Dodano produkt do koszyka

Promocja

W JAKI SPOSÓB OCENA JAKOŚCI PRODUKTU MOŻE WPŁYWAĆ NA WYBORY KONSUMENTÓW? ROLA SPOSOBU PRZETWARZANIA INFORMACJI O ATRYBUTACH PRODUKTU

W JAKI SPOSÓB OCENA JAKOŚCI PRODUKTU MOŻE WPŁYWAĆ NA WYBORY KONSUMENTÓW? ROLA SPOSOBU PRZETWARZANIA INFORMACJI O ATRYBUTACH PRODUKTU

WOJCIECH TRZEBIŃSKI, BEATA MARCINIAK, STEFAN DOROSZEWICZ

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 53.90 zł 48.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-463-5

219 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

W publikacji zaproponowano model, w którym kluczowym czynnikiem warunkującym rolę omawianych dwóch mechanizmów kształtowania postaw i zachowań konsumentów wobec produktu jest sposób przetwarzania informacji przez konsumenta. Postawy człowieka - podobnie jak inne struktury jego wiedzy - mogą bowiem wpływać na rodzaj i intensywność przetwarzania przez niego informacji o obiektach, których dotyczą.

W wielu badaniach naukowych poświęconych analizie wpływu postaw na sposób przetwarzania nowych informacji kierowano się zasadą poznawczej zgodności. Zasada ta głosi, że człowiek stara się utrzymać spójność struktur poznawczych m.in. poprzez wyszukiwanie z otoczenia informacji zgodnych z posiadanym przez siebie zbiorem postaw i jednoczesne odrzucenie tych informacji, które mogłyby te istniejące postawy podważyć. W psychologii społecznej i poznawczej przyjmuje się, że postawa może zatem funkcjonować analogicznie do schematu poznawczego16. Schematy poznawcze natomiast wpływają na przetwarzanie informacji, wyznaczając oczekiwania człowieka, organizując proces kodowania docierających do niego nowych treści, a także ukierunkowując proces generowania przez niego wniosków.

Odnosząc te wnioski pochodzące z literatury do postaw, można sądzić, że postawy także mogą ukierunkowywać sposób przetwarzania informacji przez konsumentów, który - generalnie rzecz ujmując - może być bardziej automatyczny lub bardziej analityczny. Potwierdzają to np. wyniki badań Edwardsa i Smitha, którzy wykazali, że argumenty zgodne z przyjętą postawą są przetwarzane przez osoby badane krócej i w sposób bardziej automatyczny, argumenty stojące w sprzeczności z nią są zaś poddawane krytyce poprzez celowe wyszukiwanie w pamięci informacji zgodnych z początkową postawą, co prowadzi do nasilenia i wydłużenia procesu analitycznego przetwarzania.

W centrum uwagi autorów niniejszej monografii znalazło się zatem pytanie o rolę, jaką sposób przetwarzania informacji o atrybutach produktu może odgrywać w ramach dokonywania wyborów konsumenckich.

SPIS TREŚCI

WPROWADZENIE

Rozdział 1
WIELOATRYBUTOWE MODELE POSTAW KONSUMENTÓW W ŚWIETLE LITERATURY
1.1. Deklarowana ważność atrybutów produktu jako podstawa kształtowania postaw
1.2. Wkład semantyczny jako podstawa kształtowania postaw konsumentów
1.3. Przetwarzanie informacji przez konsumenta

Rozdział 2
UWARUNKOWANIA SPOSOBU PRZETWARZANIA INFORMACJI PRZEZ KONSUMENTÓW
2.1. Charakterystyka produktu
2.2. Cechy indywidualne konsumenta
2.2.1. Styl poznawczy
2.2.2. Potrzeba poznawczego domknięcia
2.3. Charakter sytuacji zakupowej

Rozdział 3
MODEL WIELOWAGOWY I METODYKA JEGO EMPIRYCZNEJ WERYFIKACJI
3.1. Model wielowagowy
3.2. Metodyka weryfikacji empirycznej modelu wielowagowego
3.2.1. Wybór kategorii produktowej do badania
3.2.2. Schemat postępowania badawczego
3.2.3. Identyfikacja postrzeganych przez konsumentów cech pierwotnych produktu (etap 1)
3.2.3.1. Cel etapu
3.2.3.2. Metoda i procedura badania
3.2.4. Struktura wymiarowa postrzeganego produktu (etap 2)
3.2.4.1. Cel etapu
3.2.4.2. Metoda i procedura badania
3.2.5. Uwarunkowania decyzji konsumenta o wyborze postrzeganego produktu (etap 3)
3.2.5.1. Cel etapu
3.2.5.2. Metoda i procedura badania

Rozdział 4
ASPEKTY ETYCZNE POSTĘPOWANIA BADAWCZEGO W RAMACH WERYFIKACJI EMPIRYCZNEJ MODELU WIELOWAGOWEGO
4.1. Fundament etyczny
4.2. Generalne normy etyczne i ich źródła
4.3. Zakres dylematów etycznych towarzyszących projektowi badawczemu i sposoby ich rozwiązywania
4.3.1. Zakres badań i wybór celów badawczych
4.3.2. Etyczny wymiar zastosowanych metod i procedur postępowania badawczego
4.3.3. Uczestnicy badania i ich fundamentalne prawa
4.3.3.1. Prawo do autonomii decyzyjnej
4.3.3.2. Prawo do informacji
4.3.3.3. Zasada anonimowości
4.3.3.4. Zasada podmiotowości i godności
4.3.3.5. Zasada poufności
4.3.4. Narzędzia pomiaru
4.3.5. Etyczny wymiar metod analizy danych
4.3.6. Triangulacja metodologiczna
4.3.7. Sposób zabezpieczenia uzyskanych wyników
4.3.8. Prezentacja i udostępnianie wyników badania

Rozdział 5
WYNIKI WERYFIKACJI EMPIRYCZNEJ MODELU WIELOWAGOWEGO
5.1. Identyfikacja postrzeganych przez konsumentów cech pierwotnych produktu (etap 1)
5.2. Charakterystyka wymiarowa produktu postrzeganego przez konsumentów (etap 2)
5.2.1. Konsumenci intuicyjni
5.2.2. Konsumenci analityczni
5.3. Uwarunkowania decyzji konsumenta o wyborze produktu postrzeganego (etap 3)
5.4. Potrzeba poznawczego domknięcia
5.4.1. Narzędzie pomiaru
5.4.2. Rzetelność skali PPD
5.4.3. Związek potrzeby poznawczego domknięcia ze stylem poznawczym
5.4.4. Analiza korelacji
5.4.5. ANOVA
5.5. Badania postaw przeciętnego konsumenta wobec inherentnych właściwości zwykłych długopisów. Analiza współzmienności badanych postaw i zachowań przeciętnego konsumenta w sytuacji wyboru produktu
5.5.1. Metoda pracy
5.5.1.1. Zmienne i kryteria wnioskowania
5.5.1.2. Zasada wyznaczania wartości zmiennej Si, j
5.5.1.3. Zasada wyznaczania wartości zmiennej ?i, j
5.5.1.4. Zasada wyznaczania wartości zmiennej Ti, j
5.5.1.5. Zasady klasyfikowania zmiennej Ej
5.5.1.6. Metoda badania użytkowego znaczenia długopisu dla konsumenta
5.5.1.7. Zasady klasyfikowania zmiennej Cj
5.5.2. Wyniki badań
5.5.2.1. Identyfikacja kluczowych właściwości długopisu na podstawie średniej wartości ?i gotowości ich aktywacji
5.5.2.2. Ocena zgodności postaw grupy respondentów pobranej próby, określonych na podstawie właściwości zidentyfikowanych na podstawie gotowości do aktywacji, z zachowaniami związanymi ze swobodnym wyborem dwóch z siedmiu ocenianych długopisów
5.5.2.3. Identyfikacja kluczowych właściwości długopisu na podstawie średniej wartości Ti wkładu semantycznego
5.5.2.4. Ocena zgodności postaw określonych na podstawie właściwości zidentyfikowanych dzięki wkładowi semantycznemu Ti z zachowaniami respondentów związanymi ze swobodnym wyborem dwóch z siedmiu ocenianych długopisów
5.5.2.5. Identyfikacja kluczowych właściwości długopisu na podstawie średniej wartości ?i deklarowanej ważności
5.5.2.6. Ocena zgodności postaw określonych na podstawie właściwości zidentyfikowanych na podstawie średnich najwyższych wartości ?i wag deklarowanych przez respondentów z ich zachowaniami związanymi ze swobodnym wyborem dwóch z siedmiu ocenianych długopisów
5.5.2.7. Badania relacji postaw wobec jakości kompleksowej Qj i zachowań respondentów wobec zwykłych długopisów w sytuacji wyboru produktu
5.5.2.8. Syntetyczne ujęcie uzyskanych wyników

Rozdział 6
INTERPRETACJA UZYSKANYCH WYNIKÓW
6.1. Wnioski końcowe
6.2. Wykorzystanie praktyczne
6.3. Wnioski istotne w kontekście dalszych badań

PODSUMOWANIE

BIBLIOGRAFIA

ZAŁĄCZNIKI

SPIS RYSUNKÓW

SPIS TABEL

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-463-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl