Dodano produkt do koszyka

Promocja

COACHING I MENTORING STRATEGIE TAKTYKI TECHNIKI

COACHING I MENTORING STRATEGIE TAKTYKI TECHNIKI

MELVILLE LEEDHAM, DIANE NEWELL, ERIC PARSLOE

Wydawnictwo: PWN

Cena: 99.90 zł 83.92 brutto

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 83.92 zł

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-01-19955-5

331 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Nowe wydanie bestsellerowego podręcznika dla coachów i mentorów, który cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na całym świecie od 15 lat.
Publikacja adresowana jest do wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie coachingu i mentoringu na poziomie indywidualnym, zespołowym lub organizacyjnym.
Autorzy prezentują sprawdzone narzędzia, konkretne przykłady i najlepsze praktyki. Zaprezentowane w książce strategie można od razu zastosować w różnych sytuacjach, niezależnie od tego, czy mówimy o life coachingu, coachingu biznesowym, czy programach mentoringu w lokalnych społecznościach.
Nowe wydanie zostało poprawione i uzupełnione tak, aby zawierało wszystkie najnowsze trendy i rozwiązania stosowane w tej dziedzinie - znalazła się w nim między innymi dokładna analiza superwizji coachingowej.
To podręcznik, który powinien znaleźć się w bibliotece każdego, kto jest zaangażowany w jakikolwiek aspekt coachingu i mentoringu.

SPIS TREŚCI

Przedmowa do wydania polskiego
Kilka stów od Eda Parsloe‘a, dyrektora generalnego OCM
Przedmowa

CZĘŚĆ PIERWSZA: Cele, istota i praktyka coachingu i mentoringu

1. W głównym nurcie?
Źródło: zarządzanie i badania naukowe
Źródło: trening sportowy
Źródło: zarządzanie zasobami ludzkimi
Źródło: doradztwo psychologiczne, psychoterapia, psychologia i filozofia
Źródło: organizacje zawodowe
Gdzie zatem jesteśmy?
Literatura

2. Modele coachingu i mentoringu
W kierunku modelu idealnego
Ogólny kształt procesu coach-mentoringu
Lista korzyści płynących z coachingu
Mentoring
Model procesu związany z "kontraktem"
Menedżer lub przełożony jako coach-mentor
Coach-mentoring: model oparty na kompetencjach
Podsumowanie
Literatura

3. Mentorzy spolecznościowi, life coaching
Czym jest life coaching?
Mentoring społecznościowy
Mentor ds. edukacyjnych
Narodziny coach-mentora
Literatura

4. Pomagać ludziom uczyć się, jak się uczyć
Czym jest organizacja ucząca się?
Uczenie się transformacyjne
W kierunku modelu organizacji uczącej się
Wybór najlepszej metody uczenia się
Uczenie się czy rozwój?
Zarządzanie własnym procesem uczenia się
Zasady uczenia się osób dorosłych
Literatura

5. Świadomość różnic indywidualnych
Przekonania i wartości
Kultura i różnorodność
Pleć
Filozofia życiowa
Wpływy psychologii
Jak w praktyce wykorzystać świadomość różnic indywidualnych?
Literatura

6. Informacja zwrotna: budowanie pewności siebie i sukcesu
Obserwowanie wyników
Potencjalne przeszkody w uzyskaniu efektywnej informacji zwrotnej
Informacja zwrotna, która buduje pewność siebie
Obserwowanie zespołu
Prowadzenie sesji przekazywania informacji zwrotnej
Wizualizacja skutecznego wykonywania zadań
Wykorzystywanie podstawowych cech osobowości
Wychowywanie zwycięzców
Literatura


7. Uważne słuchanie
Obserwowanie nie jest proste
Znaczenie obserwacji mowy ciała
Świadomość przestrzeni osobistej
Zaufanie lub jego brak
Mity i uprzedzenia
Aktywne słuchanie
Coaching telefoniczny
Literatura

8. Stawianie pytań
Zrozumienie podstawowych typów pytań
Różnorodne, przydatne typy pytań
Rodzaje pytań, których należy unikać
Techniki zadawania pytań
Literatura

9. Superwizja sytuacyjna?
Superwizja sytuacyjna
Czym jest superwizja coachingowa?
Formalnie czy nieformalnie?
Jaka jest wartość dodana superwizji?
Literatura

10. Podejście rynkowe czy kształtujący się zawód?
Co składa się na "zawód"?
A zatem - zawód czy tylko usługa dostępna na rynku?

CZĘŚĆ DRUGA: Jak efektywnie wprowadzać coaching i mentoring do organizacji?

11. Dlaczego inwestować w coaching i mentoring? Jakie potrzeby można
w ten sposób zaspokoić?
Ed Parsloe
Czym jest coaching i mentoring na wysokim poziomie?
Na czym skupia się program coachingu i mentoringu?
Na co może mieć największy wpływ?
Jak zbudować uzasadnienie biznesowe i zdobyć poparcie?
Co chcemy oceniać i jak to mierzyć?
Literatura

12. Coaching i mentoring: co to jest i jak wykorzystuje się to w organizacjach
Charlotte Bruce-Foulds, Graham Clark, Katherine Ray
Czym jest coaching i mentoring?
Narodziny coach-mentora
W jaki sposób organizacje wykorzystują coaching i mentoring?
W jakich obszarach organizacje korzystają z coachingu i mentoringu?
Kultura coachingowa - czym jest i jak ją tworzyć?
Literatura

13. Wprowadzanie w życie coachingu i mentoringu
Graham Clark
Punkt wyjścia
Komunikacja z interesariuszami i poparcie z ich strony
Znaczenie sponsoringu wewnątrz organizacji
Projektowanie/tworzenie
Stworzenie zespołu do realizacji projektu
Skuteczne procesy
Ewaluacja/analiza wyników i uczenie się
Jakie poważne przeszkody można napotkać? Jak sobie z nimi radzić?
Lista kontrolna jako pomoc w realizacji planu
Literatura

14. Role i odpowiedzialność w coachingu i mentoringu
Katherine Ray
Kto odpowiada za coaching i mentoring w organizacjach?
Wnioski
Literatura

15. Superwizja w praktyce
Angela Hill
Rola superwizji w rozwijaniu kompetencji coachingowych w organizacjach
Podstawy wprowadzania superwizji
Efekty "zintegrowanego" podejścia do superwizji
Podsumowanie
Lista kontrolna
Literatura

16. Coaching zespołowy
Jackie Elliotł
Wprowadzenie do coachingu zespołowego
Dlaczego coaching zespołowy?
Co rozumiemy przez pojęcie "coaching zespołowy"?
Uczące się zespoły: co łączy zespoły osiągające dobre wyniki z zespołami,
które potrafią analizować własne działania
Rola lidera w coachingu zespołowym
Rola i relacje coach-mentora zespołowego
Umowa regulująca warunki coach-mentoringu zespołowego
Cel coachingu zespołowego
Podsumowanie
Literatura

17. Coach-mentoring w ramach systemu i wpływy kultury
Angela Keane
Praca i życie w systemach
Wszyscy mamy wpływ na systemy wokół nas - i one wpływają na nas
Jednostka jako system kulturowy
Organizacja jako system kulturowy
Coaching w procesie wdrażania pracownika do wymagań nowego stanowiska
Wprowadzenie i umacnianie kultury coachingowej
Podsumowanie
Literatura

18. Co dalej?
Dianę Newell
Ludzie się zmieniają
Technologia się zmienia
Organizacja się zmienia
Literatura

ANEKS: Podstawy modeli OCM ELECTRIC Coachingt i ELECTRIC Mentoringt

Kod wydawnictwa: 978-83-01-19955-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl