STATYSTYKA DLA MENEDŻERÓW TEORIA I PRAKTYKA wyd.2
ANNA BIELECKA
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO NIEOCZYWISTE
Cena: 79.00 zł
71.10 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-66402-42-3
506 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Statystyka dla menedżerów jest książką przeznaczoną dla studentów i praktyków zarządzania. Wychodząc od definicji statystyki jako nauki o metodach zbierania, analizy i interpretacji danych liczbowych oraz od przedstawienia podstawowych pojęć, autorka omawia najważniejsze zagadnienia związane z zastosowaniem metod statystycznych w biznesie i ekonomii:
etapy badań statystycznych, formułowanie celu praktycznego i diagnostycznego, określanie podmiotu, przedmiotu, zakresu i czasu badania oraz możliwych do zastosowania metod badawczych,
postępowanie ze zbiorem danych będących efektem przeprowadzonego badania,
wybór właściwych narzędzi do porządkowania danych,
miary statystyczne jako najważniejsze narzędzia analizy rozkładu cechy
w populacji oraz ich zastosowanie do oceny przedsięwzięć inwestycyjnych,
metody analizy współzależności zjawisk - pojęcia regresji i korelacji,
narzędzia do analizy dynamiki zjawisk ekonomicznych.
Zaprezentowana tu teoretyczna wiedza uzupełniona jest praktycznymi przykładami wykorzystania omawianych narzędzi, a testy kontrolne i zadania wraz z rozwiązaniami dają możliwość sprawdzenia nabytych umiejętności.
SPIS TREŚCI
O autorce
Wstęp
1. Podstawowe pojęcia i definicje
1.1. Co to jest statystyka?
1.2. Prawidłowość statystyczna
1.3. Podział statystyki
1.4. Zbiorowość, podzbiorowość, próba
1.5. Cecha statystyczna
1.6. Skale pomiarowe
Pytania i ćwiczenia kontrolne
Odpowiedzi
2. Etapy badań statystycznych
2.1. Planowanie i organizacja
2.2. Zbieranie danych statystycznych
2.3. Opracowanie zebranego materiału
2.4. Analiza wyników badania
2.5. Przykład badania - analiza struktury studentów studiów
podyplomowych MBA
Pytania kontrolne i ćwiczenia
Odpowiedzi
3. Formy prezentacji danych statystycznych
3.1. Ogólna charakterystyka
3.2. Formy prezentacji cech niemierzalnych
3.3. Formy prezentacji cech mierzalnych
Pytania kontrolne i ćwiczenia
4. Charakterystyki opisowe rozkładu jednej cechy
4.1. Klasyfikacja miar statystycznych
4.2. Miary poziomu wartości
Pytania kontrolne i ćwiczenia
Odpowiedzi
4.3. Miary dyspersji (zmienności, rozproszenia, zróżnicowania)
4.4. Miary asymetrii (skośności)
4.5. Miary kurtozy (spłaszczenia)
4.6. Koncentracja i równomierność. Krzywa Lorenza
4.7. Momenty statystyczne
4.8. Wykres ramkowy
4.9. Graficzna analiza porównawcza rozkładów cechy
4.10. Przykład praktyczny - analiza rozkładu cen akcji
4.11. Wykorzystanie modułów statystycznych Excela do analizy
danych ilościowych
Pytania kontrolne i ćwiczenia
Odpowiedzi
5. Zastosowanie miar statystycznych do oceny dobroci przedsięwzięć
inwestycyjnych
5.1. Stopa zwrotu i odchylenie standardowe jako czynniki określające dochód i ryzyko inwestycji
5.2. Kryteria oceny dobroci przedsięwzięć inwestycyjnych
5.3. Mapa ryzyka
Pytania kontrolne i ćwiczenia
Odpowiedzi
6. Analiza współzależności
6.1. Istota i pojęcie współzależności
6.2. Analiza regresji
6.3. Analiza korelacji
6.4. Prognozowanie na podstawie modelu regresji liniowej
6.5. Analiza regresji i korelacji z wykorzystaniem programu Excel
6.6. Przykład praktyczny - wykorzystanie współczynnika korelacji rang
Spearmana w marketingu
6.7. Przykład praktyczny - wykorzystanie analizy regresji i korelacji do wyodrębniania kosztów stałych i zmiennych w przedsiębiorstwie
6.8. Regresja krzywoliniowa
6.9. Zależność stochastyczna między zmiennymi - tablice korelacyjne
Pytania kontrolne i ćwiczenia
Odpowiedzi
7. Analiza dynamiki zjawisk
7.1. Mierniki dynamiki zjawisk jednorodnych
7.2. Zamiana indeksów o różnych podstawach
7.3. Określanie przeciętnego poziomu i przeciętnego tempa zmian
zjawiska
7.4. Indeksy agregatowe wielkości absolutnych
7.5. Przykład praktyczny - wartość eksportu/importu a zmiany kursu euro
7.6. Przykład praktyczny - analiza dynamiki wartości portfela
7.7 Badanie zmienności zjawisk w czasie
Pytania kontrolne i ćwiczenia
Odpowiedzi
8. Ucz się sam
8.1. Przykładowe zadania z rozwiązaniami
8.2.Zadania do samodzielnego rozwiązania
Odpowiedzi
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-66402-42-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.