Dodano produkt do koszyka

Promocja

CHOREOGRAFIA I PANTOMIMA W ŚWIETLE PRAWA AUTORSKIEGO

CHOREOGRAFIA I PANTOMIMA W ŚWIETLE PRAWA AUTORSKIEGO

KRZYSZTOF FELCHNER

Wydawnictwo: WOLTERS KLUWER

Cena: 99.00 zł 78.21 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-264-1628-6

274 stron
format: A5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2012

Książka jest pierwsza polska monografią dotyczącą autorskoprawnego statusu choreografii i pantomimy oraz jedna z nielicznych pozycji dotyczących tego zagadnienia w literaturze polskiej i zagranicznej. Autor przedstawia, także w perspektywie historyczno- i prawnoporównawczej, proces jurydycznej emancypacji pojęcia choreografii i pantomimy prowadzący do uznania choreografów i mimów za twórców (a także artystów wykonawców) w rozumieniu prawa autorskiego. Obok problematyki teoretycznej, autor porusza szereg kwestii praktycznych dotyczących analizowanych kategorii utworów, m.in. problematykę umów licencyjnych, funkcjonowania organizacji zbiorowego zarządzania i typowych przypadków naruszeń praw autorskich. Umiejętne połączenie analizy prawniczej z wieloma konkretnymi przykładami dotyczącymi choreografii i pantomimy sprawia, ze książka zainteresuje z pewnością prawników - przedstawicieli środowisk akademickich i praktyków, przedstawicieli środowisk twórczych (choreografów, tancerzy) oraz pasjonatów tańca i pantomimy.

SPIS TREŚCI

Wykaz ważniejszych skrótów Wprowadzenie

Rozdział I

Rozwój choreografii i pantomimy 1.Wprowadzenie 2.Choreografia 3.Pantomima 4.Podsumowanie

Rozdział II

Utwór choreograficzny i pantomimiczny jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego 1.Wprowadzenie 2.Pojęcie utworu w prawie autorskim (ze szczególnym uwzględnieniem utworu muzycznego) 2.1.Koncepcje budowy utworu 2.2.Przesłanki ochrony autorskoprawnej 2.3.Utwór zależny, utwór inspirowany 3.Utwór choreograficzny jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego 3.1.Budowa utworu choreograficznego 3.2.Treść utworu choreograficznego 3.3.Oryginalność i indywidualność utworu choreograficznego 3.4.Ustalenie utworu choreograficznego 3.5.Utwór choreograficzny zależny, utwór choreograficzny inspirowany 4.Utwór pantomimiczny jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego 4.1.Budowa utworu pantomimicznego 4.2.Treść utworu pantomimicznego 4.3.Oryginalność i indywidualność utworu pantomimicznego 4.4.Ustalenie utworu pantomimicznego 4.5.Utwór pantomimiczny zależny, utwór pantomimiczny inspirowany 5.Podsumowanie

Rozdział III

Ruch jako tworzywo utworów innych niż taniec i pantomima (problemy delimitacyjne) 1.Wprowadzenie 2.Sport 3.Tresura zwierząt 4.Inne formy działalności artystycznej 5.Podsumowanie

Rozdział IV

Funkcjonowanie utworu choreograficznego i pantomimicznego jako elementu utworu współautorskiego, połączenia utworów do wspólnego rozpowszechniania, utworu scenicznego, utworu audiowizualnego 1.Wprowadzenie 2.Utwór choreograficzny a utwór współautorski i połączenie utworów do wspólnego rozpowszechniania 2.1.Pojęcie utworu współautorskiego i połączenia utworów do wspólnego rozpowszechniania 2.2.Utwór choreograficzny a utwór współautorski i połączenie utworów do wspólnego rozpowszechniania 2.3.Utwór pantomimiczny a utwór współautorski i połączenie utworów do wspólnego rozpowszechniania 3.Utwór choreograficzny i pantomimiczny a utwór sceniczny. Choreograf i mim jako reżyser 3.1.Pojęcie utworu scenicznego. Reżyser teatralny jako twórca w rozumieniu prawa autorskiego 3.2.Utwór choreograficzny a utwór sceniczny. Choreograf jako reżyser 3.3.Utwór pantomimiczny a utwór sceniczny. Mim jako reżyser 4.Utwór choreograficzny i pantomimiczny a utwór audiowizualny 4.1.Pojęcie utworu audiowizualnego i jego współtwórców 4.2.Utwór choreograficzny i pantomimiczny jako element utworu audiowizualnego 5.Podsumowanie Rozdział VTreść, obrót i naruszenie autorskich praw majątkowych i autorskich praw osobistych do utworu choreograficznego i pantomimicznego 1.Wprowadzenie 2.Treść autorskich praw majątkowych i autorskich praw osobistych twórcy utworu choreograficznego i pantomimicznego 3.Umowy dotyczące eksploatacji utworu choreograficznego i pantomimicznego 4.Utwór choreograficzny i pantomimiczny w praktyce ZAiKS 5.Naruszenie autorskich praw majątkowych i autorskich praw osobistych do utworu choreograficznego i pantomimicznego 6.Podsumowanie Rozdział VIChoreografia i pantomima a prawa pokrewne 1.Wprowadzenie 2.Choreografia i pantomima a artystyczne wykonanie 2.1.Artystyczne wykonanie jako przedmiot prawa pokrewnego 2.2.Artystyczne wykonanie utworu choreograficznego i choreograficznego dzieła sztuki ludowej 2.3.Artystyczne wykonanie utworu pantomimicznego i pantomimicznego dzieła sztuki ludowej 2.4.Artystyczne wykonanie utworu choreograficznego i pantomimicznego w praktyce ZASP 3.Choreografia i pantomima a editio princeps 4.Choreografia i pantomima a prawo do wydań naukowych i krytycznych 5.Choreografia i pantomima a wideogram i nadanie programu 6.Podsumowanie Rozdział VIIPrawo do wizerunku jako subsydiarna płaszczyzna ochrony utworu choreograficznego i pantomimicznego i jego artystycznego wykonania 1.Wprowadzenie2.Prawo do wizerunku3.Ochrona wizerunku tancerza i mima 4.Podsumowanie Zakończenie Summary Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-264-1628-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl