DZIECI ULICY TOŻSAMOŚĆ I ZMIANA
JOLANTA SOKOŁOWSKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI
Cena: 34.90 zł
31.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8206-252-6
267 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Zarówno w Polsce, jak i na świecie brakuje badań bezpośrednio odnoszących się do kompetencji dzieci ulicy. Niniejsza publikacja opisuje badania dotyczące poczucia sprawstwa dzieci ulicy, na które składają się poczucie radzenia sobie ze stresem oraz poczucie koherencji. Ponadto książka przedstawia koncepcje pracy z tą kategorią dzieci stosowane przez podmioty realizujące projekty pracy ulicznej z dziećmi i młodzieżą. Poprzez włączenie do badania analiz dotyczących tożsamości dzieci ulicy autorka określiła stopień dopasowania realizowanych projektów do potrzeb i możliwości dzieci oraz ich efektywność. Rezultatem przeprowadzonych badań jest wypracowanie rekomendacji w zakresie rozwoju środowiskowych metod pracy z dziećmi ulicy, między innymi takich jak streetworking i pedagogika ulicy.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1. Dzieci ulicy. Ujęcia definicyjne i˙mechanizmy wykluczania
dzieci i˙młodzieży 13
1.1. Sposoby rozumienia terminu "dzieci ulicy"
1.2. Rodzinne przyczyny wypadania dzieci na ulicę
1.3. Szkoła jako przestrzeń wykluczania edukacyjnego
dzieci˙i˙młodzieży
1.4. Ulica jako miejsce kształtowania tożsamości
Rozdział 2. Streetworking jako metoda pracy socjalnej
z˙dziećmi i˙młodzieżą
Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badań własnych
3.1. Wprowadzenie w˙problematykę badań własnych
3.2. Przedmiot i˙cel badań własnych
3.3. Problemy badawcze, hipotezy, zmienne i˙ich wskaźniki
3.4. Metody, techniki i˙narzędzia badawcze
3.5. Przebieg i˙organizacja badań własnych
Rozdział 4. Teoretyczne założenia badań na temat radzenia sobie ze˙stresem
oraz poczucia koherencji
4.1. Pojęcie i˙rodzaje tożsamości
4.2. Koncepcje tożsamości według Marcii i˙Eriksona
4.3. Proces kształtowania się tożsamości w˙okresie adolescencji
4.4. Środowiskowe uwarunkowania procesu
kształtowania się tożsamości
4.5. Charakterystyka stresu i˙radzenia sobie ze˙stresem
4.6. Charakterystyka poczucia koherencji
Rozdział 5. Życie na ulicy a˙poczucie radzenia sobie ze˙stresem
w˙świetle wyników badań własnych
5.1. Analiza wyników badań na temat radzenia sobie ze˙stresem
5.2. Uogólnienia i˙weryfikacja hipotez
Rozdział 6. Życie na ulicy a˙poczucie koherencji˙-
analiza wyników badań własnych
6.1. Analiza wyników badań na temat poczucia koherencji
6.2. Uogólnienia i˙weryfikacja hipotez
Rozdział 7. Streetworking jako przestrzeń zmiany
w˙świetle badań empirycznych
7.1. Przygotowanie zawodowe badanych streetworkerów
7.2. Miejsce streetworkingu w˙karierze zawodowej badanych
7.3. Postrzeganie istoty zmiany oraz sposoby jej wprowadzania
7.4. Czynniki motywujące i˙utrudniające wykonywanie pracy
w˙charakterze streetworkera
7.5. Przyszłość streetworkingu˙- rozwój czy stagnacja?
7.6. Podsumowanie
Rozdział 8. Dzieci ulicy˙- poczucie sprawstwa a˙potrzeba wsparcia
Rozdział 9. Ocena użyteczności i˙jakości projektów pracy˙ulicznej
skierowanych do dzieci i˙młodzieży na ulicy w˙kontekście prezentowanego
przez nie poczucia˙sprawstwa
Rozdział 10. Rekomendacje do pracy metodą streetworkingu
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów
Aneks
Kod wydawnictwa: 978-83-8206-252-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.