EKOTURYSTYKA wyd. 4
DOMINIKA ZARĘBA
Wydawnictwo: PWN
Cena: 59.90 zł
50.32 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-01-21311-4
229 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Książka podejmuje bardzo aktualny problem rozwoju turystyki jako gałęzi gospodarki w powiązaniu z ochroną środowiska przyrodniczego. Głównym jej założeniem jest propagowanie turystyki zrównoważonej, usiłującej godzić sprzeczne interesy turysty, który pragnie przebywać w środowisku przyrodniczym jak najmniej zdegradowanym, a jednocześnie sam to środowisko niszczy, zarówno bezpośrednio, jak i wymagając coraz liczniejszych udogodnień cywilizacyjnych - dróg, hoteli itp.
Książka napisana przystępnie, z dużą znajomością przedmiotu i osobistym zaangażowaniem. Podano w niej liczne przykłady rozwiązań proekologicznych w turystyce krajowej i zagranicznej.
Pozycja przeznaczona dla studentów i wykładowców na kierunkach turystyka i rekreacja, geografia, ochrona środowiska oraz akademii rolniczych i ekonomicznych, na których omawiane są zagadnienia ekoturystyki.
SPIS TREŚCI
Przedmowa Wojciech Kosiński
Od autorki
Stówo wstępne Glenn Jampol
Rozdział 1
Środowisko a turystyka
1.1. Turystyka w pułapce
1.2. Granice odporności środowiska na działalność turystyczną
1.3. Szkody w środowisku przyrodniczym powodowane przez turystykę
1.3.1. Zabór ziemi i wody
1.3.2. Ubożenie krajobrazu
1.3.3. Zanieczyszczenia powietrza i zmiany klimatu 1.3.4. Zanieczyszczenie wód
1.3.5. Degradacja gleby
1.3.6. Szkody w przyrodzie ożywionej
1.4. Wpływ turystyki na środowisko społeczno-kulturowe
Rozdział 2
Turystyka przyjazna środowisku
2.1. Świadomość ekologiczna a nowe motywy podróżowania
2.2. Turystyka zrównoważona - nowa koncepcja rozwoju turystycznego
2.2.1. Turystyka zrównoważona a ekorozwój
2.2.2. Zarządzanie turystyką zrównoważoną
2.2.3. Rola państwa i samorządów lokalnych w zarządzaniu turystyką
zrównoważoną
2.3. Pojęcie i zasady ekoturystyki
2.3.1. Istota ekoturystyki
2.3.2. Znaczenie obszarów chronionych w ekoturystyce 2.3.3. Obszary transgraniczne cenne przyrodniczo a ekoturystyka
2.3.4. Ekoturystyka a lokalne społeczności
2.3.5. Etyczne aspekty organizowania ekoturystyki
2.4. Formy ekoturystyki
Rozdział 3
Rynek ekoturystyczny
3.1. Ekologiczny produkt turystyczny
3.1.1. Atrakcje ekoturystyczne
3.1.2. Infrastruktura ekoturystyczna i usługi jej towarzyszące
3.2. Charakterystyka popytu ekoturystycznego
3.2.1. Charakterystyka ekoturystów
3.2.2. Segmentacja rynku ekoturystycznego w Polsce
i 3.3. Strategia marketingowa ekoturystyki
3.3.1. Istota i rodzaje strategii marketingowej w ekoturystyce
3.3.2. Instrumenty realizacji strategii marketingowej ekoturystyki
3.3.3. Wizerunek firm i regionów ekoturystycznych
3.4. Specyficzne cechy strategii marketingowej regionów ekoturystycznych
Rozdział 4
Dobre praktyki w ekoturystyce na świecie
4.1. El Mundo Maya - ekoetnoturystyka w Ameryce Środkowej
4.1.1. Przyczyny i cele powstania projektu
4.1.2. Ekoturystyka "po indiańsku"
4.1.3. Gwatemala - Serce Świata Majów
4.2. Projekt Annapurna w Nepalu
4.3. Zielona turystyka w Parku Narodowym Hortobagy na Węgrzech
4.4. Śladami wilka w rumuńskich Karpatach
4.5. Ekologiczne wyspy na Morzu Śródziemnym - Elba i Minorka
4.6. Ekoturystyka w Krainie Czyngis-chana
4.7. Ekoagroturystyka na białoruskiej wsi
Zakończenie
Ekoturystyka marką Polski
Wykaz nazw i skrótów organizacji międzynarodowych zajmujących się zagadnieniami turystyki zrównoważonej i ekoturystyki
Wvkaz Światowych deklaracji uwzględniających założenia turystyki zrównoważonej
Bibliografia
Spis rysunków
Spis table
Spis ramek
Kod wydawnictwa: 978-83-01-21311-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.