Dodano produkt do koszyka

BESTSELLER Promocja

WDRAŻANIE STRATEGII PRZEZ PROJEKTY

WDRAŻANIE STRATEGII PRZEZ PROJEKTY

red.nauk.EMIL BUKŁAHA

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 64.00 zł 57.60 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8030-485-7
 
320 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
 

W opracowaniu zawarto autorskie punkty widzenia na problematykę wdrażania strategii przez projekty. Autorami są pracownicy naukowi Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, eksperci specjalizujący się w zagadnieniach zarządzania strategicznego oraz zarządzania projektami, programami i portfelami projektów. Monografia składa się z trzech części.
Pierwsza ("Strategiczny wymiar przeobrażeń organizacji", rozdziały 1-3) przedstawia wybrane zagadnienia zarządzania strategicznego, wdrażania zmian i przedsięwzięć rozwojowych o charakterze strategicznym, a także podejść i metod wdrażania strategii, istotnych z punktu widzenia problematyki tego opracowania. Ten autorski zbiór poglądów stanowi teoretyczną i metodologiczną podstawę do lepszego zrozumienia zagadnień poruszanych w kolejnych częściach monografii.
W części drugiej ("Zarządzanie projektami w procesie wdrażania strategii", rozdziały 4-6) autorzy omawiają m.in. znaczenie i rolę projektów w osiąganiu celów organizacji, koncepcję projektyzacji na tle działalności operacyjnej (ang. run the business versus change the business) oraz identyfikują powiązania między zarządzaniem strategicznym a zarządzaniem projektami. Poruszana szczegółowo jest tu również problematyka zarządzania programami i portfelami projektów przez pryzmat wdrażania celów strategicznych organizacji oraz zarządzania zmianami transformacyjnymi.
Część trzecia monografii ("Sposoby skutecznego wsparcia wdrażania strategii przez projekty", rozdziały 7-10) ma najbardziej narzędziowy charakter. Zawarte w niej treści omawiają wybrane zagadnienia zarządzania projektami, szczególnie istotne z punktu widzenia problematyki realizacji strategicznych inicjatyw projektowych, w tym w ujęciu programów i portfeli projektów. Autorzy skupili się na takich zagadnieniach, jak controlling programów i portfela projektów, dojrzałość wieloprojektowa czy rola biur zarządzania projektami (PMO) we wdrażaniu strategii organizacji.
Powyższe uzupełnione jest o szczegółową charakterystykę wiodących, uniwersalnych standardów realizacji programów i portfeli projektów, skalę oraz zakres informatycznego wsparcia w planowaniu i sterowaniu działalnością wieloprojektową oraz omówieniu roli zarządzania projektami wdrażania nowych produktów (ang. new product development) w realizacji strategii.
Monografia skierowana jest zarówno do przedstawicieli środowiska naukowego w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości, studentów kierunków biznesowych, jak też praktyków gospodarczych zainteresowanych metodami skutecznego wdrażania strategii z wykorzystaniem programów i portfeli projektów w celu wdrażania zmian o charakterze transformacyjnym.
W imieniu autorów monografii serdecznie zapraszam do jej lektury, mając nadzieję, że opisane w niej treści ukażą kluczowe znaczenie realizacji projektów w procesie strategicznego rozwoju organizacji i wzbogacą warsztat Czytelnika w zakresie skutecznych metod, narzędzi i technik projektowych we wdrażaniu strategii.
(fragment wstępu)

SPIS TREŚCI

WSTĘP

I. STRATEGICZNY WYMIAR PRZEOBRAŻEŃ ORGANIZACJI

Michał Trocki
Rozdział 1. WDRAŻANIE STRATEGII ORGANIZACJI - PODEJŚCIA I METODY
Wprowadzenie
1.1. Postępowanie badawcze i podejścia badawcze
1.2. Podejścia do zarządzania strategicznego - ujęcie merytoryczne
1.3. Podejścia do zarządzania strategicznego - ujęcie metodyczne
1.4. Metody wdrażania strategii
1.5. Rezultaty wdrażania strategii - przegląd doświadczeń
1.6. Znaczenie projektów w zarządzaniu strategicznym
Podsumowanie
Bibliografia

Agnieszka Sopińska, Wioletta Mierzejewska
Rozdział 2. STRATEGIA ORGANIZACJI W KONTEKŚCIE WDROŻENIOWYM
Wprowadzenie
2.1. Pojęcie i istota strategii w ujęciu wybranych szkół myślenia strategicznego a kontekst jej wdrażania
2.2. Poziomy tworzenia i rodzaje strategii a kontekst jej wdrażania
2.3. Miejsce i znaczenie wdrażania strategii w procesie zarządzania strategicznego
Podsumowanie
Bibliografia

Cezary Suszyński
Rozdział 3. ZMIANY I PRZEDSIĘWZIĘCIA ROZWOJOWE W ZARZĄDZANIU WSPÓŁCZESNYMI ORGANIZACJAMI
Wprowadzenie
3.1. Zarządzanie rozwojem organizacji - szerszy kontekst formułowania i wdrażania strategii rozwoju
3.2. Imperatyw przeobrażeń organizacji - perspektywa współczesnych zmian
3.3. Od wizji do wdrażania strategii organizacji - perspektywa zarządzania strategicznego
3.4. Wdrażanie przeobrażeń organizacji - perspektywa zarządzania projektami
Podsumowanie
Bibliografia

II. ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI W PROCESIE WDRAŻANIA STRATEGII

Mateusz Juchniewicz, Michał Trocki
Rozdział 4. PROJEKTY W ORGANIZACJI
Wprowadzenie
4.1. Projekty, programy, portfele projektów
4.2. Cykl zarządzania projektami
4.3. Wzrost udziału i znaczenia projektów, projektyzacja
4.4. Rola i znaczenie projektów w organizacji
4.5. Zarządzanie strategiczne a zarządzanie projektami
4.6. Znaczenie zarządzania projektami dla zarządzania strategicznego
Podsumowanie
Bibliografia

Ewa Sońta-Drączkowska
Rozdział 5. PROGRAMY WE WDRAŻANIU STRATEGII I ZMIAN ORGANIZACYJNYCH
Wprowadzenie
5.1. Programy a projekty
5.2. Typy programów
5.3. Cykl życia programu a strategia
5.4. Możliwości standaryzacji zarządzania programem projektów
5.5. Programy a zarządzanie zmianą w organizacji
5.6. Kompetencje w zarządzaniu programem
Podsumowanie
Bibliografia

Ewa Sońta-Drączkowska, Małgorzata Pojda
Rozdział 6. ZARZĄDZANIE PORTFELEM PROJEKTÓW W PROCESIE WDRAŻANIA STRATEGII
Wprowadzenie
6.1. Znaczenie i cele zarządzania portfelem projektów
6.2. Wyzwania w zarządzaniu portfelem projektów
6.3. Warunki wdrożenia zarządzania portfelami
Podsumowanie
Bibliografia

III. SPOSOBY SKUTECZNEGO WSPARCIA WDRAŻANIA STRATEGII PRZEZ PROJEKTY

Emil Bukłaha
Rozdział 7. CONTROLLING PROGRAMÓW I PORTFELI PROJEKTÓW STRATEGICZNYCH
Wprowadzenie
7.1. Istotność controllingu dla realizacji celów strategicznych organizacji
7.2. Controlling programów i portfeli projektów - istota i rodzaje
7.3. Strategiczny i operatywny controlling wieloprojektowy
7.4. Narzędzia kontroli programów i portfeli projektów
Podsumowanie
Bibliografia

Mateusz Juchniewicz, Paweł Wyrozębski
Rozdział 8. INSTYTUCJONALNE WSPARCIE WDRAŻANIA STRATEGII PRZEZ PROJEKTY
Wprowadzenie
8.1. Dojrzałość zarządzania wieloma projektami
8.2. Modelowe rozwiązania organizacji projektowej strategicznego zarządzania projektami
8.3. Biura zarządzania projektami
Podsumowanie
Bibliografia

Paweł Wyrozębski, Emil Bukłaha
Rozdział 7. WIODĄCE METODY I STANDARDY REALIZACJI WIELU PROJEKTÓW PRZYDATNE WE WDRAŻANIU STRATEGII
Wprowadzenie
9.1. Klasyczne metodyki i standardy strategicznego zarządzania projektami
9.2. Zwinne podejścia do wdrażania strategii przez projekty
9.3. Informatyczne wsparcie realizacji strategicznych programów i portfeli projektów
Podsumowanie
Bibliografia

Małgorzata Pojda
Rozdział 10. PROJEKTY ROZWOJU NOWYCH PRODUKTÓW JAKO ELEMENT WDRAŻANIA STRATEGII
Wprowadzenie
10.1. Nowe produkty i stopnie ich innowacyjności
10.2. Proces wdrożenia nowych produktów przez projekty
Podsumowanie
Bibliografia

SPIS RYSUNKÓW

SPIS TABEL

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-485-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl