Dodano produkt do koszyka

Promocja

PRAWO AUTORSKIE PODRĘCZNIK DLA STUDENTÓW SZKÓŁ FILMOWYCH wyd.2

PRAWO AUTORSKIE PODRĘCZNIK DLA STUDENTÓW SZKÓŁ FILMOWYCH wyd.2

PIOTR ŚLĘZAK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŚLĄSKI

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8012-050-1

391 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015

Książka w sposób przystępny przedstawia zagadnienia prawa autorskiego. Przeznaczona jest dla studentów szkół filmowych, a konkretnie kierunków: reżyseria, realizacja obrazu oraz organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej. Napisana została głównie z myślą o studentach Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego. Może być wykorzystywana także przez studentów innych kierunków artystycznych. Przeznaczenie warunkuje treść podręcznika. Zawiera on omówienie norm prawnych znajdujących zastosowanie w związku z twórczością filmową. Jest podzielony na dwie części. Pierwsza zatytułowana "Ogólne prawo autorskie" obejmuje rozdziały 1-13, a druga zatytułowana "Prawo filmowe" rozdziały 14-18. Podręcznik może też stanowić cenną pomoc dla studentów innych szkół i kierunków o charakterze artystycznym. Jednakże należy wówczas uwzględnić specyficzne kwestie dotyczące innych utworów poza dziełami audiowizualnymi.

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów

Wprowadzenie

Część I

Ogólne prawo autorskie1. Zagadnienia wstępne1.1. Rys historyczny1.2. Pojęcie prawa autorskiego1.3. Źródła prawa autorskiego1.4. Miejsce prawa autorskiego w systemie prawa1.5. Treść prawa autorskiego2. Pojęcie i rodzaje utworów2.1. Pojęcie utworu2.2. Utwór jako wynik działalności twórczej człowieka2.3. Twórczość2.4. Ustalenie a utrwalenie utworu2.5. Utwór a dzieło2.6. Okoliczności nieistotne dla powstania ochrony autorskoprawnej2.7. Poszczególne kategorie utworów2.8. Utwory samoistne i niesamoistne2.9. Utwory zależne2.10. Zbiory utworów2.11. Ochrona tytułu utworu2.12. Wyłączenia spod ochrony2.13. Formalne przesłanki ochrony2.14. Ochrona procesu twórczego3. Podmiot prawa autorskiego3.1. Twórcy3.2. Współtwórcy3.3. Utwory połączone3.4. Utwory zbiorowe3.5. Utwory pracownicze3.6. Prace dyplomowe studentów4. Autorskie prawa osobiste4.1. Pojęcie autorskich praw osobistych4.2. Stosunek autorskich praw osobistych do dóbr osobistych prawacywilnego4.3. Prawo do autorstwa utworu4.4. Prawo do oznaczania utworu swoim nazwiskiem4.5. Prawo do integralności utworu4.6. Prawo do rzetelnego wykorzystania utworu4.7. Prawo do decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności4.8. Prawo nadzoru nad sposobem korzystania z utworu4.9. Prawo odstąpienia od umowy lub jej wypowiedzenia ze względu naistotne interesy twórcze4.10. Prawo wprowadzania zmian w utworze4.11. Prawo dostępu do utworu4.12. Prawo do decydowania o losach oryginalnego egzemplarza utworuplastycznego4.13. Ochrona autorskich praw osobistych5. Majątkowe prawa autorskie5.1. Treść majątkowych praw autorskich5.2. Pojęcie pola eksploatacji utworów5.3. Poszczególne pola eksploatacji5.3.1. Utrwalenie5.3.2. Zwielokrotnienie5.3.3. Wprowadzenie do obrotu5.3.4. Najem i użyczenie5.3.5. Wystawienie5.3.6. Wykonanie5.3.7. Wyświetlenie5.3.8. Odtworzenie5.3.9. Pola eksploatacji w zakresie działalności telewizyjnej5.3.10. Nowe typy usług związane z postępem technicznym5.4. Zakres majątkowych praw autorskich5.4.1. Czas trwania majątkowych praw autorskich5.4.2. Domaine public payant5.4.3. Droit de suite5.5. Ochrona autorskich praw majątkowych6. Dozwolony użytek czyniony z utworów6.1. Pojęcie dozwolonego użytku6.2. Dozwolony użytek prywatny6.3. Dozwolony użytek publiczny6.3.1. Pojęcie6.3.2. Dozwolony użytek w celach informacyjnych6.3.3. Dozwolony użytek w celach oświatowych i naukowych6.3.4. Dozwolony użytek w sferze odbioru nadawanych utworów6.3.5. Dozwolony użytek w zakresie wykonywania utworów6.3.6. Dozwolony użytek w zakresie utworów plastycznych6.3.7. Dozwolony użytek w celach państwowych6.3.8. Dozwolony użytek w celach gospodarczych7. Prawa pokrewne7.1. Pojęcie praw pokrewnych7.2. Prawa artystów wykonawców7.3. Prawa do fonogramów i wideogramów7.4. Prawa do nadań7.5. Pierwsze wydania (wydania pośmiertne)8. Umowy prawa autorskiego8.1. Wprowadzenie8.2. Cechy charakterystyczne umów prawa autorskiego8.3. Rodzaje umów prawa autorskiego8.4. Umowy przenoszące prawo autorskie8.5. Umowy licencyjne8.6. Forma umów prawa autorskiego8.7. Ogólne zasady umownego prawa autorskiego8.8. Rozwiązanie umowy8.8.1. Sposoby rozwiązania stosunku umownego8.8.2. Odstąpienie od umowyUmowne prawo odstąpieniaUstawowe prawo odstąpienia8.8.3. Wypowiedzenie umowy8.8.4. Wzajemne żądania stron przy odstąpieniu od umowy lub przyjej wypowiedzeniu9. Prawo autorskie w społeczeństwie informacyjnym9.1. Programy komputerowe9.2. Bazy danych9.3. Utwory multimedialne9.4. Gry komputerowe9.5. Infostrady (sieci informatyczne)10. Ochrona prawna wizerunku10.1. Pojęcie wizerunku10.2. Podmiot prawa do wizerunku10.3. Charakter prawa do wizerunku10.4. Treść prawa do wizerunku10.4.1. Wstęp10.4.2. Zgoda na sporządzenie wizerunku10.4.3. Zgoda na rozpowszechnianie wizerunku10.4.4. Sytuacje, w których uzyskanie zgody na ustalenie i rozpowszechnianiewizerunku nie jest konieczne11. Organizacje zbiorowego zarządzania11.1. Wprowadzenie11.2. Forma prawna organizacji zbiorowego zarządzania11.3. Zadania organizacji zbiorowego zarządzania11.4. Stosunki wewnętrzne organizacji zbiorowego zarządzania11.5. Stosunki zewnętrzne organizacji zbiorowego zarządzania z podmiotamikorzystającymi z utworów11.6. Wielość organizacji zbiorowego zarządzania11.7. Organizacje zbiorowego zarządzania w Polsce12. Konwencje międzynarodowe12.1. Wprowadzenie12.2. Konwencja berneńska12.3. Konwencja rzymska12.4. Porozumienie TRIPS12.5. Konwencje WIPO13. Prawo autorskie Unii Europejskiej13.1. Wprowadzenie13.2. Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej13.3. Dyrektywy a prawo polskieCzęść IIPrawo filmowe1. Film jako przedmiot regulacji cywilnoprawnych1.1. Wstęp1.2. Pojęcie filmu1.2.1. Wprowadzenie1.2.2. Ujęcie historyczne1.2.3. Utwór kinematograficzny1.2.4. Utwór audiowizualny1.2.5. Wideogram1.2.6. Film1.2.7. Podsumowanie2. Podmioty prawa autorskiego do filmu2.1. Wstęp2.2. Twórcy2.3. Producent3. Osobiste prawa autorskie twórców filmowych3.1. Wstęp3.2. Prawo do autorstwa utworu audiowizualnego3.3. Prawo do integralności utworu audiowizualnego3.4. Prawo decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu audiowizualnegopubliczności4. Majątkowe prawa autorskie do filmu4.1. Zakres praw majątkowych do filmu4.2. Zakres praw majątkowych producenta4.3. Zakres praw majątkowych twórców filmowych i aktorów4.3.1. Słowo wstępne4.3.2. Podmioty uprawnione do wynagrodzenia z tytułu eksploatacjifilmu4.3.3. Podmioty zobowiązane do wypłaty wynagrodzenia z tytułueksploatacji filmu4.3.4. Rodzaje wynagrodzenia4.3.5. Pola eksploatacji objęte obowiązkiem zapłaty wynagrodzenia4.3.6. Pośrednictwo organizacji zbiorowego zarządzania4.4. Konflikt interesów5. Umowy w dziedzinie filmu5.1. Wprowadzenie5.2. Umowa o stworzenie filmu (o produkcję audiowizualną)5.3. Umowa o rozpowszechnianie filmuUstawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnychWykaz orzeczeń sądowych w sprawach dotyczących prawa autorskiegoi praw pokrewnychBibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8012-050-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl