Dodano produkt do koszyka

Promocja

FORMY KOORDYNACJI RYNKOWEJ W ŁAŃCUCHACH DOSTAW

FORMY KOORDYNACJI RYNKOWEJ W ŁAŃCUCHACH DOSTAW

ANNA ŁUPICKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W POZNANIU

Cena: 33.90 zł 30.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7417-444-2

202 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2009

Formy koordynacji rynkowej w łańcuchach dostaw są tematem wielu opracowań naukowych, brakuje jednak pozycji literaturowych, które umiejscawiałyby koordynację rynkową na tle władzy gospodarczej. Problem ten wiąże się również z innymi dyscyplinami naukowymi, zaczynając od zarządzania, poprzez socjologię, a skończywszy na psychologii. Między innymi dlatego ważną rolę odgrywają takie kluczowe zjawiska, jak: powstawanie konfliktów, empatia i partnerstwo w łańcuchach dostaw. Autorka pracy skupia uwagę na dotychczas niezbadanej formie regulacji rynkowej - kontroli/władzy gospodarczej w łańcuchach dostaw. Władza gospodarcza pozwala na tworzenie nowych relacji pomiędzy ogniwami łańcucha dostaw, które mogą prowadzić między innymi do rywalizacji, a często do uzależniania jednego partnera od drugiego. Zbadanie, jaki jest rozkład władzy gospodarczej pomiędzy ogniwami łańcucha dostaw, w jaki sposób władza gospodarcza wpływa na relacje logistyczne pomiędzy przedsiębiorstwami i czy ma to wydźwięk pozytywny, czy negatywny, kto i kiedy pełni rzeczywistą rolę koordynatora w łańcuchu dostaw - to zasadnicze pytania, na które odpowiedzi poszukuje autorka książki.

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Koordynacja w łańcuchach dostaw
1.1. Pojęcie koordynacji
1.2. Pojęcie i rozwój łańcuchów dostaw
1.2.1. Definicja łańcucha dostaw
1.2.2. Łańcuch dostaw a sieć dostaw
1.3. Integracja łańcucha dostaw
1.3.1. Istota integracji łańcucha dostaw
1.3.2. Poglądy szkół ekonomicznych na integrację łańcucha dostaw
1.4. Poziomy integracji łańcucha dostaw
1.5. Relacje w łańcuchach dostaw
1.5.1. Pojęcie relacji
1.5.2. Analiza relacji w łańcuchach dostaw

2. Podstawy teoretyczne relacji w łańcuchach dostaw
2.1. Uzasadnienie wyboru podstaw teoretycznych
2.2. Teoria agencji
2.2.1. Charakterystyka teorii agencji
2.2.2. Implikacje teorii agencji w relacjach w łańcuchach dostaw
2.3. Teoria kosztów transakcyjnych
2.3.1. Charakterystyka teorii kosztów transakcyjnych
2.3.2. Formy koordynacji rynkowej w łańcuchach dostaw a teoria kosztów transakcyjnych
2.4. Zasobowa teoria firmy
2.4.1. Charakterystyka zasobowej teorii firmy
2.4.2. Wykorzystanie zasobowej teorii firmy do wyjaśnienia relacji w łańcuchach dostaw
2.5. Teoria kluczowych kompetencji
2.5.1. Charakterystyka teorii kluczowych kompetencji
2.5.2. Wykorzystanie teorii kluczowych kompetencji do wyjaśnienia relacji w łańcuchach dostaw
2.6. Podejście sieciowe
2.6.1. Istota podejścia sieciowego
2.6.2. Podejście sieciowe a relacje w łańcuchach dostaw
2.7. Teoria gron Portera
2.7.1. Charakterystyka teorii gron Portera
2.7.2. Teoria gron Portera a relacje w łańcuchach dostaw
2.8. Teoria struktury branży i łańcuch wartości
2.8.1. Charakterystyka teorii struktury branży i łańcucha wartości
2.8.2. Wpływ teorii struktury branży i łańcucha wartości na wyjaśnienie relacji w łańcuchach dostaw
2.9. Wymiar mezoekonomiczny łańcuchów dostaw
2.10. Paradygmat KKK a relacje w łańcuchach dostaw
2.11. Relacje podobne do partnerstwa

3. Władza w łańcuchu dostaw
3.1. Ogólna charakterystyka pojęcia władzy
3.2. Przywództwo a władza
3.3. Władza gospodarcza w organizacjach sieciowych
3.4. Wpływ i władza
3.5. Wpływ władzy gospodarczej na ogniwa łańcucha dostaw
3.6. Władza gospodarcza a konflikty
3.6.1. Pojęcie konfliktu
3.6.2. Występowanie konfliktów w łańcuchach dostaw
3.7. Źródła władzy gospodarczej
3.7.1. Pojęcie źródeł władzy
3.7.2. Źródła władzy gospodarczej w łańcuchach dostaw

4. Formy koordynacji rynkowej w łańcuchach dostaw na rynku polskim
4.1. Metodyka badań
4.2. Ocena istotności oraz poziomu wykorzystania czynników wpływających na relacje w łańcuchach dostaw wśród badanych przedsiębiorstw
4.3. Relacje dostawca-odbiorca
4.4. Zastosowanie analizy czynnikowej do weryfikacji uzyskanych danych z badanej próby przedsiębiorstw

5. Formy koordynacji rynkowej w strategiach łańcuchów dostaw
5.1. Definicja strategii łańcucha dostaw
5.2. Charakterystyka wybranych strategii łańcucha dostaw
5.3. Wpływ dekonsłrukcji łańcucha wartości na strategię łańcucha dostaw
5.4. Przesłanki kształtowania strategii łańcucha dostaw

Zakończenie

Załącznik

Bibliografia

Spis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-7417-444-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl