Dodano produkt do koszyka

FUNKCJONOWANIE I ROZWÓJ WSPÓŁCZESNEJ TURYSTYKI - WYBRANE ZAGADNIENIA

FUNKCJONOWANIE I ROZWÓJ WSPÓŁCZESNEJ TURYSTYKI - WYBRANE ZAGADNIENIA

red.IRENA OZIMEK

Wydawnictwo: SGGW

Cena: 37.90 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7583-328-7
 
208 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2011
 

Problematyka zagadnień związanych z funkcjonowaniem oraz rozwojem turystyki i rekreacji wskazuje na ich znaczną różnorodność i duży zakres. Z jednej strony, z punktu widzenia współczesnej turystyki w różnych obszarach jej funkcjonowania i wspierania, szczególnie istotne wydaje się przedstawienie aspektów finansowania rozwoju turystyki w Polsce ze środków publicznych oraz wpływu współczesnych trendów w turystyce i rekreacji na planowanie rozwoju turystyki w gminie. Stąd też ważna jest rola turystyki w rozwoju społeczno-gospodarczym (kraju, powiatu, gminy) i jej finansowania. Z drugiej zaś strony, w celu pełnej ochrony konsumentów na rynku usług turystycznych niezbędne jest prowadzenie edukacji konsumenckiej, aby zwiększyć świadomość konsumentów z zakresu praw im przysługujących w tym obszarze usług oraz znajomości wśród nich instytucji i organizacji zajmujących się ochroną konsumentów na rynku. Ważną kwestią jest także nie tylko przestrzeganie regulacji prawnych przez przedsiębiorstwa działające na rynku usług turystycznych, ale również stosowanie przez nie zasad etycznych w promocji swojej oferty oraz w sposobie jej realizacji. Jednocześnie warto podkreślić, że obecnie nie można odnosić się tylko do społecznej odpowiedzialności biznesu, ale trzeba także do społecznej odpowiedzialności turysty.Produkt turystyczny jest kategorią niezwykle złożoną, a poszczególne jego elementy ulegają zmianie w zależności od rodzaju turystyki i indywidualnych preferencji turystów. Najważniejszym składnikiem produktu turystycznego są walory turystyczne, a szczególnie walory przyrodnicze. Las jest jednym z podstawowych elementów przestrzeni rekreacyjnej z uwagi na właściwości bioklimatyczno-zdrowotne, filtracyjno-detoksykacyjne, fizyczno-estetyczne oraz izolacyjne. Stąd też niezmiernie ważna jest problematyka oddziaływania turystyki i rekreacji na zagospodarowanie lasów oraz bezpiecznego funkcjonowania i rozwoju fauny. Ważne jest również określenie stanu obecnego i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych w Polsce, tym bardziej że położenie Polski na europejskich szlakach kulturowych stwarza nadzieję na właściwe miejsce szlaków krajoznawczych na turystycznej mapie Polski w przyszłości.Istotna również jest problematyka miejsca na współczesnym rynku turystyki kwalifikowanej, która jest uważana za najdoskonalszą formę świadomie uprawianej turystyki.Innym interesującym problemem jest turystyka konna osób niepełnosprawnych. Turystyka jeździecka dla osób niepełnosprawnych, oprócz kontaktu z żywym zwierzęciem, w sposób najszerszy realizuje jeden z podstawowych aspektów hipoterapii - umożliwienie pacjentom kontaktu z przyrodą, przebywanie w nowym środowisku, zdobywanie nowych, specjalnych umiejętności ruchowych.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Irena Ozimek

Rozdział 1.Finansowanie rozwoju turystyki w Polsce ze środków publicznych

Katarzyna Gralak

Rozdział 2.Wpływ wybranych współczesnych trendów w turystyce i rekreacji na planowanie rozwoju turystyki w gminieAgata Cieszewska, Renata Giedych

Rozdział 3.Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu w turystyceAgnieszka Bobola

Rozdział 4.Instytucje i organizacje zajmujące się ochroną konsumentów na rynku usług turystycznychIrena Ozimek, Julita Szlachciuk

Rozdział 5.Od turystyki aktywnej do ekstremalnej - miejsce turystyki kwalifikowanej na współczesnym rynkuJoanna Adamczyk

Rozdział 6.Stan obecny i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych w Polsce Longina Chojnacka-Ożga, Wojciech Ożga

Rozdział 7.Społeczne uwarunkowania rekreacyjnego zagospodarowania lasówEmilia Janeczko

Rozdział 8.Oddziaływanie turystyki i rekreacji na faunęJarosław Sklodowski

Rozdział 9.Turystyka konna osób niepełnosprawnychJacek Łojek, Natasza Chabinowska, Anna Łojek

Rozdział 10.Turystyka wiejska i agroturystyka - stan obecny i perspektywyrozwojuKatarzyna Karbowiak

Rozdział 11.Wybrane tendencje rozwojowe współczesnego hotelarstwaBeata Sawicka, Monika Swiątkowska, Ewa Świstak

Aneks - Globalny Kodeks Etyki w Turystyce

Informacje o autorach

Kod wydawnictwa: 978-83-7583-328-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.