Dodano produkt do koszyka

Promocja

ZMIANY W ZARZĄDZANIU MAŁYMI I ŚREDNIMI PRZEDSIĘBIORSTWAMI W WARUNKACH GOSPODARKI CYFROWEJ. WYBRANE ZAGADNIENIA

ZMIANY W ZARZĄDZANIU MAŁYMI I ŚREDNIMI PRZEDSIĘBIORSTWAMI W WARUNKACH GOSPODARKI CYFROWEJ. WYBRANE ZAGADNIENIA

red.nauk.ANNA SKOWRONEK-MIELCZAREK

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 52.00 zł 46.80 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-627-1

221 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2023

XXI wiek to czas błyskawicznego i wszechstronnego rozwoju nowoczesnych narzędzi zarządzania i komunikacji podmiotów gospodarczych z rynkiem, co powoduje skracanie drogi pomiędzy konsumentem a producentem, niejednokrotnie jej automatyzację. Następuje wirtualizacja działalności przedsiębiorstw, zacieranie się granic przedsiębiorstw, przeplatanie się rzeczywistości cyfrowej ze sferą realną. Technologie informacyjno-komunikacyjne (Information and Communication Technologies, ICT) zdeterminowały funkcjonowanie zarówno całych gospodarek, społeczeństw, przedsiębiorstw, innych organizacji, jak i każdego człowieka. Zmiany te, określane jako Rewolucja Przemysłowa 4.0, prowadzą do rozwoju gospodarki cyfrowej i transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Postęp technologiczny zmienia całkowicie otoczenie przedsiębiorstw, wymusza zmianę we wszystkich obszarach decyzyjnych konkretnych podmiotów, również w strategiach ich rozwoju czy modelach biznesu.
Wiodącym celem niniejszego opracowania jest identyfikacja powiązań gospodarki cyfrowej z szeroko rozumianymi procesami zarządzania w małych i średnich
przedsiębiorstwach (MŚP). Chodzi o wskazanie mechanizmu tych powiązań oraz ukazanie ich specyfiki w odniesieniu do MŚP. Wymaga to analizy czynników
związanych z gospodarką cyfrową, mających wpływ na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, pokazania metod i narzędzi zarządczych dotyczących wybranych
obszarów zarządzania. W pracy starano się udowodnić tezę, że w warunkach współczesnej gospodarki konieczne jest uwzględnianie w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami transformacji cyfrowej. Kolejna teza zakłada, iż występują szerokie możliwości zastosowania w praktyce określonych narzędzi i metod zarządzania powiązanych z transformacją cyfrową, które mogą przyczynić się do wzrostu poziomu innowacyjności i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw.

SPIS TREŚCI

WPROWADZENIE

1. Anna Skowronek-Mielczarek
WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH A PROCESY ZARZĄDZANIA MAŁYMI I ŚREDNIMI PRZEDSIĘBIORSTWAMI
Wprowadzenie
1.1. Wykorzystywanie wybranych technologii informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębiorstwach
1.2. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w wybranych obszarach zarządzania przedsiębiorstwem
1.3. Korzyści z wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębiorstwie
1.4. Bariery we wdrażaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębiorstwie
Podsumowanie
Bibliografia

2. Celina Sołek-Borowska
TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE A CYBERBEZPIECZEŃSTWO MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
Wprowadzenie
2.1. Technologie informacyjno-komunikacyjne a procesy zarządzania współczesnym małym i średnim przedsiębiorstwem
2.2. Budżet i wydatki na nowe technologie
2.3. Cyberbezpieczeństwo - postrzeganie przez MŚP i alokacja środków
2.4. Personel IT
2.5. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
2.6. Bezpieczeństwo w mediach społecznościowych
Podsumowanie
Bibliografia

3. Justyna Bętlewska
ZARZĄDZANIE FINANSAMI MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW A GOSPODARKA CYFROWA - WYNIKI BADAŃ
Wprowadzenie
3.1. Obszary zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnych w zarządzaniu finansami małych i średnich przedsiębiorstw
3.2. Możliwości wykorzystania technologii cyfrowych w zarządzaniu finansami badanych małych i średnich przedsiębiorstw
3.3. Korzyści z wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w zarządzaniu finansami badanych przedsiębiorstw
3.4. Bariery w zastosowaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w zarządzaniu finansami badanych przedsiębiorstw
Podsumowanie
Bibliografia

4. Marta Ziółkowska
MARKETING W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH W ERZE TRANSFORMACJI CYFROWEJ
Wprowadzenie
4.1. Technologie cyfrowe wykorzystywane w marketingu
4.2. Narzędzia komunikacji i content marketingu
4.3. Budżet na technologie cyfrowe w MŚP
Podsumowanie
Bibliografia

5. Aleksandra Stanek-Kowalczyk
ZRÓWNOWAŻONE ZARZĄDZANIE MAŁYMI I ŚREDNIMI PRZEDSIĘBIORSTWAMI W GOSPODARCE CYFROWEJ
Wprowadzenie
5.1. Nowe technologie
5.2. Rozumienie pojęcia zrównoważonego rozwoju w organizacji
5.3. Wykorzystywanie nowych technologii w zarządzaniu zrównoważonym rozwojem w organizacji
5.4. Wykorzystanie nowych technologii w ramach wspierania realizacji SDGs
Podsumowanie
Bibliografia

6. Monika Zajkowska
INNOWACJE ZRÓWNOWAŻONE W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH W WYMIARZE GOSPODARKI CYFROWEJ
Wprowadzenie
6.1. Trendy technologiczne w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
6.2. Wykorzystanie technologii cyfrowych w różnych rodzajach innowacji
6.3. Celowość wykorzystywania technologii cyfrowych w rozwoju innowacji - perspektywa zrównoważona
6.4. Korzyści z zastosowania technologii cyfrowych w innowacjach przedsiębiorstw
6.5. Obawy przed wykorzystaniem technologii cyfrowych w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
Podsumowanie
Bibliografia

ANEKS

SPIS RYSUNKÓW

SPIS TABEL

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-627-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl