Dodano produkt do koszyka

Promocja

REPUTACJA PRZEDSIĘBIORSTWA A ZACHOWANIA INWESTORÓW GIEŁDOWYCH PODEJŚCIE EKSPERYMENTALNE

REPUTACJA PRZEDSIĘBIORSTWA A ZACHOWANIA INWESTORÓW GIEŁDOWYCH PODEJŚCIE EKSPERYMENTALNE

ANNA BLAJER-GOŁĘBIEWSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7865-797-2

265 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019

Problematyka podjęta w książce dotyczy reputacji przedsiębiorstw, jako czynnika mającego wpływ na zachowania inwestorów giełdowych. Wpisuje się ona w zakres mikroekonomicznej teorii podejmowania decyzji przez podmioty rynkowe oraz w nurt ekonomii behawioralnej czy tez finansów behawioralnych.

Dotychczasowe teorie, opisujące decyzje inwestorów giełdowych, koncentrowały się głównie na takich determinantach jak wyniki finansowe, napływ nowych informacji, czy też czynniki psychologiczne. Niewiele miejsca w literaturze poświęcono wpływowi reputacji przedsiębiorstwa na zachowania inwestorów giełdowych. Dotychczasowe badania w zakresie reputacji przedsiębiorstw koncentrowały się raczej na budowaniu jej i zarządzaniu nią w kontekście relacji z klientami. Liczba badań dotyczących wpływu reputacji na zachowania i decyzje pozostałych interesariuszy jest znikoma.

Celem niniejszej książki jest wypełnienie tych luk poprzez kompleksową analizę reputacji przedsiębiorstwa: jej definicji, wielowymiarowego wpływu na funkcjonowanie i wyniki organizacji, metod pomiaru reputacji, a także poprzez przeprowadzenie eksperymentu ekonomicznego imitującego warunki giełdowe. Badanie to pozwoli na określenie czynników behawioralnych i społecznych wpływających na postrzeganie reputacji.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Pojęcie reputacji i jej znaczenie dla przedsiębiorstw
1.1. Istota reputacji przedsiębiorstwa
1.2. Typ reputacji, podejście do reputacji i jej konceptualizacja
1.3. Obszary badawcze

Rozdział 2
Reputacja przedsiębiorstwa w ekonomii behawioralnej
2.1. Istota ekonomii behawioralnej
2.2. Kierowanie się reputacją a charakterystyki behawioralne decydentów
2.3. Społeczno-behawioralny wymiar reputacji

Rozdział 3
Metody pomiaru reputacji przedsiębiorstw
3.1. Wewnętrzne metody pomiaru reputacji
3.2. Metody oparte na analizie zawartości i badaniach ankietowych
3.3. Metody oparte na modelach wyceny przedsiębiorstwa
3.4. Metody oparte na indeksach giełdowych
3.5. Metody oparte na rankingach przedsiębiorstw
3.6. Metody oparte na wskaźnikach reputacji
3.7. Porównanie metod

Rozdział 4
Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania
inwestorów giełdowych - podejście eksperymentalne
4.1. Badania eksperymentalne w ekonomii
4.2. Cechy "dobrego" eksperymentu
4.3. Badania eksperymentalne dotyczące reputacji na rynkach akcji
4.4. Istota badania i dobór próby
4.5. Wprowadzenie do eksperymentu
4.6. Eksperyment właściwy
4.7. Badanie czynników psychologicznych i ekonomicznych
4.8. Zakończenie eksperymentu

Rozdział 5
Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania
inwestorów giełdowych - wyniki badań
5.1. Badanie pilotażowe
5.2. Wstępna analiza danych
5.3. Charakterystyki psychologiczne decydentów
5.4. Indywidualna ocena reputacji
5.5. Społeczno-behawioralny wymiar reputacji
5.6. Wpływ czynników społecznych i indywidualnej oceny
reputacji na zachowania inwestycyjne
5.7. Wpływ reputacji przedsiębiorstwa na zachowania inwestorów
w kontekście czynników psychologicznych
5.8. Pełny model zmian krańcowej skłonności do inwestowania
5.9. Reputacja a niespodziewane zmiany cen akcji
5.10. Model podsumowujący wyniki badań

Zakończenie

Literatura

Spis rysunków

Spis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-7865-797-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl