Dodano produkt do koszyka

Promocja

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ STRATEGIE I SPOŁECZNE ZNACZENIE

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ STRATEGIE I SPOŁECZNE ZNACZENIE

red.nauk.MICHAŁ KAPIAS

Wydawnictwo: ŚLĄSK

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7164-822-9
 
258 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014
 

Wolność stale trzeba zdobywać, nie można jej tylko posiadać. Przychodzi jako dar, utrzymuje się jako zmaganie (Karol Wojtyła). W tym kontekście dostrzeżono, jak istotną rolę odgrywa kategoria odpowiedzialności w należytym utrzymywaniu i korzystaniu z uzyskanej wolności, która jest przecież nie tylko wartością i potrzebą człowieka, ale także przejawem jego natury.Krótkowzroczność ekonomiczna, a także różne skrajnie egoistyczne ideologie narzucane społecznościom na przełomie XX i XXI wieku, ostatecznie doprowadziły do olbrzymiego kryzysu gospodarczego, przez licznych komentatorów postrzeganego jako efekt odrzucenia zasad etycznych, a w szczególności zaniedbań, jakie wynikły z braku odpowiedzialności w perspektywie działań społeczno-gospodarczych.Publikacja wpisuje się w zbiór opracowań, które podejmują refleksję nad społeczną odpowiedzialnością biznesu, ale w istotnym stopniu różni się od nich. Owym wyróżnikiem jest podmiot, który określa społeczna odpowiedzialność - jest nim organizacja. Opisana problematyka została więc nie tylko sprowadzona do wymiarów ekonomicznych - społecznej odpowiedzialności, ale też ujęta w perspektywę społeczną i etyczną. Wszak organizacją są zarówno firmy czy przedsiębiorstwa zajmujące się działalnością stricte biznesową, jak i różnego rodzaju instytucje z tzw. trzeciego sektora, czyli organizacje non profit, które swe działania kumulują wokół realizacji zadań pro publico bono.Odpowiedzialność społeczna stopniowo przestaje być ekstrawagancją czy modą. Zglobalizowana rzeczywistość niejako wymusza, by stała się pewnego rodzaju standardem działań gospodarczych. Dlatego też autorzy wyrażają nadzieję, że niniejsza książka nie tylko przyczyni się do zobrazowania istoty społecznej odpowiedzialności, ale przede wszystkim stanie się "głosem wołającego", który z pełnym zaangażowaniem rozpowszechnia konieczność wdrażania tych postaw w szeroko rozumianej aktywności społeczno-gospodarczej.Ze Wstępu

SPIS TREŚCI

Wstęp

Anna Adamus-Matuszyńska: Interpretatywno-symboliczne znaczenie odpowiedzialności współczesnego biznesuPaweł Kocoń: Odpowiedzialna organizacjaBogumiła Barańska: Postawy pracowników wobec społecznej odpowiedzialnościMaria Kotas: Odpowiedzialność polskiego biznesuRenata Maćkowska: Obszar współpracy z organizacjami pozarządowymi w strategii społecznej odpowiedzialności biznesuUrszula Janeczek, Zdzisław Janeczek: Koncepcja społecznej odpowiedzialności a proces internacjonalizacji i globalizacjiMichał Kapias, ks. Grzegorz Polok: Etos w działaniach społecznej odpowiedzialności organizacjiZakończenieAneks. Kwestionariusz ankiety

Kod wydawnictwa: 978-83-7164-822-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl