Dodano produkt do koszyka

BESTSELLER Promocja

DIAGNOZOWANIE TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

DIAGNOZOWANIE TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU

EWA GÓRNIEWICZ

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO EDUKACYJNE AKAPIT

Cena: 52.90 zł 47.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-63955-48-9

321 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

Książka Ewy Górniewicz to obszerne studium, którego lektura pozwala czytelnikowi w przystępny sposób poznać teoretyczne oraz metodyczne założenia diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu. Jej treść została ujęta w trzy rozdziały. Pierwszy z nich przynosi m.in. ogląd takich kwestii jak: czytanie i pisanie w ujęciu behawioralnym, funkcjonalna analiza tego procesu, a także jego neuroanatomiczna organizacja. Omówione zostały tu ponadto trudności w czytaniu i pisaniu ze szczególnym uwzględnieniem dysleksji rozwojowej. W kolejnym rozdziale obszernej analizie poddano nie tylko samą istotę diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu - jej pojęcie, definicje, cele i zasady - ale i zaprezentowano typy diagnoz odnoszących się do tytułowej kwestii. Naświetlono także podstawy prawne diagnozy pedagogicznej, co ma niebagatelne znaczenie dla pedagogów i psychologów szkolnych oraz zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Szczególną wartość, zwłaszcza dla wspomnianych tu praktyków, posiada rozdział trzeci, w którym Autorka skupiła się na procesie pedagogicznego diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu najmłodszych uczniów szkół podstawowych, dodatkowo różnicując podejście dla uczniów klas I oraz uczniów klas II-III. W centrum uwagi znalazły się wskazania dla terapeuty pedagogicznego realizującego postępowanie badawcze w zakresie badania mowy i języka, znajomości liter w izolacji, czytania oraz pisania. Dopełnieniem tego są zamieszczone w formie aneksu autorskie narzędzia przydatne w realizacji badania, stanowiące samoistną wartość rekomendowanej książki. Zauważyła to także w recenzji wydawniczej dr hab. Krystyna Żuchelkowska - profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, w której m.in. czytamy: ".Dzieciom mającym trudności w czytaniu i pisaniu trzeba pomóc. Aby pomoc ta była skuteczna, najpierw należy rozpoznać trudności w czytaniu i pisaniu, co wcale nie jest łatwe. Dlatego też dobrze się stało, że Pani dr Ewa Górniewicz zajęła się problematyką związaną z diagnozowaniem trudności w czytaniu i pisaniu. Jest to problematyka o istotnym znaczeniu dla edukacji wczesnoszkolnej, chociażby z tego powodu, że w czasach współczesnych od 10 do 15% uczniów danego rocznika ma trudności w czytaniu i pisaniu. (.) Uznanie i szacunek budzi fakt, że wszystkie narzędzia do zdiagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu Autorka opracowała samodzielnie, dbając o to, by spełniały warunki obiektywności i standaryzacji. (.) Przedłożona do recenzji wydawniczej książka Pani dr Ewy Górniewicz w pełni zasługuje na opublikowanie. Jej treść w pełni odpowiada tematowi określonemu w tytule. Pokazuje, że chcąc świadomie oraz z dobrym skutkiem likwidować trudności w czytaniu i pisaniu, należy je rozpoznać na określonym etapie edukacyjnym. Daje to podstawę do stwierdzenia, że książka będzie dobrze służyła nauczycielom wczesnej edukacji i kandydatom do tego zawodu, a także rodzicom, którzy pomagają dzieciom w opanowaniu umiejętności czytania i pisania".

SPIS TREŚCI

Wstęp Rozdział I. Teoretyczne podstawy czytania i pisania1. Obszary badań czytania i pisania1.1. Czytanie i pisanie w ujęciu behawioralnym 1.2. Funkcjonalna analiza czytania i pisania 1.2.1. Struktura funkcjonalna 1.2.2. Organizacja funkcjonalna 1.3. Neuroanatomiczna organizacja czytania i pisania 1.4. Czytanie i pisanie w kontekście stylów poznawczych 2. Trudności w czytaniu i pisaniu 2.1. Analiza pojęcia na tle międzynarodowych klasyfikacji 2.2. Dysleksja rozwojowa - definicyjne dylematy i próbanowego ujęcia 2.3. Zakres występowania trudności w czytaniu i pisaniu Rozdział II. Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu 1. Diagnoza - pojęcie, definicja, proces 2. Cele, zasady i błędy diagnozy 3. Diagnoza pedagogiczna - podstawy prawne 4. Typy diagnoz trudności w czytaniu i pisaniu 4.1. Diagnoza przyporządkowująca 4.1.1. Diagnoza klasyfikacyjna 4.1.2. Diagnoza typologiczna 4.2. Diagnoza fazy 4.3. Diagnoza genetyczna 4.3.1. Diagnoza kauzalna 4.3.2. Diagnoza struktury funkcjonalnej 4.4. Diagnoza celowościowa 4.5. Diagnoza prognostyczna Rozdział III. Pedagogiczne diagnozowanie trudności w czytaniui pisaniu 1. Diagnozowanie gotowości do nauki czytania i pisania 2. Diagnozowanie trudności w trakcie nabywania umiejętnościczytania i pisania 2.1. Badanie i analiza trudności ucznia klasy I 2.2. Badanie i ocena trudności w czytaniu i pisaniu w klasach II-III3. Diagnozowanie trudności w czytaniu i pisaniuprzez terapeutę pedagogicznego 3.1. Postępowanie badawcze 3.1.1. Badanie mowy i języka 3.1.2. Badanie znajomości liter w izolacji 3.1.3. Badanie umiejętności czytania 3.1.4. Badanie umiejętności pisania 3.2. Analiza wyników badań 3.2.1. Uporządkowanie i opracowanie narzędzi badawczych 3.2.2. Wnioskowanie uogólniające Zakończenie Bibliografia Aneks

Kod wydawnictwa: 978-83-63955-48-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl