SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ STRATEGIE I SPOŁECZNE ZNACZENIE
red.nauk.MICHAŁ KAPIAS
Wydawnictwo: ŚLĄSK
Cena: 39.90 zł
35.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7164-822-9
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2014 |
|
Wolność stale trzeba zdobywać, nie można jej tylko posiadać. Przychodzi jako dar, utrzymuje się jako zmaganie (Karol Wojtyła). W tym kontekście dostrzeżono, jak istotną rolę odgrywa kategoria odpowiedzialności w należytym utrzymywaniu i korzystaniu z uzyskanej wolności, która jest przecież nie tylko wartością i potrzebą człowieka, ale także przejawem jego natury.Krótkowzroczność ekonomiczna, a także różne skrajnie egoistyczne ideologie narzucane społecznościom na przełomie XX i XXI wieku, ostatecznie doprowadziły do olbrzymiego kryzysu gospodarczego, przez licznych komentatorów postrzeganego jako efekt odrzucenia zasad etycznych, a w szczególności zaniedbań, jakie wynikły z braku odpowiedzialności w perspektywie działań społeczno-gospodarczych.Publikacja wpisuje się w zbiór opracowań, które podejmują refleksję nad społeczną odpowiedzialnością biznesu, ale w istotnym stopniu różni się od nich. Owym wyróżnikiem jest podmiot, który określa społeczna odpowiedzialność - jest nim organizacja. Opisana problematyka została więc nie tylko sprowadzona do wymiarów ekonomicznych - społecznej odpowiedzialności, ale też ujęta w perspektywę społeczną i etyczną. Wszak organizacją są zarówno firmy czy przedsiębiorstwa zajmujące się działalnością stricte biznesową, jak i różnego rodzaju instytucje z tzw. trzeciego sektora, czyli organizacje non profit, które swe działania kumulują wokół realizacji zadań pro publico bono.Odpowiedzialność społeczna stopniowo przestaje być ekstrawagancją czy modą. Zglobalizowana rzeczywistość niejako wymusza, by stała się pewnego rodzaju standardem działań gospodarczych. Dlatego też autorzy wyrażają nadzieję, że niniejsza książka nie tylko przyczyni się do zobrazowania istoty społecznej odpowiedzialności, ale przede wszystkim stanie się "głosem wołającego", który z pełnym zaangażowaniem rozpowszechnia konieczność wdrażania tych postaw w szeroko rozumianej aktywności społeczno-gospodarczej.Ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp
Anna Adamus-Matuszyńska: Interpretatywno-symboliczne znaczenie odpowiedzialności współczesnego biznesuPaweł Kocoń: Odpowiedzialna organizacjaBogumiła Barańska: Postawy pracowników wobec społecznej odpowiedzialnościMaria Kotas: Odpowiedzialność polskiego biznesuRenata Maćkowska: Obszar współpracy z organizacjami pozarządowymi w strategii społecznej odpowiedzialności biznesuUrszula Janeczek, Zdzisław Janeczek: Koncepcja społecznej odpowiedzialności a proces internacjonalizacji i globalizacjiMichał Kapias, ks. Grzegorz Polok: Etos w działaniach społecznej odpowiedzialności organizacjiZakończenieAneks. Kwestionariusz ankiety
Kod wydawnictwa: 978-83-7164-822-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.