REKLAMA PRODUKTÓW LECZNICZYCH KOMENTARZ DO ART. 52-64 USTAWY PRAWO FARMACEUTYCZNE
red.nauk.KATARZYNA CZYŻEWSKA
Wydawnictwo: WOLTERS KLUWER
Cena: 149.00 zł
117.71 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8223-674-3
322 stron
format: A5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2020
Publikacja prezentuje zasady reklamy produktów leczniczych zebrane w rozdziale 4 ustawy z 6.09.2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 944 ze zm.). W komentarzu szczegółowo, ale zarazem bardzo praktycznie, omówiono przepisy art. 52-64 ustawy, opierając się na doświadczeniu autorów i orzecznictwie sądów oraz uwzględniając aktualną wykładnię stosowaną przez organ nadzoru nad wytwarzaniem produktów leczniczych i obrotem nimi, czyli przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
W opracowaniu można znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:
- w jakim przypadku można przyjąć, że reklama leku wprowadza w błąd;
- jak ściśle należy interpretować pojęcie zgodności reklamy z Charakterystyką Produktu Leczniczego;
- kiedy przekaz dotyczący leku nie będzie w ogóle uznany za reklamę;
- czy i w jakim zakresie można sponsorować konferencje, zjazdy i kongresy naukowe kierowane do osób upoważnionych do wystawiania recept lub prowadzących obrót produktami leczniczymi.
Wyjaśnienie tych zagadnień ma fundamentalne znaczenie dla osób zaangażowanych w tworzenie materiałów reklamowych dla szeroko rozumianej branży farmaceutycznej lub ich akceptację przed emisją czy dystrybucją.
W książce zaprezentowano przegląd wielu kluczowych decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego, zarówno tych stwierdzających naruszenie prawa, jak i tych umarzających postępowanie.
Publikacja jest przeznaczona dla adwokatów i radców prawnych specjalizujących się w doradztwie z zakresu prawa farmaceutycznego. Będzie przydatna także dla pracowników działów sprzedaży, marketingu i PR firm farmaceutycznych oraz pracowników agencji reklamowych i domów mediowych.
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów
Wstęp
Ustawa z 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne
Rozdział 4. Reklama produktów leczniczych
Art. 52. [Definicja reklamy produktu leczniczego]
Art. 53. [Ograniczenia w reklamie produktu leczniczego]
Art. 54. [Reklama kierowana do profesjonalistów.
Dostarczanie bezpłatnych próbek]
Art. 55. [Ograniczenie w reklamie publicznej]
Art. 56. [Zakazy reklamowe]
Art. 57. [Produkty objęte zakazem reklamy]
Art. 58. [Zakaz przekazywania i przyjmowania korzyści]
Art. 59. [Delegacja: reklama produktów leczniczych]
Art. 60. [Podmioty uprawnione do prowadzenia reklamy.
Obowiązki podmiotu odpowiedzialnego]
Art. 61. [Obowiązki przedstawicieli medycznych i ich
szkolenie]
Art. 62. [Nadzór nad reklamą]
Art. 63. [Obowiązek udostępnienia wzorów i informacji]
Art. 64. [Relacja do przepisów ustawy o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji]
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-8223-674-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.