Dodano produkt do koszyka

Promocja

WIELOKRYTERIALNA OCENA JAKOŚCI TYPU PRODUKTU

WIELOKRYTERIALNA OCENA JAKOŚCI TYPU PRODUKTU

MICHAŁ MAJOR

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE

Cena: 59.90 zł 53.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7252-687-8

270 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015

Jakość produktu należy do podstawowych kategorii ekonomicznych i obok ceny produktu decyduje o wielkości popytu. Stanowi ona istotną zmienną decyzyjną w procesie dokonywania zakupów. Im wyższa jest jakość produktu, tym chętniej jest on nabywany przez konsumentów i tym większy staje się udział w rynku producenta tego produktu. Zadaniem producentów jest wytwarzanie produktów o cechach i właściwościach użytkowych pożądanych przez klienta, po rozsądnym koszcie i dostarczanie ich na rynek szybciej, niż uczynią to konkurenci. Jest to bardzo ważne, gdy cykl życia produktu staje się coraz krótszy, a konsumenci, w krótkim okresie, żądają nowych i różnych produktów. W procesie tym wygrywają firmy, które potrafią wprowadzić systemy redukcji kosztów już na etapie planu czy projektu produktu, a więc przed wysłaniem go do produkcji seryjnej. Jeżeli zaistnieje potrzeba, zmieniany jest projekt produktu lub proces jego wytwarzania jeszcze przed zakupem surowców i półfabrykatów. Niezwykle ważnym elementem składającym się na system redukcji kosztów jest właściwa ocena jakości typu produktów przeznaczonych do seryjnej produkcji. Jakość typu jest tutaj rozumiana jako relacja pomiędzy zbiorem właściwości technicznych i użytkowych charakteryzujących projekt lub prototyp produktu (zbiorem właściwości deklarowanym przez producenta) a wymaganiami sformułowanymi w odniesieniu do tego produktu, ukształtowanymi na podstawie agregatu potrzeb, preferencji i zaleceń dotyczących projektowanego produktu.ze Wstępu

SPIS TREŚCI

WstępRozdział 1PRODUKT I JEGO MIEJSCE W SYSTEMIE RYNKOWYM1.1. Potrzeba jako źródło kreowania i rozwoju produktu1.2. Produkt jako element rynku1.3. Cechy i zmienne diagnostyczne produktuRozdział 2KONCEPCJE JAKOŚCI I PODEJŚCIA DO JEJ DEFINIOWANIA2.1. Sposoby postrzegania i rozumienia jakości2.2. Współczesne koncepcje zarządzania jakością2.3. Miejsce i rola jakości typu w strukturze jakości produktu2.4. Strategie jakości typu produktu2.5. Trwałość i niezawodność produktu2.6. Ocena poziomu jakości typu będącej deklarowaną jakością produktuRozdział 3FORMALNE PODSTAWY MODELI OCENY JAKOŚCI TYPU PRODUKTU3.1. Dobór zmiennych diagnostycznych3.2. Ocena charakteru zmiennych diagnostycznych3.3. Określanie ważności badanych zmiennych diagnostycznych3.4. Ujednolicenie i normalizacja zmiennych diagnostycznych3.5. Pomiar podobieństwa produktów3.5.1. Uwagi ogólne3.5.2. Miary odległości dla skali przedziałowej i ilorazowej3.5.3. Miary odległości dla skali nominalnej i porządkowej3.5.4. Pomiar odległości między produktem a jego rzeczywistym lub wirtualnymwzorcem (antywzorcem) jakości typuRozdział 4WYBRANE METODY OCENY JAKOŚCI TYPU PRODUKTU4.1. Jednokryterialna i wielokryterialna ocena poziomu j akości typu4.2. Metody oceny wielokryterialnej wykorzystujące syntetyczne charakterystykijakości4.3. Metody oceny wielokryterialnej wykorzystujące wzorzec jakości typu4.4. Metody oceny wielokryterialnej wykorzystujące wielokrotne porównywanieproduktów parami4.5. Metoda porządkowania liniowego produktów oparta na diagramieCzekanowskiego4.6. Rola analizy skupień w procesie oceny jakości typu produktuRozdział 5PROPOZYCJE NOWYCH ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH OCENY JAKOŚCI TYPU PRODUKTU5.1. Zalety i wady metod oceny jakości typu5.2. Propozycja oceny jakości typu produktów opisanych przez kombinacjęzmiennych mierzonych na mocnych i słabych skalach pomiarowych5.3. Zmodyfikowana metoda MAPPACC5.4. Ocena jakości typu produktu z uwzględnieniem rodzaju i stopniasubstytucyjności ich właściwości5.5. Liniowe porządkowanie grup produktów (jakościowa ocena grupproduktów)5.6. Ocena jakości metod oraz zgodności otrzymanych rankingówRozdział 6ZASTOSOWANIE WYBRANYCH METOD OCENY JAKOŚCI TYPU PRODUKTU6.1. Przykłady zastosowania zmiennych syntetycznych do oceny jakości typuproduktów6.2. Przykłady zastosowania metod wzorcowych do oceny jakości typuproduktów6.3. Przykłady zastosowania metod wielokrotnego porównywania produktówparami do oceny jakości typu produktów6.4. Empiryczna ocena jakości stosowanych metod i zgodności otrzymanychrankingów6.5. Przykład zastosowania metody Czekanowskiego do liniowego porządkowaniaproduktów6.6. Przykłady zastosowania wybranych metod klasyfikacji obiektów do opisui oceny jakości typu produktów6.7. Przykład oceny jakości typu produktów opisanych przez kombinacjęzmiennych mierzonych na mocnych i słabych skalach pomiarowychZakończenieLiteraturaSpis tabelSpis rysunkówStreszczenie w języku angielskimWykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w seriispecjalnej Zeszytów Naukowych: Monografie

Kod wydawnictwa: 978-83-7252-687-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl