ELEMENTY METODY GEORGE`A POLYA W MATEMATYCZNEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
EWELINA KAWIAK
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO EDUKACYJNE AKAPIT
Cena: 39.90 zł
35.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-63955-67-0
226 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Książka "Elementy metody George‘a Polya w matematycznej edukacji wczesnoszkolnej" porusza istotny z punktu widzenia teorii i praktyki pedagogicznej temat nauczania matematyki w klasach początkowych. W publikacji wyeksponowano heurystyczną metodę G. Polya oraz ukazano możliwość jej praktycznego wykorzystania w pracy z uczniami w młodszym wieku szkolnym. Ponadto publikacja zawiera wyniki badań Autorki książki - Eweliny Kawiak - dotyczące wpływu zastosowania heurystycznej metody G. Polya na umiejętność rozwiązywania matematycznych zadań problemowych przez uczniów klas trzecich szkoły podstawowej. Książka skierowana jest w szczególności do studentów oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, którzy chcą wzbogacić swój warsztat pracy i którzy poszukują skutecznych sposobów na rozwijanie umiejętności rozwiazywania zadań przez uczniów. Na tę, a więc nie tylko naukową, ale i metodyczną wartość książki wskazuje w recenzji wydawniczej dr hab. Krystyna Żuchelkowska, prof. Kolegium Jagiellońskiego - Toruńska Szkoła Wyższa, pisząc: "Książka Eweliny Kawiak wpisuje się w nurt rozważań związanych z polepszaniem jakości edukacji wczesnoszkolnej i stanowi istotny oraz twórczy krok w kierunku doskonalenia działań pedagogicznych nauczyciela związanych z wprowadzaniem uczniów klas młodszych w świat matematyki. Dlatego też będzie dobrze służyła nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej i kandydatom do tego zawodu we wprowadzaniu ożywczych zmian w zakresie kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych najmłodszych uczniów". Z kolei dr hab. Irena Polewczyk, prof. Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, w recenzji wydawniczej akcentuje to, ".że na szczególną uwagę zasługuje podrozdział poświęcony etapom rozwiązywania zadań i problemów. Zawiera on cenne wskazówki dla nauczyciela do pracy z uczniem w zakresie zadań tekstowych, opatrzone dozą humoru charakterystyczną dla G. Polya, która może być podstawą do sprawnego i efektywnego przejścia przez każdy etap pracy w rozwiązywaniu zadań".
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Część pierwsza.
Wczesnoszkolna edukacja matematyczna - wprowadzenie do problematyki
1. Edukacja matematyczna uczniów w wieku wczesnoszkolnym
1.1. Podstawy teoretyczne edukacji matematycznej
1.1.1. Cele edukacji matematycznej
1.1.2. Instruktywne i konstruktywne nauczanie matematyki
1.1.3. Myślenie matematyczne
1.1.4. Rozwój umiejętności matematycznych uczniów
1.1.4.1. Umiejętności arytmetyczne
1.1.4.2. Umiejętności geometryczne
1.2. Rozwiązywanie zadań i problemów w edukacji matematycznej
1.2.1. Wybrane klasyfikacje matematycznych zadań
1.2.2. Wybrane sposoby rozwiązywania matematycznych zadań
1.2.3. Sytuacje problemowe w edukacji matematycznej
1.2.4. Rozwiązywanie problemów przez uczniów
1.2.5. Wybrane problemowe metody kształcenia
2. Heurystyczna metoda G. Polya a rozwiązywanie zadań
2.1. Algorytmiczne i heurystyczne metody rozwiązywania matematycznych zadań
2.2. George Polya - twórca współczesnej heurystyki
2.3. Główne założenia metody G. Polya
2.4. Etapy rozwiązywania zadań i problemów
Część druga.
Wpływ zastosowania heurystycznej metody G. Polya na umiejętność rozwiązywania matematycznych zadań problemowych przez uczniów klas trzecich szkoły
podstawowej w świetle wyników badań własnych
1. Metodologiczne założenia badań własnych
1.1. Charakterystyka badań i ich cele
1.2. Problematyka badawcza, hipotezy, zmienne i ich wskaźniki
1.3. Metody, techniki oraz narzędzia badawcze
1.4. Organizacja i przebieg badań
1.5. Charakterystyka terenu badań i populacji generalnej
2. Rozwiązywanie matematycznych zadań problemowych przez uczniów klas trzecich szkoły podstawowej z zastosowaniem heurystycznej metody G. Polya
2.1. Wyniki uzyskane przez badanych uczniów w preteście
2.2. Równoważność badanych grup
2.3. Wyniki uzyskane przez badanych uczniów w postteście
2.4. Wpływ zastosowania heurystycznej metody G. Polya na umiejętność
rozwiązywania zadań problemowych przez badanych uczniów
2.5. Wpływ zastosowania heurystycznej metody G. Polya na umiejętność
rozwiązywania zadań arytmetycznych przez badanych uczniów
2.6. Wpływ zastosowania heurystycznej metody G. Polya na umiejętność
rozwiązywania zadań geometrycznych przez badanych uczniów
2.7. Wyniki uzyskane przez badanych uczniów a ich płeć
2.8. Weryfikacja hipotez
3. Wykorzystanie heurystycznej metody G. Polya podczas zajęć matematycznych w klasie trzeciej szkoły podstawowej - jakościowa interpretacja przebiegu zajęć
Zakończenie i wnioski. Implementacja do praktyki pedagogicznej
Bibliografia
Aneks
Spis ilustracji i tabel
Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-63955-67-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.