EKSPERCI NASZYCH CZASÓW. SOCJOLOGICZNA ANALIZA INSTYTUCJI EKSPERTA W OPINIOTWÓRCZYCH SERWISACH INFORMACYJNYCH
ALDONA GUZIK
Wydawnictwo: SCHOLAR
Cena: 47.90 zł
43.11 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-66470-96-5
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
Autorka stawia pytanie o to, kim jest ekspert, i przeprowadza badania ilościowe i jakościowe w zakresie reprezentacji ekspertów trzech telewizyjnych magazynów informacyjnych: TVP1, TVN i TV Trwam. Próbuje zrekonstruować typologię i funkcje ekspertów w tych obszarach. Następnie pyta o ich legitymację do sprawowania "rządu dusz". (...) Wreszcie o to, jakie obrazy mediów konstruowane są w narracji i języku ekspertów. (...) Monografia Aldony Guzik stanowi ambitną próbę wyznaczenia nowych kierunków metodologii badań szeroko pojętej audiowizualności. Jest sprawnie napisana, rozpoznać można własny styl autorki.
Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Wiesława Godzica
Temat podjęty przez Aldonę Guzik jest jednym z ważniejszych nie tylko w dyskursie o mediach, lecz także we współczesnych naukach społecznych. Analiza procesu budowania statusu eksperta zasługuje na krytyczną
refleksję i w niniejszej książce autorka dobrze się wywiązuje z tego zadania.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Małgorzaty Molędy-Zdziech, prof. SGH
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Ekspert - czyli kto?
1.1. Definicja eksperta i rys socjologiczno-historyczny tego pojęcia
1.2. Ekspert w ponowoczesnym społeczeństwie
1.3. Podstawy legitymizacji władzy eksperckiej
2. Media tradycyjne i ich miejsce w społeczeństwie - modele i teorie
określające rolę eksperta w serwisach informacyjnych
2.1. Krótka historia komunikacji i mediów
2.2. Modele przydatne w określeniu roli eksperta w mediach tradycyjnych
2.3. Mediatyzacja - uwspółcześniony pogląd na media oraz ich rolę
w kształtowaniu rzeczywistości i kreacji instytucji eksperta
3. Telewizja - medium wiecznie żywe
3.1. Modele, typy i orientacje nadawców medialnych
3.2. Telewizyjny serwis informacyjny
3.3. Wiadomości telewizyjne jako przekaz multimodalny
4. Media jako forum i uczestnik sfery publicznej
4.1. Pojęcie sfery publicznej
4.2. Polska medialna sfera publiczna
5. Narracje serwisów informacyjnych - analiza badań własnych
5.1. Metodyka badań własnych
5.2. Materiał do analiz ilościowych i jakościowych
5.3. Analiza ilościowa
5.3.1. TVN - Fakty
5.3.2. TV Trwam - Informacje dnia
5.3.3. TVP1 - Wiadomości
5.4. Analiza jakościowa
5.4.1. Narodowe Święto Niepodległości
5.4.2. Afera wokół Komisji Nadzoru Finansowego
5.4.3. Szczyt klimatyczny
5.4.4. Kryzys wokół Sądu Najwyższego i reformy sądów
5.4.5. Wybory samorządowe
5.4.6. Podsumowanie rządów PiS
5.4.7. Reportaż Polscy neonaziści
5.5. Ekonomia
5.5.1. Reforma ZUS
5.5.2. Afera vatowska
5.6. Sprawy międzynarodowe
5.6.1. Kryzys na Ukrainie
5.6.2. Protesty we Francji
5.6.3. Brexit
5.7. Śmierć ekspertów? - analiza wyników pilotażowych badań
eyetrackingowych
5.7.1. Wyniki badań i ich analiza
5.7.2. Wnioski
6. Podsumowanie i wnioski końcowe
Bibliografia
Spis rycin
Spis tabel
Aneks
Indeks nazwisk
Kod wydawnictwa: 978-83-66470-96-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.