Dodano produkt do koszyka

Promocja

SMART CITY W PRZESTRZENI INFORMACYJNEJ

SMART CITY W PRZESTRZENI INFORMACYJNEJ

PRZEMYSŁAW KRYSIŃSKI

Wydawnictwo: UMK

Cena: 43.90 zł 39.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-231-4411-3
 
352 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
 

Pierwsza publikacja na polskim rynku wydawniczym poświęcona ocenie potencjału rozwiązań należących do koncepcji smart city w kontekście sektora informacyjnego. Podjęto w niej próbę konceptualizacji idei inteligentnych miast na tle rozważań na temat społeczeństwa informacyjnego oraz istoty partycypacji społecznej, a także zaprezentowano kompleksowy przegląd piśmiennictwa odnoszącego się do koncepcji smart city i obejmującego dorobek różnych dyscyplin naukowych.

Dla potrzeb egzemplifikacji przywołanych teorii dokonano przeglądu najbardziej reprezentatywnych projektów smart wdrażanych w wielu obszarach funkcjonowania miasta, realizowanych w zagranicznych i polskich ośrodkach miejskich. Aby odpowiedzieć na pytanie o stopień obecności rozwiązań smart w polityce miejskiej, dokonano badania budżetów partycypacyjnych 10 polskich miast (tzw. europolis) z lat 2012-2018.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Część 1. Nowoczesne technologie i partycypacja społeczna jako determinanty rozwoju inteligentnych miast

1. Społeczeństwo obywatelskie jako płaszczyzna aktywności i współpracy
1.1. Rola informacji i aktywności obywatelskiej a procesy kształtowania nowego rodzaju społeczeństw
1.1.1. Społeczeństwo informacyjne
1.1.2. Społeczeństwo obywatelskie
1.2. Filary społeczeństwa obywatelskiego
1.2.1. Kapitał społeczny i zaufanie
1.2.2. Otwarty samorząd
1.2.3. Organizacje pozarządowe
1.3. Rola i znaczenie partycypacji społecznej
1.3.1. Definicja partycypacji społecznej
1.3.2. Partycypacja społeczna w koncepcjach zarządzania publicznego
1.3.3. Sposoby angażowania obywateli
1.4. Pozytywne i negatywne aspekty społeczeństwa obywatelskiego

2. Smart city jako przedmiot badań interdyscyplinarnych
2.1. Model poszukiwania literatury przedmiotu
2.2. Obecność problematyki smart city na łamach literatury przedmiotu
2.2.1. Piśmiennictwo zagraniczne
2.2.2. Piśmiennictwo polskie
2.2.3. Raporty
2.2.4. Wnioski płynące z ilościowej analizy piśmiennictwa
2.3. Aspekty smart city poruszane na łamach literatury przedmiotu
2.3.1. Obszary zainteresowań badaczy z zagranicy
2.3.2. Obszary zainteresowań polskich badaczy
2.3.3. Obszary zainteresowań twórców raportów
2.3.4. Wnioski płynące z analizy treściowej piśmiennictwa
2.4. Definicja smart city w świetle literatury przedmiotu

3. Smart city - próba konceptualizacji
3.1. Podstawy prawne
3.1.1. Wybrane programy i inicjatywy europejskie dotyczące inteligentnych miast
3.1.2. Wybrane polskie programy i inicjatywy dotyczące inteligentnych miast
3.2. Koncepcja smart city jako miasta innowacyjnego i jej składowe
3.3. Przykłady wdrożeń rozwiązań smart w wybranych ośrodkach miejskich (z wyłączeniem sektora informacyjnego)
3.3.1. Realizacja koncepcji smart city na świecie w obszarach spoza sektora informacyjnego
3.3.2. Realizacja koncepcji smart city w Polsce w obszarach spoza sektora informacyjnego
3.4. Korzyści i zagrożenia związane z wdrażaniem koncepcji smart city

Część 2. Rozwiązania smart w sektorze informacyjnym

1. Koncepcja smart city jako obszar zainteresowania bibliologii i informatologii
1.1. Model poszukiwania literatury na temat smart city z zakresu bibliologii i informatologii
1.2. Obecność problematyki smart city na łamach publikacji z zakresu bibliologii i informatologii
1.2.1. Piśmiennictwo zagraniczne
1.2.2. Piśmiennictwo polskie
1.2.3. Wnioski płynące z ilościowej analizy zagranicznego i polskiego piśmiennictwa
1.3. Aspekty smart city poruszane na łamach zagranicznej i polskiej literatury z zakresu bibliologii i informatologii
1.3.1. Obszary badawcze
1.3.2. Wnioski płynące z analizy treściowej zagranicznego i polskiego piśmiennictwa
1.4. Koncepcja inteligentnego miasta w perspektywie bibliologicznej

2. Obszary wdrożeń rozwiązań smart w sektorze informacyjnym
2.1. Definicja sektora informacyjnego
2.2. Przykłady wdrożeń rozwiązań smart w wybranych ośrodkach miejskich
2.2.1. Realizacja koncepcji smart city na świecie w obszarach z sektora informacyjnego
2.2.2. Realizacja koncepcji smart city w Polsce w obszarach z sektora informacyjnego
2.3. Zagraniczne vs polskie wdrożenia koncepcji smart city w sektorze informacyjnym

3. Projekty z sektora informacyjnego i rozwiązania smart w polskich budżetach obywatelskich w latach 2012-2018
3.1. Mechanizm budżetu obywatelskiego w Polsce
3.2. Potrzeby mieszkańców miast aspirujących do bycia smart a projekty zgłaszane do budżetów obywatelskich
3.3. Obecność rozwiązań smart w polskich budżetach partycypacyjnych w świetle badań własnych
3.3.1. Polskie miasta pretendujące do miana smart city
3.3.2. Metodyka badań własnych
3.3.3. Rezultaty badań
3.3.3.1. Liczba projektów z sektora informacyjnego
3.3.3.2. Rozwiązania smart zgłaszane do budżetów obywatelskich vs projekty rekomendowane do realizacji
3.3.3.3. Kategorie projektów z sektora informacyjnego uwzględniających rozwiązania smart
3.3.3.4. Popularność projektów smart wśród mieszkańców poszczególnych miast
3.3.3.5. Koszty realizacji projektów smart vs wartość środków finansowych zaplanowanych w budżetach partycypacyjnych
3.3.3.6. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Spis wykresów

Streszczenie i słowa kluczowe

Summary and keywords

Indeks osobowy

Indeks rzeczowy

Kod wydawnictwa: 978-83-231-4411-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl