Dodano produkt do koszyka

Promocja

AUDYT WEWNĘTRZNY W SEKTORZE FINANSÓW PUBLICZNYCH wyd.2

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

AUDYT WEWNĘTRZNY W SEKTORZE FINANSÓW PUBLICZNYCH wyd.2

red.nauk.JOANNA PRZYBYLSKA

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 58.00 zł 45.82 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8102-745-8

180 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2023

Przez kilkanaście lat funkcjonowania audytu wewnętrznego w sektorze finansów publicznych zaszło szereg zmian dotyczących za-równo jego pojęcia, jak i zakresu działania. Zmieniło się rozumienie funkcji, jakie spełnia audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych. Nastąpiło odejście od koncentrowania działań audytu głównie na gospodarce finansowej i kontroli finansowej funkcjonującej w jednostce, na rzecz oceny systemu kontroli zarządczej, w tym w szczególności procesu zarządzania ryzykiem i procesów ładu organizacyjnego. Wzrasta również znaczenie usług doradczych świadczonych przez audytorów wewnętrznych.

Zagadnienia zawarte w książce dotyczą współczesnych problemów, z jakimi zmierzyć muszą się audytorzy wewnętrzni.

Przedstawiono w niej praktyczne aspekty audytu wewnętrznego, takie jak:
- znaczenie komunikacji w pracy audytora,
- rolę audytu wewnętrznego w sytuacjach kryzysowych organizacji,
- audyt w obszarze zamówień publicznych,
- metodykę audytu w zakresie występowania pomocy publicznej,
- wykorzystanie narzędzi informatycznych w pracy audytora.

Publikacja adresowana jest przede wszystkim do audytorów wewnętrznych oraz osób zainteresowanych problematyką audytu we

Wstęp

Rozdział 1
Audyt wewnętrzny w świetle teorii agencji i behawioralnej teorii przedsiębiorstwa (Sławomira Kańduła, Joanna Przybylska)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Teoria agencji a audyt wewnętrzny
1.3. Audyt wewnętrzny w świetle teorii behawioralnej
Bibliografia

Rozdział 2
Audyt wewnętrzny w sektorze finansów publicznych - zagadnienia wprowadzające (Joanna Przybylska, Monika Wróblewska)
2.1. Definicja audytu wewnętrznego - zmiana podejścia
2.2. Kwalifikacje zawodowe oraz cechy osobowe audytora wewnętrznego
Bibliografia

Rozdział 3
Komunikacyjne aspekty pracy audytora (Jacek Trębecki)
3.1. Komunikowanie w pracy audytora
3.2. Komunikowanie niewerbalne w pracy audytora
3.2.1. Specyfika i ograniczenia komunikowania niewerbalnego
3.2.2. Formy komunikowania niewerbalnego
3.3. Komunikowanie werbalne w pracy audytora
3.3.1. Filary wystąpień publicznych
3.3.2. Kluczowe pytania przy przygotowaniu wystąpienia
3.4. Agresja i konflikt w pracy audytora
Bibliografia

Rozdział 4
Audyt wewnętrzny a ochrona zaufania i reputacji organizacji w sytuacjach kryzysowych (Waldemar Rydzak)
4.1. Wprowadzenie
4.2. Znaczenie reputacji
4.3. Podatność sektorów i branż na powstawanie sytuacji kryzysowych i utratę reputacji
4.4. Znaczenie obszaru ryzyka utraty reputacji w pracy audytora
4.5. Informacja i jej percepcja
4.6. Zachowania interesariuszy w sytuacjach kryzysowych
4.7. Sytuacja kryzysowa i strategie informacyjne organizacji
4.8. Działania informacyjne i odbudowa zaufania w fazie sanacji
Bibliografia

Rozdział 5
Metodyka audytu w zakresie występowania pomocy publicznej w projektach dofinansowanych z funduszów Unii Europejskiej (Maciej Cieślukowski)
5.1. Wprowadzenie
5.2. Pojęcie i rodzaje pomocy publicznej
5.3. Wyłączenia blokowe
5.4. Schemat oceny występowania pomocy publicznej
Bibliografia

Rozdział 6
Wybrane zagadnienia audytu wewnętrznego obszaru zamówień publicznych (Andrzej Łukaszewicz)
6.1. Wprowadzenie
6.2. Warunki udziału w postępowaniu, ich zakres oraz zasady konstruowania, naruszenia zasady proporcjonalności
6.3. Kryteria oceny ofert oraz metodologia ich oceny, kryteria podmiotowe i kontrowersje związane z ich stosowaniem
6.3.1. Kryterium ceny
6.3.2. Pozacenowe kryteria oceny ofert
6.4. Żądanie dokumentów nieuprawnionych, naruszenia zasady uczciwej konkurencji
6.5. Błędy w procedurach natury formalnej organizacyjnej
6.5.1. Zasady wyznaczania terminu składania ofert
6.5.2. Najczęściej występujące błędy w ogłoszeniach o zamówienie publiczne
6.6. Wadium - formy i zasady wnoszenia, błędy dotyczące jego zwrotu
6.6.1. Wniesienie wadium w pieniądzu
6.6.2. Wadium wniesione w gwarancjach bankowych
6.6.3. Wniesienie wadium w gwarancjach ubezpieczeniowych
6.6.4. Zasady oraz podstawy zwrotu wadium
Bibliografia

Rozdział 7
Wykorzystanie narzędzi informatycznych w badaniu audytowym na przykładzie MS Excel, pakietu SAS i języka programowania R (Alina Szkop)
7.1. Techniki audytu wewnętrznego
7.2. Metody statystyczne wykorzystywane w badaniu audytowym
7.3. Dobór próby i estymacja
7.4. Narzędzia informatyczne wspierające statystyczny obszar pracy audytora
7.5. Zastosowanie wybranych narzędzi informatycznych w badaniu audytowym
7.5.1. Założenia metodyczne i opis populacji badania audytowego
7.5.2. Wykorzystanie programu Excel
7.5.3. Wykorzystanie pakietu SAS
7.5.4. Wykorzystanie języka programowania R
Bibliografia

Rozdział 8
Zadanie audytowe jako narzędzie oceny działalności jednostki i doradztwa dla jej kierownika (na przykładzie Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu) (Monika Wróblewska)
8.1. Zadania zapewniające jako narzędzie oceny działalności jednostki
8.2. Czynności doradcze jako narzędzie doradztwa kierownika jednostki
8.3. Charakterystyka Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu
8.4. Komórka audytu wewnętrznego w strukturze organizacyjnej poznańskiej Izby Administracji Skarbowej
8.5. Zadania zapewniające a czynności doradcze w badanej jednostce
Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków i wykresów

wnętrznego. Treści w niej zawarte zainteresują również osoby odpowiedzialne za kontrolę zarządczą i pracowników działów finansowo-księgowych. Książka to także nieocenione wparcie dla studentów kierunków ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych.

SPIS TREŚCI

 

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-745-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl