BADANIA ARCHITEKTURY INFORMACJI NA PRZYKŁADZIE RADIA AKADEMICKIEGO. USER EXPERIENCE I USER INTERFACE
PAULINA SAJNA-KOSOBUCKA
Wydawnictwo: UMK
Cena: 44.90 zł
40.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-231-4944-6
224 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
W książce Badania architektury informacji na przykładzie radia akademickiego. User Experience i User Interface autorka przedstawia badania własne nad AI w Radiu Uniwersytet UKW, obejmujące stronę WWW, software, hardware i społeczność sieciową. Autorka zastosowała własną interpretację metody jakościowo-heurystycznej AI, opierając się na 81 punktowanych kryteriach dotyczących potrzeb i kompetencji użytkowników. Książka została wzbogacona o przegląd obejmujący strony WWW innych akademickich stacji radiowych, takich jak: Radio Sfera, Radio Meteor, Radio Afera, Studenckie Radio Żak Politechniki Łódzkiej, Akademickie Radio LUZ, Akademickie Radio Kampus, UJOT.FM i Radio UWM FM, a także o propozycję projektu nowej wersji strony WWW Radia Uniwersytet. Książka może okazać się pomocna zarówno osobom chcącym rozpocząć działalność w branży UX/UI, dzięki wprowadzeniu do tej problematyki, jak i projektantom stron WWW oraz innym środowiskom informacyjnym.
SPIS TREŚCI
Wstęp
I. Architektura informacji
Systemy organizacyjne w architekturze informacji
Systemy etykietowania w architekturze informacji
Systemy nawigacyjne w architekturze informacji
Systemy wyszukiwawcze w architekturze informacji
Słowniki kontrolowane i metadane w architekturze informacji
Dodatkowe elementy wspierające architekturę informacji
Algorytmy Google a architektura informacji
Badania architektury informacji a UX i UI research
Design thinking, heurystyki Nielsena i zasady użyteczności stron WWW
Rekrutacja uczestników, metody testowania i przygotowanie do badania
Biases, czyli czego unikać w procesie badawczym
II. Ewolucja radia w epoce Internetu a specyfika mediów akademickich
Radio internetowe jako efekt cyfryzacji i konwergencji mediów
Miejsce mediów akademickich w systemie medialnym
Typologia, misja i przegląd serwisów WWW polskich akademickich stacji radiowych
Radio Sfera - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Radio Meteor - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Radio Afera - Politechnika Poznańska
Studenckie Radio Żak Politechniki Łódzkiej
Akademickie Radio LUZ - Politechnika Wrocławska
Akademickie Radio Kampus - Uniwersytet Warszawski
UJOT.FM - Uniwersytet Jagielloński
Radio UWM FM - Uniwersytet Warmińsko-Mazurski
III. Architektura informacji w Radiu Uniwersytet - studium przypadku
Zarys historii Radia Uniwersytet - Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Kryteria oceny jakości składowych architektury informacji w Radiu Uniwersytet
Systemy organizacyjne w witrynie internetowej Radia Uniwersytet
Systemy etykietowania w witrynie internetowej Radia Uniwersytet
Systemy nawigacyjne w witrynie internetowej Radia Uniwersytet
Systemy wyszukiwawcze w witrynie internetowej Radia Uniwersytet
Słowniki kontrolowane i metadane w witrynie internetowej Radia Uniwersytet
Dodatkowe elementy wspierające architekturę informacji oraz realizacja wymogów stawianych przez wybrane algorytmy Google
IV. Próba wyszczególnienia składowych architektury informacji w pozostałych obszarach Radia Uniwersytet
Architektura informacji a hardware i software w Radiu Uniwersytet
Architektura informacji a społeczność sieciowa Radia Uniwersytet
V. Wnioski z badań
VI. Propozycja przeprojektowania witryny internetowej Radia Uniwersytet
Zakończenie
Bibliografia
Wykaz ilustracji, rysunków, tabel i wykresów
Aneks 1
Aneks 2
Aneks 3
Kod wydawnictwa: 978-83-231-4944-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.