RESOCJALIZACJA CZARNO NA BIAŁYM KONTEKSTY NIEDOSTOSOWANIA SPOŁECZNEGO I ICH PRAKTYCZNE ODNIESIENIA
red.nauk.DOROTA RYBCZYŃSKA-ABDEL KAWY, red.nauk.ANNA KARŁYK-ĆWIK
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO EDUKACYJNE AKAPIT
Cena: 38.90 zł
35.01 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-63955-42-7
267 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016
Prowadzone analizy procesu resocjalizacji coraz wyraźniej uwidaczniają rozbieżności pomiędzy formułowanymi postulatami a faktycznym jego przebiegiem, jakością oraz jego efektywnością. Zwracają na to uwagę Anna Karłyk-Ćwik i Dorota Rybczyńska-Abdel Kawy - redaktorzy naukowi książki "Resocjalizacja - czarno na białym. Konteksty niedostosowania społecznego i ich praktyczne odniesienia". We wstępie do niej czytamy m.in.: "Konfrontacja oczekiwań z rzeczywistością obnaża liczne słabości i problemy resocjalizacji w wymiarze systemowym, instytucjonalnym, metodycznym, a także po prostu ludzkim. Wyłaniający się zarówno z naukowego oglądu i refleksji, jak też z potocznych obserwacji i opinii, niekorzystny obraz polskiej resocjalizacji domaga się z jednej strony podejmowania coraz bardziej intensywnych poszukiwań czynników optymalizujących proces resocjalizacji, z drugiej zaś - uczciwej, rzetelnej i ciągłej diagnozy jego stanu. Diagnoza owa, podobnie jak resocjalizacyjna diagnoza niedostosowania społecznego, powinna koncentrować się nie tylko na symptomach zaburzeń (słabościach, błędach, problemach), ale przede wszystkim na potencjale i zasobach (tradycji, wartościach, koncepcjach i teoriach naukowych, doświadczeniu praktycznym, inspirujących rozwiązaniach i przykładach innych krajów, kompetencjach i zaangażowaniu personelu, itp.), którymi nasz system resocjalizacji dysponuje. Stanowiący zwieńczenie tego procesu wymaga zatem stałego konfrontowania przesłanek wywodzonych z tradycji wychowania resocjalizującego z realiami i współczesnymi oczekiwaniami społecznymi, a także pokazywania w sposób niezawoaluowany - - obiektywnego i rzeczywistego obrazu, aby ostatecznie poddać go krytycznej refleksji i interdyscyplinarnej dyskusji badaczy, teoretyków i praktyków resocjalizacji i pokrewnych dyscyplin". Analiza zawartości książki pozwala stwierdzić, że Ów trud opisu i krytycznej analizy rzeczywistości resocjalizacyjnej podjęli Autorzy tekstów zamieszczonych w niniejszym tomie. Przekonanie to podziela recenzent książki prof. UMCS w Lublinie, dr hab. Andrzej Węgliński, który m.in. stwierdza: "Wielkowymiarowość recenzowanej pracy, przystępność i klarowność wywodów poszczególnych Autorów, zakres poruszanych zagadnień stanowić będzie znacząca inspirację i gorącą zachętę do teoretyczno-badawczego i praktycznego zajmowania się i zainteresowania, przez szeroką rzeszę czytelników niedostosowaniem społecznym, profilaktyką, penitencjarystyką i resocjalizacją w Polsce. Wdzięcznymi jej czytelnikami mogą być zarówno praktycy, jak i teoretycy, studenci różnych kierunków studiów, jak i osoby zatrudnione w instytucjach profilaktyczno-edukacyjnych i oświatowych mających do czynienia z osobami niedostosowanymi społecznie lub zagrożonymi czynnikami ryzyka i dezadaptacją społeczną".
SPIS TREŚCI
WSTĘP
CZĘŚĆ I.
WYBRANE PRZEJAWY NIEDOSTOSOWANIA SPOŁECZNEGOKarolina Walczak, Katarzyna SadowskaCyberbullying jako wyzwanie współczesnościDorota JędrzejczakNieletni sprawcy zabójstw. Zarys problematyki w świetle teorii i badańBeata KrzaczkowskaEtiologia zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży.Rola Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w zapobieganiuniedostosowaniu społecznemuErnest MagdaPerspektywy życia młodocianych przestępcóww warunkach ponowoczesnego świataDorota Rybczyńska Abdel KawyJak ćmy do ognia... O zagrożeniu uzależnieniempodopiecznych lubuskich OHPRyszard Kałużny, Agata KałużnaŻycie osób dorosłych wychowywanych w rodzinachz problemem alkoholowymAgnieszka JarosWspółczesne tendencje w terapii współuzależnieniaz uwzględnieniem czynników chroniących
CZĘŚĆ II.
RESOCJALIZACYJNE, EDUKACYJNE I PROFILAKTYCZNEASPEKTY PRACY Z NIELETNIMI, MŁODOCIANYMI I DOROSŁYMIMarek HeineZmiany modelu kształcenia pedagogów resocjalizacyjnychw Dolnośląskiej Szkole WyższejMagdalena StaniaszekPostrzeganie młodzieżowych ośrodków wychowawczychprzez ich wychowanków w kontekście klimatu społecznegoAdam DekaOddziaływania resocjalizacyjne w ośrodkach penitencjarnych.Refleksje teoretyczneKrzysztof DziadkiewiczKategoryzacja skazanych oddanych pod dozór kuratora sądowego,w świetle aktualnych zmian prawa karnego wykonawczegoi przesłanek praktycznych stosowania taksonomiiw pracy ze skazanym pozostającym w okresie próbyFilomena FórmanPogotowie rodzinne jako forma wsparcia społecznegoMałgorzata Sojka-ChoptianyEdukacja dla Życia - alternatywa Marii MontessoriAdam Pęk, Jakub ŻuberAnaliza symptomatologiczna zaburzonego zachowaniauczniów szkół gimnazjalnych w świetle badań własnychAnna Karłyk-ĆwikProfilaktyka agresji w szkole z perspektywy teorii i badań własnych
Kod wydawnictwa: 978-83-63955-42-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.