Urynkowienie buntu i upolitycznienie konsumpcji
7.2.Utopia konsumpcji
7.3.Rozważni czy romantyczni?
7.4.Rynek ekspertyzy
7.5.Napaść konsumpcji na strukturę społeczną
Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
˙
8.Nowoczesny system relacji urzędu administracji państwowej z klientami. Zmiana ról urzędnik - podatnik na przykładzie Urzędu Skarbowego w Sierpcu (Monika Jarzębska)
8.1.Rys historyczny polskiej administracji skarbowej
8.2.Jakość świadczonych usług
8.3.Urząd Skarbowy w Sierpcu - dowód ?transformacji mentalności"
Podsumowanie
Bibliografia
˙
9.Komunikacja polityczna w cyberprzestrzeni jako nowy sposób uzyskiwania poparcia społecznego (Monika Kaczmarek-Śliwińska)
Wstęp
9.1.Teoria ?twórczej destrukcji" J.A. Schumpetera a polityka
9.2.Komunikowanie w polityce
9.3.Aktywność internautów w obszarze mediów społecznych
9.4.Social media a realia wykorzystania w komunikowaniu politycznym
Podsumowanie
Bibliografia
˙
10.E-konsultacje społeczne w zarządzaniu politykami publicznymi Unii Europejskiej (Urszula Kurczewska)
Wstęp
10.1.Demokracja deliberatywna jako panaceum na deficyt demokracji przedstawicielskiej w Unii Europejskiej
10.2.Praktykowanie zasad demokracji deliberatywnej - formy i uwarunkowania konsultacji społecznych w zarządzaniu politykami publicznymi UE
10.3.E-konsultacje w zarządzaniu politykami sektorowymi UE
Podsumowanie i wnioski
Biliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-7378-648-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.